Gå til innhold

Erfaring med passiv vannkjøling?


Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med Zalman vannkjølingssettet på microplex? jeg skal ha noe slikt noe, å dette er jo passivt i tillegg... overklokker ikke, og har en xp 2800+.. Vil tempen holde seg grei eller? :)

 

zmreserator1.jpg

Settet...

 

Viss jeg i tillegg smeller på en Zalman vannblokk til GPUen? GÅr dette? (har et gainward Geforce FX5600)... Ser forresten at det er to blokker oppi der... Passer den lille til chipsettet mitt da?? :D

 

mvh

Sten Andre Karlsen

Endret av stenkarlsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, men ha lest litt previews nå, å ser at resultatene på denne her er helt syke.. Kjører tempen under 50 denne.. glatt...:) skal ikke klokke no heller så tror ikke det blir no problem... spørsmålet nå er egentlig bare:

 

Passer den lille blokka på chipsettet?? noen som vet??

 

mvh

Stenkarlsen

Lenke til kommentar

ja kom å fortell meg om noen "lydløse" vifter... har kjøpt vifter som skal lage 13 db på min fart, å de bråker som fakk de... :nei: +at de blåser ikke noe... Jeg trenger ikke å kunne overklokke sier jeg.. kan jeg det, så er det bare en pluss for meg, men da må jeg bytte hk å sånt så gidder ikke det enda....

Lenke til kommentar

Da har du virkelig bommet litt. 13dB vifter er så og si umulig å høre. Den lyden som kanskje kommer, er enten vibrasjonslyder, som du kan fikse med litt gummi mellom viften og kabinettet, eller at motoren er litt tørr og gammel. Det kan du fikse med litt symaskinolje.

 

Hvis jeg absolutt skulle kjøpt vannkjøling, ville jeg IKKE kjøpt det der. Kanskje fint, men likevel liten kjølevne for pengene. Har du tittet på settet de har på www.3dfxcool.no, med whitewater? Det settet er nok MYE bedre.

Lenke til kommentar

mulig det er bedre men tror ikke på at det er bedre viss man er ute etter noe helt stille...:p Men viss jeg kjøper det, så kan jeg gi tilbake melding på hvordan det funka, så kan vi se.. hehe.. er ikke sikkert det er så galt da? Jeg er hvertfall klar som et egg til denne her..:)

 

mvh

Sten.Andre

Lenke til kommentar
http://www.coolmaxusa.com/fanless.asp

 

Sleng med en en sånn en og den vannkjølingen, og du har et 100% lydløst system :D

*pirke* Han har sikkert noen harddisker som bråker da. Så 100% er vel å ta i :D

Jeg har en hd som egentlig bråker litt ja, men har hengt den opp i strikk, så er ikke så mye lyd i den nå..:) faktisk nesten ingenting lyd i den... :) Sånn liker vi det! :D

 

Har også den, og det er en av de mest bråkete delene igjen i maskinen min. Kanskje bytte den ut med en PAPST? Blir det stillere av det?

 

jaha, ja viss du syntes misten bråker, så må du vel bare bytte til en papst vifte, men.... ja.. den bråker jo ikke så veldig mye at det gjør noe da... Jeg klarer hvertfall ikke høre den..

 

mvh

Sten-André Karlsen

Lenke til kommentar

Synes spørsmålet er bra.

 

Zalmannen er så si lydløs, og den kjøler bra! i forhold til et par "lydløse" vifter.

 

Faktisk nesten så bra at man kan overklokke en del også.

 

Pluss at den ser fet ut! Men ikke akkurat noen en drar med seg på LAN.

 

Dessuten tror jeg kjangsen for at den svære saken velter ofte, om man ikke setter den på en lur plass er temmelig stor.

 

Men hvor mye koster et billig og bra komplett vannkjølingssett iforhold til denne løsningen da?

Lenke til kommentar

hei igjen! nå er alt montert, og tenkte bare jeg skulle gi litt tilbake melding på hvordan det funker..:) pcen ligger stabilt på 47 grader under vanlig bruk.. har ikke testet med no super load eller no, men har ikke sett den over 53 grader.. det er jo ikke så helt galt da...:) da kjøler jeg både cpu og gpu.. gpu tempen har gått ned med ca 15 grader og ligger nå på rundt 50... den var helt sykt høy før.. dette er jo bra...

 

Er veldig fornøyd, og kan godt anbefale denne til andre! pcen holder hvertfall UTROLIG kjeft! er så godt som HELT stille.. eneste er hører såvidt susinga fra papst vifta i PSUen... hehe.. den trodde jeg aldri jeg kom til å høre... (trekker tilbake det jeg sa Fragletrollet.. hehe.. U win...:)) Uansett så virker dette som en kjempe grei kjøling.. lett å montere var det også... jeg er førstegangsbruker av vannkjøling, og hadde ingen problemer.. nice..

 

mvh

Sten-André Karlsen

 

EDIT: Fjerna noen smilies.. hehe.. hadde litt for mange.. hehe.. er jo gla! :D

Endret av stenkarlsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...