Gå til innhold

Hva skiller en 3000+ fra en 3200+


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Kan være det er noe jeg ikke forstår eller ikke ser, men jeg og en kamerat har begge AMD 64 prosessorer, forskjellen er at han kjøpte en 3000+ og fikk (tilsynelatende) en 3200+ mens jeg kjøpte en 3200+ og fikk det. Vi har like mange MHz, men jeg har 1 mb cache mot hans 512. Kan noe si meg forskjellen her?

 

everest.jpg

 

aida.jpg

 

Kjøpt på komplett og netshop. Hvis dere sjekker, finner dere ut at netshops 3200+ har 512 cache.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

din kamerat's CPU burde blitt oppdaget som en 3000+ ikke 3200+... sikker bare feil i programmet

 

edit: testet akkurat det derre everest programmet... og det viser helt på vidda feil info... Det hevder at min CPU er en 1790Mhz (163x11) når den er, og vises overalt ellers, som en XP3200+ :no:

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men skal ikke en 3200+ enten ha 2 GHz + 1 mb cache eller 2.2 GHz og halve cachen?

You got it babe!! :thumbup:

Står uheldigvis ikke hvor mange GHz 3200+ har på netshop. Den har bare 512 kb cache.

Lenke til kommentar

Bare for å sette ting "strait" :

 

Det øverste bildet viser en Athlon64 2000Mhz med 1MB L2 cache => 3200+

Det nederste bildet viser en Athlon64 2000Mhz med 512kB L2 Cache => 3000+

 

Jeg antar at du kjøpte den øverste, mens kameraten din kjøpte den nederste? Da er det jo riktig da ... De 512kB ekstra L2 cache på den øverste (din?) CPU gir den 200 poeng mer enn den andre ... og var det ikke det det skulle være da?

Endret av ufo
Lenke til kommentar
... og var det ikke det det skulle være da?

Står 3200+ på begge bildene.

Aahh ... la ikke merke til dette før nå. Da fikk tråden litt mer mening. Siden vi vet spesifikasjonene, er det helt klart at Aida32 har driti på leggen. Den viser feil, enten i 1.) frekvens, 2.) mengde cache eller 3.) navn. Bruk Aida / CPUZ / <ditt program her> for å avdekke hvilken av de mulighetene det er snakk om.

Endret av ufo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...