Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

TAAKE frontman Hoest whose "revealing" performance at the 2003 Inferno Festival in Norway remains the source of much comedy has once again found himself at the center of controversy. During the Norwegian black metal band's March 20, 2007 concert in Essen, Germany, Hoest appeared on stage with a swastika symbol drawn on his chest a move which didn't go over well with most of the fans and members of the heavy metal media who were present at the gig.

 

Responding to the public outrage which followed the performance, Hoest has issued the following statement:

 

"TAAKE is not a political Nazi band, etc. We certainly didn't expect the current threat reactions, as everyone should know by now that our whole concept is built upon provocation and anything evil- and death-related. We will now censor certain symbols for the rest of the [European] tour [with URGEHAL and KOLDBRANN], and we truly apologize to all of our collaborators who might get problems because of the Essen swastika scandal (except for the Untermensch owner of that club; you can go suck a Muslim)!"

 

As a result of Hoest's actions, TAAKE has now been officially removed from the billing of the the Party.San Metal Open Air festival (set to take place August 9-11, 2007 in Bad Berka, Germany) and the organizers of the Ragnarök festival (scheduled for March 30-31, 2007 in Lichtenfels, Germany) are expected to follow suit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Såklart det er relevant hvilket land det foregikk i. Kulturelle symboler har forskjellig mening i forskjellige land. For din del er vel musikken til Taake det viktigste, såvidt jeg kan se. Musikk > holdning

Greit nok det, men jeg støtter i alle fall ikke rasister o.l. økonomisk (det gjelder generelt).

 

Jeg støtter Black Metal uansett om det er rasistisk eller ikke. Noe annet ville vært feil etter min oppfattning...

Lenke til kommentar
Så du ville ha støttet folk som oppfordrer til fremmedfrykt og hat? Nice.

8445231[/snapback]

 

Ehh - vi snakker om Black Metal. Det er hat. Og fremmedfrykt er ikke "fremmed" i Black Metal (tok du den?). Dette er hva Black Metal er, kom det som en overraskelse på deg?

 

Ikke bare ville, jeg gjøre det også. Har en del album i hyllen min som uttrykker hat, og noe er også rasistisk. Uansett fantastisk musikk.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Så du ville ha støttet folk som oppfordrer til fremmedfrykt og hat? Nice.

8445231[/snapback]

 

Ehh - vi snakker om Black Metal. Det er hat. Og fremmedfrykt er ikke "fremmed" i Black Metal (tok du den?). Dette er hva Black Metal er, kom det som en overraskelse på deg?

8445264[/snapback]

 

Støttast. "cun" skjønner faktisk ikkje noko om kva dette handlar om, men likevel klarar han å holde på med desse "ei-setnings-kommentarane" sine til det uendelige.

 

Ta å søk på black metal på wikipedia og lær, du.

Lenke til kommentar

Det er black metal, og det skal provosere. Jeg støtter ikke rasisme/nazisme eller noe sånt i det hele tatt, men musikken er fantastisk genial og det er det som gjelder. Det å sitte og grine over ett lite stunt som det her er bare tåpelig. De har gitt sin unnskyldning og forklaring - enten godtar du det eller ikke.

Lenke til kommentar
Ehh - vi snakker om Black Metal. Det er hat.

8445264[/snapback]

Ikke nødvendigvis.

 

Og fremmedfrykt er ikke "fremmed" i Black Metal (tok du den?).

8445264[/snapback]

Nei.

 

Dette er hva Black Metal er, kom det som en overraskelse på deg?

8445264[/snapback]

Feilaktigheter kommer alltid som en overraskelse på meg.

 

Ikke bare ville, jeg gjøre det også. Har en del album i hyllen min som uttrykker hat, og noe er også rasistisk. Uansett fantastisk musikk.

8445264[/snapback]

Greit nok, men jeg hadde ikke støttet denslags økonomisk. Det er det samme som å donere penger til Vigrid.

 

huf: Hold den arrogante holdningen der unna diskusjonen.

Lenke til kommentar
Greit nok, men jeg hadde ikke støttet denslags økonomisk. Det er det samme som å donere penger til Vigrid.

?

Vær så snill, cun. Du må kunne komme opp med betre samanlikningar enn dette.

 

huf: Hold den arrogante holdningen der unna diskusjonen.

Når du sluttar å uttrykke din uvitenhet om dette emnet, skal eg slutte å vere arrogant.

Lenke til kommentar
?

Vær så snill, cun. Du må kunne komme opp med betre samanlikningar enn dette.

8445586[/snapback]

Jaha? Å støtte et hatapparat med penger er uansett ikke å foretrekke for mitt vedkommende. Nå er det vel ikke sånn at de fleste BM-band er noe særlig ekstreme innen dette feltet uansett?

 

Når du sluttar å uttrykke din uvitenhet om dette emnet, skal eg slutte å vere arrogant.

8445586[/snapback]

Prinsipper er uvitenhet, ja. Nå har jeg hørt det også. Henviser forøvrig til retningslinjene om å holde en høflig tone. Les de noen ganger til, du :)

 

EDIT: Forresten, fet avatar. Hvem er det bilde av?

Lenke til kommentar

Very nice.

 

Som sagt: Såvidt meg bekjent er ikke de aller fleste svartmetallband så ekstreme i hatretorikken sin i tilstrekkelig grad til at jeg ville reagert. Poenget med å ikke støtte de mest ekstreme tilfellene er for å markere avstand mot selve uvitenheten og misantropien de eventuelt måtte forfekte (som i de verste tilfeller fører til formaning om å begå straffbare handlinger, men dette er jo minimalt).

 

Jeg skjønner vitterlig godt rebellstempelet mange av svartmetallbandene higer etter, men alt med måte, alt med måte ;)

 

EDIT: Jeg bryr meg ærlig talt ikke så mye om Taakes stunt heller, så ingen "grining" her i gården. Og jeg forstår godt at folk støtter musikk de liker, uavhengig av de som lagde musikkens politiske overbevisning eller holdninger.

Lenke til kommentar

Noen her som skal på "Rock night in HELL"? Bestilte nettopp billett :) .

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Date: Fredag 29 Juni 2007

Artists:

Turbonegro

Dimmu Borgir

120 Days

Blind Archery Club

Breed

+ more

Skjekka ut Breed, det var ganske fet Pantera-aktig metall.

Uansett, dette er en god sjanse til å se Dimmu live (og Turbo seff), Dimmu skal bare til hell i sommer, så hvis ikke du skal utenlands, ta turen til Hell da vell!

Lenke til kommentar
Dimmu skal bare til hell i sommer, så hvis ikke du skal utenlands, ta turen til Hell da vell!

Bare dit i Norge? Nei, de spiller også på Metal Heart i Notodden, som forøvrig har en rå lineup (litt mye heavy/power i forhold til ekstremmetall for min del, men uansett mye bra).

 

http://www.metalheart.no

8447044[/snapback]

Så litt for raskt over myspacen til dimmu, bra du sier ifra.

Bra lineup på Metal Heart ja!

Endret av Veitafan
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...