Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Tusen takk Underpants og Metlaheart  :)

 

Har tenkt til å høre på en del Amon Amarth før de er oppvarmingsband for Dimmu Borgir i november. Noen som kan anbefale noen album som vil gjøre emg skikkelig hekta?

9353777[/snapback]

 

Sjekk noen videoer på youtube og så skaffer du deg With Oden on Our Side. Det er det ultimate viking-metal-album altså! :dribble:

 

edit: Etter det albumet ble jeg en ny person :D

Endret av Metalheart
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg gleder meg til 15. September !

9353213[/snapback]

Du er absolutt ikke alene. Sandström synger enda dypere på den videoen enn til vanlig. Det er helt fantastisk. Å få Mojjo på trommene hjalp overraskende nok. Han har virkelig vist seg dyktigere enn jeg noen gang hadde turt å håpe på. Grunn alene nok til å sjekke ut Engel. Jeg har ikke gledet meg så mye til et album noen gang.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar

Av debbath er det bare "Tung,tung politisk Rock" som gjelder for min del. De andre kloner bare låtene på den skiva.

 

Pluss at "Flytt operaen til Bøler samfunnshus" har en fantastisk morsom tekst og utførelse. Og andre godlåter som "Det er problemer innad i Høyre" og "Gjør Fornebu om til Suppestasjon"

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Har tenkt til å høre på en del Amon Amarth før de er oppvarmingsband for Dimmu Borgir i november. Noen som kan anbefale noen album som vil gjøre emg skikkelig hekta?

Klarer ikke å velge en plate, men her er i hvert fall noen godsanger fra dem:

-Vs the World

-Death in Fire

-For the Stabwounds in our Back

-Pursuit of Vikings

-Bleed for the Ancient Gods

-The Fate of Norns

-Runes To My Memory

Lenke til kommentar
Har tenkt til å høre på en del Amon Amarth før de er oppvarmingsband for Dimmu Borgir i november. Noen som kan anbefale noen album som vil gjøre emg skikkelig hekta?

Klarer ikke å velge en plate, men her er i hvert fall noen godsanger fra dem:

-Vs the World

-Death in Fire

-For the Stabwounds in our Back

-Pursuit of Vikings

-Bleed for the Ancient Gods

-The Fate of Norns

-Runes To My Memory

9355606[/snapback]

Har hørt Pursuit of Vikings, Bleed for the Ancient Gods og Runes to my Memory. Dette er veldig bra sanger.

Endret av Olumvolum
Lenke til kommentar
Metalheart: Makan til møkkaband skal man lete litt etter, mener nå jeg.

9352187[/snapback]

 

 

Ok, jeg trodde at det var noe dritbra greier jeg ikke hadde fått med meg. Kompisen min sa at det var helt konge... :ermm:

9352426[/snapback]

Slik var det med meg og, alle anbefalte In Flames os.v Tipper kameraten din er rundt 13-15.

Lenke til kommentar
Har tenkt til å høre på en del Amon Amarth før de er oppvarmingsband for Dimmu Borgir i november. Noen som kan anbefale noen album som vil gjøre emg skikkelig hekta?

Klarer ikke å velge en plate, men her er i hvert fall noen godsanger fra dem:

-Vs the World

-Death in Fire

-For the Stabwounds in our Back

-Pursuit of Vikings

-Bleed for the Ancient Gods

-The Fate of Norns

-Runes To My Memory

9355606[/snapback]

 

Samme her. Foruten de du har nevnt vil jeg legge til et par sanger som gir meg frysninger på ryggen:

 

-Thousand Years of Oppression

-The Last With Pagan Blood

-The Dragon's Flight Across The Waves

-The Sound Of Eight Hooves

 

Foruten musikken, er også tekstene til Amon Amarth etter min mening de beste viking metal tekstene noensinne. Det er faktisk religiøs musikk!

 

Sjekk ut live dvd'en Wrath of the Norsemen. Alle gromlåtene fra albumene er med.. herlig!

9354613[/snapback]

 

Denne live dvd utgivelsen er en av mine absolutte favoritter! 4 live show på 3 dvd'er er enormt! Og den ene er vel omtrent 2 timer også...

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Metalheart:

Jeg synes ikke du burde nekte deg selv å høre på et band bare fordi noen sier "det bandet suger piss". Hør på det, og finn ut om DU liker det, ikke hvem andre som liker det. Følge saueflokken kan britney-fansene gjøre. Sjekk ut In Flames du, ikke bry deg om en kar på forumet ikke liker det. Tusenvis av fans liker det jo.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Fant ut at Clayman-albumet til In Flames var ganske bra egentlig.

9356877[/snapback]

Mye av In Flames er bra, sjekk ut Whoracle, alt bortsett fra tittellåten så er det et konge album.

9358256[/snapback]

synes Whoracle er en bra sang og jeg da men folk har jo foskjlig smak da :p og godt er det ellers hadde det ikke vert noe diskusjon.no vis alle folka hadde vert totalt like

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...