Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Gleder meg, selv om det ikke svarte på det ene spørmålet mitt. Vil det ligne på Stabbing the Drama, noe av det eldre eller noe helt nytt?

9364316[/snapback]

Det stod ikke så mye om det, men fant litt info på soilworkforumet:
The blend of songs really adds up to a variaty of what makes a great album. Even though you will love the album if you are a NBC, APP, TCM, STD fan i must say that there is a new side, a maturaty that really make it to an ALBUM. I´m sure you are wondering what kinds of songs it includes and briefly i can say that there is again a great mix of total fast ones and heavy ones but what i really love is the quick twinguitar melodies like in Needlefeast
Endret av Sapphire56
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Neste år blir et veldig bra musikkår. Rammstein, Iron Maiden og In Flames slepper nye plater. Samme band skal også innom Norge. Kilde? Kan desverre ikke oppdrive det, men har lest det forskjellige steder.

9363321[/snapback]

 

 

*håpe på at et mirakel skjer og at In Flames vender tilbake til sine Death Metal røtter*

Lenke til kommentar
Neste år blir et veldig bra musikkår. Rammstein, Iron Maiden og In Flames slepper nye plater. Samme band skal også innom Norge. Kilde? Kan desverre ikke oppdrive det, men har lest det forskjellige steder.

9363321[/snapback]

 

 

*håpe på at et mirakel skjer og at In Flames vender tilbake til sine Death Metal røtter*

9364585[/snapback]

 

da trur jeg de må skifte vokal til han gamle først

Lenke til kommentar
Ja, det er bedre med noen 10/10 plater enn mange 5/10 plater ;)

9363710[/snapback]

 

Ja, det er bare å ta et dypdykk i SAXON's diskografi for å bekrefte dette.

De 6 første platene er fantastiske (1979-1984), så gikk det bare nedover utover 80-tallet, mens de prøvde ut forskjellige stiler. Glam rock ala Motley Crue, Bon Jovi-type stadionrock, they've done it all. Mye flau rockemusikk kom ut av den perioden. Men stort sett var det EN knall sang på hver av de skivene. De turnerte nesten konstant etter å gi ut en plate (cirka en hvert år), men spilte nesten aldri de "dårlige" låtene live, som om de visste at det egentlig var crap. Så var det som de fikk en rakett i ræva på 90-tallet og plutselig kom det flere knallbra plater på rad, som toppet seg med The Inner Sanctum i år.

 

De hadde sitt definitive live-comeback på Wacken 2001, som det også ble DVD av, der gamle Biff synger bedre enn noensinne. Så nå turnerer de som helter igjen.

 

For å finne perlene må man gjerne også høre gjennom det som er dårlig, og nyere materiale. Ikke bare klamre seg til 4-5 10/10 skiver fra 80-tallet.

 

Man må ha hørt gjennom hele Somewhere in Time og Powerslave også, eller No Prayer for the Dying, og Fear of the Dark (ikke bare tittellåten) for å kunne bedømme Maiden, ikke bare greatest hits-platene. Det var vel et slags poeng i det jeg prøvde å si. Ja.

 

Har noen godlåter av Saxon i siggen min, btw.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Så at Slipknot skulle ut med ny plate i 2008/09 noe som bringer meg til mitt neste spm:

Hva syntes folket om Slipknot? Jeg Liker det personelig ikke så godt pga litt Rap med "Lys" stemme innimellom og at 13-17 åringer hører på det, dere kan nok tenke dere hvilken type ungdom jeg mener.

9364830[/snapback]

 

Nei og nei! Noen ekle ungdommer hører på Slipknot så da er det helt sikkert dårlig.

 

Hører aldri på dem nå om dagen, men de har mye bra. (Og mye dritt, desverre)

Lenke til kommentar
Så at Slipknot skulle ut med ny plate i 2008/09 noe som bringer meg til mitt neste spm:

Hva syntes folket om Slipknot? Jeg Liker det personelig ikke så godt pga litt Rap med "Lys" stemme innimellom og at 13-17 åringer hører på det, dere kan nok tenke dere hvilken type ungdom jeg mener.

9364830[/snapback]

liker bare 2 balader av de jeg

 

det er vermilion pt2 og circle

Lenke til kommentar

 

En liten minnestund for vår never forgotten Pantera-guitarist! *tear*

9364465[/snapback]

Rundt 1:20 ut i sangen seier Zakk "this song is never gonna leave the set", noko han har sagt gjentatte gonger - ofte nesten på gråten. Men, når eg såg BLS i Belgia i sumar spelte dei den ikkje, så eg reknar med dei ikkje spelte den i Noreg heller. Nokon som kan avkrefte/bekrefte det? Det er uansett litt merkeleg å blåse sangen opp så voldsomt som ein hyllest til Dimebag og seie at den skal aldri forlate setlista, og så vrake den eit år seinare...

Lenke til kommentar
Så at Slipknot skulle ut med ny plate i 2008/09 noe som bringer meg til mitt neste spm:

Hva syntes folket om Slipknot? Jeg Liker det personelig ikke så godt pga litt Rap med "Lys" stemme innimellom og at 13-17 åringer hører på det, dere kan nok tenke dere hvilken type ungdom jeg mener.

9364830[/snapback]

Oh noes, ungdommer hører på Slipknot, da må jeg slutte å høre på det.

 

-----

 

Jeg liker det siste albummet deres. Har hørt litt av det tidligere, ikke så mye, men er det nyeste jeg liker best.

Lenke til kommentar
Så at Slipknot skulle ut med ny plate i 2008/09 noe som bringer meg til mitt neste spm:

Hva syntes folket om Slipknot? Jeg Liker det personelig ikke så godt pga litt Rap med "Lys" stemme innimellom og at 13-17 åringer hører på det, dere kan nok tenke dere hvilken type ungdom jeg mener.

9364830[/snapback]

Oh noes, ungdommer hører på Slipknot, da må jeg slutte å høre på det.

 

-----

 

Jeg liker det siste albummet deres. Har hørt litt av det tidligere, ikke så mye, men er det nyeste jeg liker best.

9365201[/snapback]

 

Jepp, Vol. 3 er det beste albumet. Kanskje etter Mate. Feed. Kill. Repeat som er en slags demo :)

Lenke til kommentar

Førsteskiva til Slipknot er en klassiker. Iowa var litt skuffende, litt for mye fokus på kun brutalitet, og låtene led litt av det i min mening. Med Vol. 3 synes jeg de tok et stort steg opp som låtskrivere, skiva er rett og slett jævlig bra. Så jeg har så absolutt trua på den kommende skiva...

Lenke til kommentar
Jeg mener bare at når jeg av og til får sansen får noe så etter 5min så kommer noen Fjortisser med følgende på msn: Har du hørt om Slipknot? Det er skikkelig digg, azz metal wuuhu.

Så Ødelegger det litt syntes iallefall jeg.

9365219[/snapback]

 

Skjønner ikke hvorfor dette ødelegger for deg. Det er mange "fjortiser" som hører på Opeth, men hvorfor skulle det bry meg? Jeg elsker Opeth, jeg bryr meg ikke den døyt om hvem andre som måtte føle det samme.

 

Jeg syns faktisk det er en positiv ting når jeg møter folk som liker Opeth, det gir meg en sjanse til å diskutere og utveksle meninger og info. (Opeth er brukt som eksempel her.)

Lenke til kommentar
Jeg mener bare at når jeg av og til får sansen får noe så etter 5min så kommer noen Fjortisser med følgende på msn: Har du hørt om Slipknot? Det er skikkelig digg, azz metal wuuhu.

Så Ødelegger det litt syntes iallefall jeg.

9365219[/snapback]

 

Jeg hører på mye forskjellig musikk. Slipknot og faktisk. Jeg er 15, var 14 for noen måneder siden. Så hvis jeg kom og sa til en person at jeg likte Dimmu Borgir så synes jeg ikke at det er nødvenig å slutte å høre på det fordi en fjortis hører på det.

 

Du liker det du liker, ikke la noen andre ødelegge det for deg :) Det er dein musikksmak, hva andre sier trenger du slettes ikke å bry deg om :)

Lenke til kommentar
Bitex: Stakkarene vil jo være unike. Kan du klandre dem for det?

9365608[/snapback]

 

Listen to Køntry!

 

Over til noe annet. Jeg ser at Killswitch Engage skal spille på Rockerfeller den 8 Oktober. Flotte greier, men jeg er 17, og fyller ikke før den 17 Oktober. Er det en sjanse for at jeg kan komme meg inn på noe vis siden det er så få dager til jeg fyller? Satser ikke på noe fake leg.

Lenke til kommentar
Bitex: Stakkarene vil jo være unike. Kan du klandre dem for det?

9365608[/snapback]

 

Listen to Køntry!

 

Over til noe annet. Jeg ser at Killswitch Engage skal spille på Rockerfeller den 8 Oktober. Flotte greier, men jeg er 17, og fyller ikke før den 17 Oktober. Er det en sjanse for at jeg kan komme meg inn på noe vis siden det er så få dager til jeg fyller? Satser ikke på noe fake leg.

9365628[/snapback]

 

Få med deg en kompis elns som er over 18 som ikke ser så veldig stor ut i forhold til deg, men ganske jevn. Så tror vakta sikkert at du også er 18 :) Det er verdt et forsøk :thumbup:

Lenke til kommentar
Få med deg en kompis elns som er over 18 som ikke ser så veldig stor ut i forhold til deg, men ganske jevn. Så tror vakta sikkert at du også er 18 :)  Det er verdt et forsøk :thumbup:

9365647[/snapback]

 

Mjæ, det er selvsagt en mulighet. Skal dra sammen med en på rundt 25 + - om det blir noe. Ganske rå sjanse å ta mener nå jeg, kjedelig å betale for konserten og deretter måtte nyte den utenfra.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...