Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At folk liker svart-, death- og folkmetal.

9353222[/snapback]

Sorry, mener hva ser dere i svart death og folkmetal?

9353225[/snapback]

 

Svart er mørkt og ondt og gir meg gode følelser og deilig tromming og brumme/gurgle-vokal er herlig :)

 

Death hører jeg sjelden på men noe av det kan være såpass tøft at jeg liker det...

 

Folkmetal er nesten unikt vil jeg si. Deilige feletoner med skikkelig brumlevokal og koring i bakgrunnen og alt passer liksom så bra :) Hør Asmegin - Til Rondefolkets Herskab :thumbup:

Lenke til kommentar
Men hva er det som gjør svart death folk melodisk osv. bedre?

9353324[/snapback]

 

Det treng jo ikkje vere melodisk. Eg syns eindel band har ein utruleg spesiell stemning i songane sine (f.eks. Immolation og Lyktahea Aflame), medan andre (i tillegg til dei allereie nevnte) set eg pris på den tekniske kvaliteten på, i tillegg til at eg synest at riffa og musikken fengar, får meg til å få lyst til å headbange, får meg i eit spesielt humør, etc.

Lenke til kommentar
At folk liker svart-, death- og folkmetal.

9353222[/snapback]

Sorry, mener hva ser dere i svart death og folkmetal?

9353225[/snapback]

 

Svart er mørkt og ondt og gir meg gode følelser og deilig tromming og brumme/gurgle-vokal er herlig :)

 

Death hører jeg sjelden på men noe av det kan være såpass tøft at jeg liker det...

 

Folkmetal er nesten unikt vil jeg si. Deilige feletoner med skikkelig brumlevokal og koring i bakgrunnen og alt passer liksom så bra :) Hør Asmegin - Til Rondefolkets Herskab :thumbup:

9353344[/snapback]

Hørte den sangen nå. Jeg syntes riffet på starten var fengende, men da brummingen(?) kom sank det noen hakk, og ble enda værre med kvinnen som synger og når han kommer med gurgle-vokal.

Filmen synes jeg var teit og litt selvhøytidelig.

Takk for et ordentlig svar, Metalheart. Nå utfordrer jeg deg til å høre noe av det tidligste metallet og høre litt på røttene til det du hører på nå. :hmm:

Men jeg tror jeg vil utforske andre deler av metallen enn det som blir ondt og mørkt. :) Har noen noe å anbefale?

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
At folk liker svart-, death- og folkmetal.

9353222[/snapback]

Sorry, mener hva ser dere i svart death og folkmetal?

9353225[/snapback]

 

Svart er mørkt og ondt og gir meg gode følelser og deilig tromming og brumme/gurgle-vokal er herlig :)

 

Death hører jeg sjelden på men noe av det kan være såpass tøft at jeg liker det...

 

Folkmetal er nesten unikt vil jeg si. Deilige feletoner med skikkelig brumlevokal og koring i bakgrunnen og alt passer liksom så bra :) Hør Asmegin - Til Rondefolkets Herskab :thumbup:

9353344[/snapback]

Hørte den sangen nå. Jeg syntes riffet på starten var fengende, men da brummingen(?) kom sank det noen hakk, og ble enda værre med kvinnen som synger og når han kommer med gurgle-vokal.

Filmen synes jeg var teit og litt selvhøytidelig.

Takk for et ordentlig svar, Metalheart. Nå utfordrer jeg deg til å høre noe av det tidligste metallet og høre litt på røttene til det du hører på nå. :hmm:

Men jeg tror jeg vil utforske andre deler av metallen enn det som blir ondt og mørkt. :) Har noen noe å anbefale?

9353542[/snapback]

 

Iron Maiden?

Lenke til kommentar
Iron Maiden hører jeg selfølgelig på allerede :) Men takk for svar.

 

Noen noen forslag på alternative eller progressive?

9353571[/snapback]

 

Å ja, det glemte jeg. Du har jo en del poster i Iron Maiden til Norge-tråden :p

 

Edit: Post 1000 :D

Endret av Olumvolum
Lenke til kommentar
Noen som gidder å anbefale et album av Atreyu?

9352136[/snapback]

 

Suicide Notes and Butterfly Kisses er et rått album. Resten er ikke noe særlig (The Curse kan gå). Men for all del, du kan gjerne høre på det nye albumet dems som kommer på mandag, men jeg fraråder deg fra å kjøpe det. Du burde høre litt sanger fra den før du evt. kjøper den. Skikkelig dårlig mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Iron Maiden hører jeg selfølgelig på allerede :) Men takk for svar.

 

Noen noen forslag på alternative eller progressive?

9353571[/snapback]

 

Å ja, det glemte jeg. Du har jo en del poster i Iron Maiden til Norge-tråden :p

 

Edit: Post 1000 :D

9353590[/snapback]

 

Grattis Olum :thumbup:

 

@Underpants. Jeg synes du burde prøve Dream Theater. Det kan bli litt for teknisk og avansert men det er vært og sjekke ut f.eks. Stream Of Consciousness (det heter altså sangen)

 

@Thadon. Jeg er helt enig i at den sangen er farlig, har hatt den på hjernen siden jeg hørte den for 4 uker siden :ph34r:

 

edit: Underpants... Jeg synes også at videoen til Til Rondefolkets Herskab er helt teist, men det blir liksom litt morsomt når de står og bare brummer foran en ku og synger lasamdudidi lalalalala i bakgrunnen :p

Endret av Metalheart
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...