Gå til innhold

Hvilken harddisk skal jeg velge ?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger mere lagringsplass, å skal kjøpe meg ny harddisk.

Jeg har lagt merke til at de kjente merkene er veldig dyre (maxtor, wd, osv) mens "ukjente" merker som Hitachi er billigere.

Jeg lurte på om det kansje er lurt av meg å kjøpe en Hitachi i og med at de er billigere, men er det en merkbar kvalitetsforskjell på dem ? Bråker de mere, osv...

Noen som har noen erfaringer med Hitachi harddisker ?

Fint om dere kan gi meg noen tips !? ;)

 

Dette er den jet tenkte på å kjøpe:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300189&view=detailed

Endret av BiaZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hold deg langt unna Hitachi(ibm) har 2 disker som er krasja (40 Gb) og noen 120 Gb som lager masse rare lyder. Har en kamerat som også har opplevd at noen ibm disker (tror det er 3 stk totalt 40/80 Gb disker)krasjet og mista alt som han hadde på dem.

 

Så jeg tør ikke lengere legge data som ikke bør mistes på de ibm diskene jeg har igjen. Har egentlig lyst og skifta dem ut alle sammen.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Har hatt en IBM 40Gb i 3år, ingen problemer. Har nettopp kjøpte den billigste per Gb hardisken nemlig en 2Mb 160Gb Hitachi deskstar P-ATA. Stille og rolig og relativt treg, men duger til sitt bruk. Kan absolutt anbefale den disken.

 

Dessuten finnes det vel knapt et eneste produkt ikke en eller annen gjøk har opplevd krasjet.

Endret av UAM
Lenke til kommentar

HW.no hadde en test av Hitachi Deskstar 185,2GB for en god stund siden. Har også denne disken selv. Klarte ikke å finne igjen testen, men konklusjonen var bare positiv, med unntak av pris og varme (fikk karakter 5). Kjøpte disken da Databutikken.com solgte de billig, så pris var ikke et issue.

Er veldig fornøyd med disken, den er rask og stødig. Varme"problemet" har jeg ikke lagt merke til, da jeg har god gjennomlufting i kabinettet.

Lenke til kommentar

skal ikke ti stille lenger, jeg _HATER_ folk som bruker hvem, hvilket og til og med hvorfor feil, har sett tilfeller av: Hvem CPU skal jeg velge?, Hvilket Kjølepasta, Hvorfor sykkel?

 

Er rimelig lei folk som bare ikke klarer å skrive rett...

 

Er det noe feil i denne posten, så bare mobb :)

Lenke til kommentar
O/T: Jeg visste ikke at harddisk var et verb. Kan man virkelig bruke harddisk som verb?

Ja, ikke sant? Er så irritert over slike ting.. "hvordan harddisk" -- hah!

samma som de som skriver "hvem mobil?" feks.. Argh, hva er det med slike folk? jaja, skal ikke klage mer.

 

:no:

Lenke til kommentar

Tror det snille skolevesenet har skylden. Nei, lærere ta frem spanskrøret igjen og få de håpefulle til å pugge grammatikken, slik man gjorde i fordums tid. Og innfør et krav om grammatikksertifikat før ungene slipper til på SMS og annet språklig fordervende media.

Lenke til kommentar
Synes egentlig at det er ganske teit at folk henger seg opp i småting som det der...

 

:: Har fikset "problemet" nå, håper alle norskfreaker er fprnøyde :devil::D

Norskfreak my ass! Jeg hadde føkkings 2'er i norsk, men syntes ikke du også det ville vært fælt hvis alle gikk rundt å sa: LOL, jaevla n00b!!. Vent, folk GJØR jo faktisk det! *løper skrikende bort*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...