Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor lages de beste bilene?


Anbefalte innlegg

Kan skrive under på at Toyotar tåler bank ja. har selv en god gammel mr2. ikke pent kjørt akurat. den har nå godt 214 000 og går som en klokke. den bruker tilnærma ikke no olje og det har heller ikke vært bytta eller overhalt motor.det eneste feilen som er på den nå er et slitt hjulelager på høyre framhjul

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Selv synest jeg de beste bilene kommer fra England, og har derfor valgt å kalle meg Superseven.

 

Caterham Superseven kan leveres med opptil 250hk, dette er ikke spesielt imponerende, men den lille bilen veier bare 462kg. Toppfarten er 250 km/t og 0-100 går på 3,2 sekunder, det er like raskt som Koenigsegg! :dribble:

Feil. Koeningsegg akselerer fra 0-100 på 3 blank :D

 

Tyskland,England og Japan lager de beste bilene.

Lenke til kommentar

Når det gjelder sete/kjøre komfort så kommer opel,saab og volvo bra ut hos meg.

Eneste de og en del opel merker som jeg får god komfort i, er over 1.90 høy.

Må sies at jeg ikke har prøvd alle merker og modeller.

Er mange merker som har så lav takhøyde også at man må ha takluke for å få plass. :roll:

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

de sier også på Topgear at Honda aldri har hatt en eneste feil på Vtec motorene sine ... noengang ..

du skjønner vel selv at DET er feil ..

desuten .. man kan ikke stope for mye på hva de sier .. kan ikke stole på NOEN bil program .. elles ville hele verden trodd av Skylinge GTR har V6 og at Mecedes Mclaren SLR er verdens raskeste bil

 

de talla jeg kom med var direkte fra Cristian von Koenigsegg selv

www.koenigsegg.com <-- Full spec på CC8s og CCR ..

Lenke til kommentar
de sier også på Topgear at Honda aldri har hatt en eneste feil på Vtec motorene sine ... noengang ..

du skjønner vel selv at DET er feil ..

desuten .. man kan ikke stope for mye på hva de sier .. kan ikke stole på NOEN bil program .. elles ville hele verden trodd av Skylinge GTR har V6 og at Mecedes Mclaren SLR er verdens raskeste bil

 

de talla jeg kom med var direkte fra Cristian von Koenigsegg selv

www.koenigsegg.com  <-- Full spec på CC8s og CCR ..

Mens man snakker om feilopplyste "fakta":

 

I nyeste autofil, i artikkelen om slr så sier det at McLaren F1 er verdens raskeste serieproduserte bil... Det tviler jeg litt på siden Koeningsegg både har en raskere akkselerasjon OG topphastighet. JAJA!

 

"Koenigsegg has received a Guinness Record for the most powerful production car in the world. Koenigsegg is replacing the Mclaren F1 for this record!"

 

Fra Koeningsegg sine sider.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

d er flere grunner til at nye biler aldri igjen kommer til å bli skikkelig bra:

 

1.alt for mye avansert elektronikk i biler, og elektronikk har en tendens til å være upålitelig (dette kommer fra folk jeg kjenner som jobber på verksted)

 

2.alt i nye biler er designet til å ikke vare et sekund mer en det som til nød aksepteres av kunden, slik kan bilfabrikantene tjene lassvis av gryn på delesalg.

 

3.d blir vanskeligere og vanskeligere å skru p biler selv, dette dels fordi det er altfor mye avansert elektronikk, dels fordi bilfabrikantene ikke vil at vanlige folk skal få til å reparere bilene selv, de vil at en skal dra på et merkeverksted å få den reparert, slik tjener de enda noen kroner.

 

så dagene for evigvarende biler går fort mot en slutt. tror ikke en moderne reinkarnasjon av b230 motorene fra volvo 940 kommer til å bli en realitet, eller haugevis av andre volvo og mercedesmotorer (og biler for den saks skyld).

Lenke til kommentar

For eierglede, design, kjøreegenskaper og oppfattet kvalitetsnivå: Tyskere (særlig BMW, Audi og Mercedes)

 

For bruk, value for money og praktiske løsninger: Japan. De kommer seg også på designfronten for tiden, ser for meg at de blir reelle konkurrenter til tyskerne i 3serie/5serie klassen snart.

 

For fiffige sportsbiler med litt mer down to earth mekanisk design og interessante løsninger: England. TVR, Noble, Lotus og selvsagt Caterham er gode eksempler. Ordentlige sportsbiler med sjel, ikke overlesset med teknologi. McLaren tar jeg ikke med ettersom de ikke lenger lager biler (SLR er jo en mercedes i alt fra sjel til teknikk, med en smule hjelp fra McLaren... de ville aldri ha laget en så tung og pompøs bil selv). MG kommer seg faktisk, ZT (basert på Rover 75) med V8'r og bakhjulsdrift hadde vært et morsomt bekjentskap.

 

Min garasje: (I mine drømmer vel og merke):

 

BMW 5serie/Audi A6/Mercedes E-klasse stasjonsvogn til daglig til-fra kjøring og bruk.

 

TVR Tuscan eller noe annet helt sprøtt fra England som rånebil til helgene ;)

 

Disclaimer: All of the above is based purely on my own heavily biased opinions.

Lenke til kommentar

Beste bilene lages i tyskland!

 

Ta f.eks mercedes det oser av kvalitet selv om bilen er fra 1985, det er mye behageligere og sette seg inn i en 1985 mod MB enn en 2000 mod Toyota.

Tyske biler har mye bedre komfort og kvalitet

Slå igjen en bildør på en nissan eller toyota (Eller andre ris-kokere) er som å få sjokk om hele balja detter sammen.

Den gir fra seg ett hardt smell, dette sliter ikke BMW, MB, Audi med. Når du slår igjen døra på disse kan du være sikker på at de ikke gir fra seg ett smell som gir uttrykk for simpel og dårlig bruk av isolering.

 

Må påstå at bilene i Japan ruster mye fortere også, disse bilene er det bare og vrake når de er 15 år gamle og har passert 300k.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...