Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor lages de beste bilene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tysk er kvalitet, kvalitet er alltid billigst. viser seg først om 10-15 år hvor gode dagens japse biler er.

Er en grun til "dagens bruk og kast mentalitet mot japanske biler" det at de fleste japanske biler over 12-15 år (de fleste ikke alle) er gamle og slitte biler. menst tyske biler (bmw og mercedes) kan føles ganske nye enda de er 10-15 år gamle.

 

min teori er iallefall det at hadde japanske biler blitt brukt like hardt og mye som andre biler så kunne driftsikkerhetsstatestikken endra seg.

Lenke til kommentar

Japanske biler tikker og går uansett da. Skjønner ikke hvordan dere klarer å si at tykserne er bedre enn japsene på masseproduserte biler. De er helt utrolig like de to nasjonene der, hvertfall når det gjelder bil. Strenge, disiplinerte, og alt skal gjøres rett. Det lager bra biler det. Slurv (les amerikansk) lager biler som kanskje Ser bra ut, og yter bra, men som må repareres "hele tiden".

Lenke til kommentar

Ikke VW, ja..

Det er min individuelle erfaring etter å ha hatt det man kan kalle "personlig erfaring" med VW. Det kan godt hende at jeg har vært uheldig...

Det som plager meg med VW er at jeg har fått problemer med sånn som reléer (blinklys, vindusviskere), dørhåndtak, bensinlokk, sikkerhetsbelter,seter osv. Mao. irriterende småting..

Dette var på en en WV golf 83 mod GTD. Artige kjøreegenskaper (GTI understell) og sammen med dieselmotoren med ok dreiemoment på en så lett bil er det gøy å kjøre.. Nesten litt Go-cart følelse.. Men.. Toppen sprakk og motoren ble skrapjern.

(hatt en Audi 100 også, men ikke så lenge. Egentlig ikke noe negativt å si om den.)

 

Brukt WV som firmabil, fortrinnsvis Transporter, og småting som ryker ofte er ikke spesielt velkommen i jobbsammenheng. Hatt mye bedre erfaring med f.eks. Toyota når det gjelder bruksbiler. Både når det gjelder motor og karrosseridetaljer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...