Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor lages de beste bilene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

... Jeg er glad i min A6 2.5 TDI quattro og i følge NAF skulle jeg ikke få nevneverdig problemer i nærmeste fremtid...

 

Japsene lager for "blikk" aktige biler, mangler "kjøleskap" lyd når man lukker dørene :)

 

utingen med tyskebiler må være service prisene, men hva har man Sverige for? :)

 

Ellers skiller Opel seg ut fra de tyske bilmerkene, de lager driitne biler!

 

Der Seat bruker 2 skruer, bruker Skoda 3, VW 5 og Audi 10 skruer

Endret av PIIIpower
Lenke til kommentar

VW og Audi er i en intern "sjekk" funnet slått av Skoda når det gjelder

 

driftsikkerhet. Audi og VW suger og er like dårlig eller dåligere en opel som er

 

som kjent "tysk lada". Det merke som er udiskutabelt best når det gjelder drift

 

sikkerhet er Toyota. Fattern kjører drosje og har hatt Volvo 240 (Referanse bilen)

 

og også Toyota og ALLE som ikke ble kondomnert rundet OVER 500000. Den ene

 

volvo'n gikk som drosje etter han byttet den og den rundet 1.000.000 faktisk

 

1.200.000. Hadde det hvert Audi eller VW så hadde det hvert motorbytte for

 

19ende gang!!!!!!!!!!! Mercedes var bra før, men de som jobber med biler som

 

jeg kjenner, sier at det er mer og mer tull med dem også. Men det er de eneste

 

Tyske som har lagd biler som holder.

Lenke til kommentar
Audi og VW suger og er like dårlig eller dåligere en opel som er som kjent "tysk lada".

 

Er du ikke for gammel til å tro på enventyr? Tyskerens svar på NAF har kåret MB, Audi og BMW til de beste bilene i storbilklassen LINK TIL LISTE, Merk at verken Volvo eller Toyota er nevnt.....

 

Den ene volvo'n gikk som drosje etter han byttet den og den rundet 1.000.000 faktisk 1.200.000. Hadde det hvert Audi eller VW så hadde det hvert motorbytte for 19ende gang!!!!!!!!!!!  

 

Joa, gamle biler går lenge de. Meget enkel motor og tykt stål er Volvo's hemmelighet.

 

I mellomklassen klarer Toyota seg bra, men i storbil/Premium klassen er det fortsatt tysk som gjelder!

Endret av PIIIpower
Lenke til kommentar

Dersom man legger kvalitet til grunn for hva som er de beste bilene er NAF bruktbilrapport tingen. Denne pleier forøvrig å samsvare godt med tilsvarende fra tyske ADAC. At tyske kvalitet er en seiglivet myte viser seg gang på gang.

 

Japansk ledelse

Japanerne er kvalitetslederne fortsatt, med Toyota i spissen. Men på nyere bruktbiler viser de tyske en klar forbedring i forhold til tidligere. Det har sammenheng med helt nye konstruksjoner som Opel Zafira og Ford Focus. Taperne er Kia Sportage i gruppen 1993-1995-modeller og Mercedes Vito i gruppen 1996-1999-modeller.

At Toyota og andre japanske modeller ligger på topp er ingen bombe. Men at koreanske Hyundai Accent og amerikanske Chrysler Neon kommer i toppskiktet vil nok overraske mange. At Subaru Forester er best blant de yngste brukte er også en positiv overraskelse.

At Mercedes Vito er den dårligste bilen i hele undersøkelsen overrasker, men ikke NAF-testerne. Rapporten avslører dessuten at ingen Mercedes-modeller greier å hevde seg blant de beste. Franske biler har også tydelig stagnert i kvalitet.

 

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
I mellomklassen klarer Toyota seg bra, men i storbil/Premium klassen er det fortsatt tysk som gjelder!

jahaja .. med tanke på at Lexus altid har ligget på topp når det gjelder minst feil så må du tenke på en liten ting ..

er ikke LS en storbil/premiums bil?

 

Toyota Century er den bilen som på det japanske merkedet er minst feil .. den er dyrere enn hvilken som helst BMW eller Merc .. (da regner jeg ikke med Maybach og Rolls Royce som er bilene den konkurere med :p )

bla bla bla bla bla bla

Lenke til kommentar

Denne tråden kan bli kjedelig....

 

Min erfaring med biler er følgende:

 

FIAT

Billige = DÅRLIGE (mye feil og mye blir lett ødelagt. Ruster)

Dyrere = Får en god del for pengene, men el-system er ikke bra (finnes ikke dyre fiater lenger, de heter Lancia nå)

 

VW

Billige (små) = not so god... som gjennomsnittet i klassen, men noe dyre

Golf = dyr dyr dyr..

Passat = utrolg mye for pengene, jeg hadde ingen feil på 3 år med min.

 

Peugeot

Hvorfor kjøper noen disse bilene???? Det eneste som kan brukes av disse er 60x serien.

 

Opel = Skropel... say no more

 

Volvo

De nye er fine, men koster mye

 

Audi

Dyre og fine, generelt lite feil.

 

.... mine erfaringer

Lenke til kommentar
Tyskland:

 

BMW, Mercedes, Audi, Maybach, Mclaren, Porsche +++ ... say no more!

den må nesten bli et gullkorn!

Mclaren er engelsk .. ikke tysk..

 

Jeg vil påstå Tyskland, Japan og Frankrike.

Ihvertfall hvis vi bare snakker om de siste 3-4 årene.

 

 

mvh

Pantera

Franskebiler er langt fra driftsikkre .. men sikkre skal de nye ha.

franske biler er direkte møkk når det gjelder alt annet.

Lenke til kommentar

Japan framstår som klart best for meg.

 

Det som er viktig for meg er driftsikkerhet, og da er Toyota klart best.

 

Franske biler derimot, er no møk. Frankrike er jo et jalla-land som ikke følger standarder på noen ting (Nei, vi vil ikke snakke/forstå engelsk, nei, vi vil ikke ha PAL/NTSC som tv-standard, men secam osv osv osv...)

Lenke til kommentar
Franskebiler er langt fra driftsikkre .. men sikkre skal de nye ha.

franske biler er direkte møkk når det gjelder alt annet.

 

Nye franske biler er nok bortimot like driftsikre som det meste annet som blir produsert i Europa, ihvertfall i samme prisklasse. Men for eldre franske biler, kan jeg si meg enig at det har vært mye rart.

 

Dessuten har de en komfort som slår alt annet. Ingen andre er engang i nærheten.

 

Min neste blir blir enten 407 eller 607. Eller kanskje man får se an hva Citroén kommer med ila de neste par åra.

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Franskebiler er langt fra driftsikkre .. men sikkre skal de nye ha.

franske biler er direkte møkk når det gjelder alt annet.

 

Nye franske biler er nok bortimot like driftsikre som det meste annet som blir produsert i Europa, ihvertfall i samme prisklasse. Men for eldre franske biler, kan jeg si meg enig at det har vært mye rart.

 

Dessuten har de en komfort som slår alt annet. Ingen andre er engang i nærheten.

 

Min neste blir blir enten 407 eller 607. Eller kanskje man får se an hva Citroén kommer med ila de neste par åra.

 

 

mvh

Pantera

komfort.... har ikke prøvd Audi / MB du.... :)

Lenke til kommentar
hmm jaja finn en japansk bil som er runda 500000 finst ganske mangen mercedeser som har gjort det. synst det er rart at selgere, taxisjåfører og folk som kjører _mye_ bil stort sett bare kjører tysk og svensk når japanske biler er så overlegne..

Kjøre Komfort betyr ALT i et sånt Yrke.

 

Der skårer Volvo og Mercedes Høyt.

 

Ser et stadig Økende Volvo Taxi marked så de har kansje blitt bedre en Mercedes :D

 

Vet ihvertfall at de får MYE bedre avtale med Volvo en Mercedes.

 

Både ved kjøp og serviceavtale :D

Lenke til kommentar
komfort.... har ikke prøvd Audi / MB du....

 

Joda, har kjørt både Benz og Audi. Benz'en var en 2000-mod...220 trur jeg. Audi'n var en 2004 A4 (den til over 400 000). Også kjørt Citroén C5, og denne gruser de to andre hva angår komfort.

 

Men når det er sagt, så synes jeg A4 er en glimrende bil. Digg å kjøre. Litt nervøs på styringa kanskje.

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Franske biler derimot, er no møk. Frankrike er jo et jalla-land som ikke følger standarder på noen ting (Nei, vi vil ikke snakke/forstå engelsk, nei, vi vil ikke ha PAL/NTSC som tv-standard, men secam osv osv osv...)

Kjører selv en Renault Laguna 1997 mod.

 

Den runder 220000 nå hvert øyeblikk og ALDRIG hatt andre utgifter en typiske service/slitedeler.

Den har aldrig stoppet og vært utrolig trofast.

 

Vet at Renault HADDE et dårlig rykte men det har aldrig vist seg for meg.

 

Jeg kjører HARDT da bil er til for å brukes, tror Feilraten på biler ville vært mye lavere om de hadde blitt brukt mer, ingen bil har godt av å Stå stille i lengre tid.

 

Og siden NTSC ikke er en standard her heller så skjønner jeg ikke helt hva du irriterer deg over.

 

Det at produkter leveres med støtte for flere muligheter er det ikke noe standard.

 

&%)()=/%)&%=)?( at USA bruker NTSC, at ikke alle kan bruke det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...