Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor lages de beste bilene?


Anbefalte innlegg

  • 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Okay.. Jeg har et par ting som jeg vil si. Tyske biler er IKKE biler en kjøper hvis man sikter til drift sikkerhet og pris.

 

Tyskland.

 

BMW. Har du prøvd å spyle motoren i en BMW med høytrykksvasker? Ikke prøv heller.. For hvis du spyler litt for lenge vil du kortslutte hjernen og vips så må du ut med 30 000 i reperasjoner for å få startet den igjen.. BMW er meget god å kjøre men er ALT for dyr til at den er verdt å se på en gang. Et alt for vanli syn på veien nå til dags. Minus til tyskland.

 

Mercedes. Mercedes har levert biler med rust garanti på et år. Hva søren! Ett å er ingen ting hvis du planlegger å ha bilen i 15! Så for et par år siden så måtte du tektyl behandle undestellet og plastre alt av synligt og usynligt metall før du i det hele kunne tenke tanken på å luske deg ut på de oversaltede norske veier. På de seneste modellene har de nå fått 10 års rust garanti. Men de er dyre. Hvis du har pengene. Så hvorfor ikke? Nøytral til tyskland.

 

Ford har en del av produksonen sin i tyskland. Eldre Ford som raller rundt på veiene i norge er for det meste tysk. Og hva er det å si på det? De ruster som rakkeren, motoren er sur og grinete. Den trenger nesten dagli stell og mye omsorg for at den skal holde. Det er en av grunnene til at jeg digger ford. Jeg lever for å skru, så hvorfor skulle jeg ikke like ford da? Ford kjører den at bilene deres skal være billige samt god å kjøre og skal holde til neste verktøy sjappe. Minus til tyskland, igjen.

 

Audi har jeg hatt en del erfaring med. En helt grei bil! Litt småputtel her og der sånn dann og vann, men ellers en ganske god bil. Audi har mange lekkre biler det er det ingen som kan si noe på! Men denne som andre tyske biler, den er dyr. Pluss til tyskland!

 

VW er noe av det verste! Eller? De har sine gode biler og sine dårlige biler. Golf gidder jeg ikke snakke om engang! Den har jeg mine meninger om, men for all del! En god bil! Vi har en passat som vi kjøpte for 8 år siden. En kjempe bil! Aldri hatt noen problemer med den! Hvis du kjøper en VW, har den i 5 år uten at det er noen problemer med den. Vil du aldri få det heller. Så lenge du ikke begynner å kødde med det eletriske da. Det er det som ryker først hvis noe ryker. Du kan til nøds sette inn en cd spiller og noen høytalarer. Det går fint! Men husk 5 års regelen!!!! Pluss tiltyskland.

 

Opel.

 

Opel kjøper du bare ikke! De har smurt bilene sine med eksta rustfremmbringende middel. Noen bilmerker bruker rusthemmende middel som tectyl, opel bruker sjøvann. Og i motoren har de brukt gummistrikk som register reim. Som motorolje har de 30% vann, 20% sand og 50% olje! Nytter ikke å skifte olje på de! De ser når du kommer også setter de frem Opel oljen til deg. Og det nytter ikke å komme med en annen bil heller. For de ser det på deg at du skal ha olje til en opel! Men de er forsåvidt billige da! MINUS POENG!

 

Oppsummering Tyskland. Ingen ting i veien med tyske biler. Bare BMW! De er alt for dyre til at de er verdt å kjøpe. Setter de ned prisen 150 000, bytter ut skytestrengen med skikkeli eletrisk anlegg og behynner med gummipakninger rundt alle de MEGET viktige eletriske komponentene. Så kanskje jeg kjøper meg en en gang og!

 

Sverge.

 

Svenskene har jo de mest kjente Volvo og Saab. Geniale biler begge deler! Volvo var den første familie tanksen en fikk kjøpt. Tung som et berg og tålte en støyt. (En sikker bil som holder!) Nå får du kjøpt brukte tankser for en liten sum hvis du reiser sørover! Så hvis du skal ha deg en god gammel volvo 240, så kan du jo vurdere å kjøpe deg en tanks i stede. Mye tøffere det!

Saab har jeg ikke så mye å si om. De gamle bilene til Saab, og de nye, (ikke missforstå) holder meget godt og det er minimalt med tull med de! Svenskene kan sine ting der! Både volvo og saab. Men de nye er av den samme "plastikken" som alle andre nye biler er! Pluss til Svenskene! Og ja! De ruster også!

 

Alle japse biler.

 

Billige, meget driftsikkre, ruster verken mer eller mindre enn alle andre biler. Motoren må du skyte for at den skal stoppe. Jeg og en kompis hadde det litt gøy her forleden. Vi tappet all motor oljen ut av en god gammel toyota pickup og kjørte tur med den for å se hvor lenge den gikk. Kjørte den rimeli hardt og etter to timer kom det en jamrende skrik fra motoren. Da var det slutt. Det er nesten aldri noe tull med de. Og hvis du skulle være den "heldige" og har opplevd noe tull med en japsebil, så kan du være sikker på at de stakkerene nede på fabrikken har blitt pisket og tuktet lenge før du merket at bilen begynte å tulle seg. Du har vel kanskje hørt at hvis register reima ryker, så blir det dyrt? Naj.. Vet ikke helt jeg. Jeg kjenner en som har en Toyota Corolla 97 mod. Register reima røyk på den når han var på vei hjem fra jobb. Han kjørte bilen hjem, parkerte den i gården sin, startet den dagen etter og kjørte den på verksted for å få en ny. Og ja! Han kjører den på jobb enda. Og jeg kan nesten garantere at hvis dette hadde skjedd med noe som helst annet bilmerke, så måtte du ha punget ut med en masse i reperasjoner, eller nye bil. Men med en disel, så er det game over hvis reima ryker. Pluss til japsebiler!

 

Orker ikke å ta med alle de andre landene og bilene deres. Men sånn generelt med dagens biler, så finner det ikke noe som heter de beste biler eller bilmerker. Spiller ingen rolle hvilke land de kommer fra eller hvem som produsere de. Alle biler ruster, selv om du bugger den i rustfritt stål, så ruster den! Når den begynner å ruste, hvor mye og hvor fort, kommer helt an på hvordan du behandler den.

Det alt kommer ann på er personlig smak og interesser. Hva du trenger bilen til, og hva du ikke trenger bilen til. Personlig så har jeg en Toyota Corolla Ginza 1997 model med en 1.3 liter motor og 85hp. Ble jeg tatt i 140 med av selveste onkel politi. Jeg måtte bremse ned for at de skulle nå meg igjen. Bilen går ikke fortere enn 190 for det testet vi når vi tok oss en tur over fjellet til oslo. Fine veier å kjøre fort på der! Men grunnen til at jeg kjøpte Corollaen min, var at jeg ville ha en bil som det ikke koster meg noe i unødvendige, uforesette reperasjoner. Bare bøter! Billig i drift e den og! Og til dere som mener at japsebiler ruster vilt og uhemmet. Kom å se på bilen min. Finner du rust på karosseriet på den så er du jammen meg god! Jeg klarer det ikke! Finn deg den bilen du liker og drit i alle andres meniger. Det er du som skal ha bilen og ikke de andre!

 

Så de som lager best bil, de som lager den bilen du liker vel!

 

Også vil jeg bare legge til et par ord på slutten. Alle de som liker volvo, hater ford! Hvorfor? Det vet de ikke selv engang! Men jeg digger ford! Skulle jeg ikke hatet volvo da? For jeg gjør ikke det tenk! Jeg ser det samme i en volvo som i en ford, og alle andre biler! Den har en motor, kassen rundt motoren og 4 hjul som den triller frem på! Skjerp dere volvo diggere! Det finnes ikke en ting volvo har som alle andre biler også har! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg kjenner en som har en Toyota Corolla 97 mod. Register reima røyk på den når han var på vei hjem fra jobb. Han kjørte bilen hjem, parkerte den i gården sin, startet den dagen etter og kjørte den på verksted for å få en ny. Og ja! Han kjører den på jobb enda.

Tullprat, hvordan kan en motor fungere uten at ventilene fungerer?

Vil nok tro at han forvekslet viftereim med registereima.

Må si at og kjøre gris i to timer uten olje heller ikke er særlig troverdig.

Lenke til kommentar

Russland har de senere år fått frem en del fine biler. Min favoritt i Russland er volga v12. :D

 

flere bilder finns her:

http://bluebox.zary.com.pl/moto_info/news/news_64/volga.htm

http://www.autodesk.altnet.ru/sportcar/al/...a_v12/volga.htm

 

Men siden russiske fine biler er forholdsvis dyre kjører jeg heller amerikanske veteranbiler :D

 

kjør stort, trygt og kraftig. kjør amerikansk! :thumbup:

 

Volvo Amazon og PV er de eneste europeiske bilene jeg kunne tenkt meg, da disse minner litt om amerikanske biler i halv skal, både med tanke på motor og karosseri :cool:

post-150-1116509301_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...