Gå til innhold

Hvor går grensen for deg?


nr.4

Anbefalte innlegg

Hva er det "verste", mest bråkete og røffe du kan høre på når det gjelder tungrock/metal/black metal osv? Tenker altså på hvilket band, eller hvilken sjanger som er grensen for deg når det gjelder skikkelig tung musikk.

 

Selv er jeg åpen for det aller meste av musikk, men må si jeg ikke klarer å høre på noe tyngre enn Meshuggah. De spiller jo faktisk litt tøft, med taktskifter o.l.

 

Begrunn gjerne hvorfor du hører på/ikke hører på musikken du snakker om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har enda til overs å høre en hardrock-sang "der de bare står og skriker uten noe tekst". :roll:

 

Har ingen bestemt "smertegrense", er det bra musikk, så er det bra musikk. Men jeg er _sinnsykt_ lite glad i dårlige deathmetalband, selv om det finnes bra saker i den sjangeren også. Ellers går den "lyse" smertegrensen omtrent 6 mil nedenfor VG-lista.

Lenke til kommentar

Har ingen grense trur eg... Er veldig glad i black - og deathmetal igrunn, men vokalen til varg liker eg ikkje sjøl om fyren kan å lage musikk. Ellers så er det jo tyngre jo bedre. :p

 

Om du snakkar om vokal som du ikkje høyrer ka seier, så kan du prøve Iniquity - Grime albumet. Du har ikkje kjangs i tusen å skjønne ka han seier, men det er fett som faen! :green:

 

Edit: Og Dani Filth! Han taklar eg berre ikkje... Esj.

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
Satyricon, Gorgoroth og liknende

 

ALT for mye forvrengning i gitarene (utrolig ensformig) som lyder ALT FOR skarpt, ellers synes jeg det er ALT FOR MYE skrike-"synging"... :mad:

:dontgetit:

 

Gorgoroth og satyricon har da langt ifra den verste lyden!? (Kanskje ikkje på dei eldste albuma, men...)

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
Satyricon, Gorgoroth og liknende

 

ALT for mye forvrengning i gitarene (utrolig ensformig) som lyder ALT FOR skarpt, ellers synes jeg det er ALT FOR MYE skrike-"synging"... :mad:

:dontgetit:

 

Gorgoroth og satyricon har da langt ifra den verste lyden!? (Kanskje ikkje på dei eldste albuma, men...)

Det JEG har hørt har vært litt for mye for meg... ;)

Lenke til kommentar
Orker ikke "hei se hvor fort jeg spiller", og " hør hvor lenge jeg kan brøle" band, når det på sett og hvis skal være kvalitetstemplingen.

Enig der, er ille når det er meninga at det skal være tøft fordi bandet spiller hardt bare for å spille hardt.... Hvis noen skjønte det :)

Lenke til kommentar

In Flames er vel egentlig ikke noe særlig hardt..

(noen av sangene kanskje, men det er ikke så dødsharde i mine øyne9

Vet egentlig ikke helt hva som er smertegrensen min...

De fleste kan egentlig utvide smerte grensen et stykke...

hmm... er vel på tide at eg utfordrer min grense litt kanskje? :hmm:

Lenke til kommentar

grensen min går ved dimmu og satyricon og sånt DEATH metal. det er ikke noe å høre på. det er jo nesten bare noen som spilleer hardt på bass, gitar og trommer.

og skriker så høyt og stygt man kan. eneste positive er at det gjør ikke noe om man glemmer teksten for da er det bare å skrike ut noe ræl som detter inn i hue.

 

for meg er det MetallicA som dug og ikke noe anna. :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...