Gå til innhold

Beste RPG ever?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gothic II, SW KOTOR, Sacred, Dungeon Siege, Neverwinter Nights, Diablo og D2 er gode titler...

 

MEN! det BESTE RPG spillet jeg noen gang har spilt, må man så langt tilbake som 10 år og 1 måned for å finne tak i! Det heter nemlig PAGAN: Ultima VIII!!!

Akkurat nå er jeg så alt for overtrøtt til å skrive masse mambo jambo,

men hadde jeg ikke vært det skulle jeg referere opp hele spillet og alle de ubeskrivelig gode stundene jeg hadde med det!

Da jeg spilte U8 var jeg sikkert ikke gamlere enn 8-9 år,

likevel klarte jeg meg ganske bra!

på den tiden var det ingen på siden av dette spillet!

 

Noen som husker?

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Jeg må si meg forundret med hva dere katorogiserer som et RPG for tiden, som sagt tidligere, det er ikke alt med sverd som er et RPG. Diablo 1/2, Dungeon Siege etc kan knapt ikke klasset et RPG imo..

 

Uansett, jeg vil ikke liste opp hva som er best her men auansett.

 

Ultima Underworld 1/2 (Devs i dag har bare ikke skills til og lage slike spill)

Ulima 6, 7 part 1 og 2, og Pagan :)

Elder Scrolls Arena, Daggerfall, Morrowind

Eye of the Beholder 1, 2 og 3

Might and Magic 4, 5, 6, 7, 8, 9

KoToR

Final Fantasy 2 og 3 (4 og 6).

 

Som dere ser i denne lista er 90% av spillene lager foer 1995. Og en old school rpg spiller kan knapt nekte på at slike spill lages ikke lengre, Kotor er hva som er nearmest paa MANGE år.

 

Ja jeg vet om Forgotten Realms serien men falt meg ikke noe i smak, ja jeg vet de er bra spill :)

Lenke til kommentar
Kotor er hva som er nearmest paa MANGE år.

KoToR er jo passe linært og daft... kan ikke skjønne hvordan dette er et storveis rollespill (ja, det er et bra spill, men litt overfladisk). Eller var det sånn de pleide å lage spill i gamle dager? ;)

Linært?!

Å nei, min gode mann! Der tror jeg du tar feil!

KOTOR er ABSOULUTT ikke linært!

Det har forresten fått kun extremt god kritikk av spill testere verden over!

KOTOR er kongen! Det beste RPG spillet på MANGE ÅR! :w00t::w00t::w00t:

Lenke til kommentar

Har alle glemt de gode gamle AD&D og Forgotten realms spillene?

 

Champions of Krynn, Deathknights og Krynn, Secret of the Silver Blades, Pools of Radiance osv, osv..?

 

Jada, jeg vet de er eldre enn alle grav haugene tilsammen, men det var fantastisk bra spill!! Hender at jeg fortsatt fyrer de opp på 486'en min ;)

 

Bare lurer :p

Lenke til kommentar

Glemte og nevne en del spill fra SNES consollen oxo...må være den consollen med mest bra RPG spill ever tror jeg...

 

Chrono Trigger 1 og 2

Secret of Mana 1 og 2

Breath of Fire 1 og 2

Final Fantasy 2, 3 og 4

Super Metroid (litt paa kanten til RPG men men)

 

Problemet med RPG spill og spill sjenerelt nå for tiden at det legges ALT for mye vekt på grafikk etc. For 10 år siden kunne 5 geniale kloke hoder sette seg ned og lage et kjempe spill uten og bruke 10M$ for og få frem et halv dugelig pent spill. Folk lagde spill for at de ville og for at de kunne og at dee var flinke, i dag er spill industrien på samme vei som musikk industrien...

 

Hvor mange 10 talls med folk og hvor mange M$ tror dere trengtes for og lage

-Eye Of the Beholder 1,2,3

-Ultima Underwolrd 1,2

-Ultima 1-5(6)

-Gammle krynn spillene

 

Dette er lavbudsjetts spill men er fremdeles top notch innen RPG vist du ser vekk fra enkelte elementer som grafikk.

Lenke til kommentar
[iC' date=22/06/2004 : 08:11]
Kotor er hva som er nearmest paa MANGE år.

KoToR er jo passe linært og daft... kan ikke skjønne hvordan dette er et storveis rollespill (ja, det er et bra spill, men litt overfladisk). Eller var det sånn de pleide å lage spill i gamle dager? ;)

Linært?!

Å nei, min gode mann! Der tror jeg du tar feil!

KOTOR er ABSOULUTT ikke linært!

KotOR er tvers gjennom lineært! ;)

De har riktignok lagt på et ekstra lag maling for å sjule det dårlig grunnarbeidet under, og kikker man litt nærmere på det ser man fort feilene. :p

(dvs. prøv å spill gjenom en gang til for å se om noe i det hele tatt er anderledes og man oppdager at omtrent alt i bunn å grunn er det samme uansprett hvor febrilsk 'omvendt fra sist gang' man prøver å spille.) :thumbdown:

 

Men det er artig spill ja :thumbup:

Lenke til kommentar
[iC,22/06/2004 : 08:11]
Kotor er hva som er nearmest paa MANGE år.

KoToR er jo passe linært og daft... kan ikke skjønne hvordan dette er et storveis rollespill (ja, det er et bra spill, men litt overfladisk). Eller var det sånn de pleide å lage spill i gamle dager? ;)

Linært?!

Å nei, min gode mann! Der tror jeg du tar feil!

KOTOR er ABSOULUTT ikke linært!

KotOR er tvers gjennom lineært! ;)

De har riktignok lagt på et ekstra lag maling for å sjule det dårlig grunnarbeidet under, og kikker man litt nærmere på det ser man fort feilene. :p

(dvs. prøv å spill gjenom en gang til for å se om noe i det hele tatt er anderledes og man oppdager at omtrent alt i bunn å grunn er det samme uansprett hvor febrilsk 'omvendt fra sist gang' man prøver å spille.) :thumbdown:

 

Men det er artig spill ja :thumbup:

Må bare si meg enig i det her jeg ass.. Ga meg litt det samme som NWN, linært som få, mene, men.. Moro mens det står på, og det er vell egentlig det som er det viktigste ;)

Lenke til kommentar

Det at folk i det hele tatt kategoriserer Final Fantasy og Diablo som RPG er jo helt feil, Final Fantasy er et Adventure spill, ikke et RPG, i disse spillene har man ingen form for invirkning på historien.

 

Og Diablo er jo bare et veldig bra gjennomført Hack & Slash spill, ikke misforstå, elsker Final Fantasy over alle spillene, men det er ikke et RPG.

 

Ingen her som husker Fallout & Fallout 2?

 

Fallout 1 var det første skikkelige RPG spillet som kom, i motsetning til Hack & Slash og Adventure spillene alle mener er RPG, deretter kom Fallout 2 og grunnla hvordan et skikkelig RPG skulle være.

Lenke til kommentar

Enig i at spill som NWN og KotoR er linære, men er det egentlig så dumt? Begge har da side-quests og slik, men det er hovedhistorien som teller, og den er iallefall knallbra. Det var like før jeg ga opp å spille Morrowind,der blir man bare kastet ut i en kjempe-verden og overlatt til seg selv. Jeg foretrekker å i det hele tatt runne spill, istedenfor å trave rundt å holde på med side-quests :wee:

Lenke til kommentar
Ingen her som husker Fallout & Fallout 2?

 

Fallout 1 var det første skikkelige RPG spillet som kom, i motsetning til Hack & Slash og Adventure spillene alle mener er RPG, deretter kom Fallout 2 og grunnla hvordan et skikkelig RPG skulle være.

Husker Fallout spillene ja :love:

Brukt mange mørke netter på dem. Elsker friheten i dem. HAdde ikke spilt noen spill der man er er så fri til å gjøre akkurat som det passer deg der og da.

 

Men vil påstå at grunnlaget for RPG'er ble lagt lenge før Fallout. Har ikke spillt de gamle gamle spillene, men spill som Ultima Underworld legger min mal for hvordan en RPG skal være!

Lenke til kommentar
Enig i at spill som NWN og KotoR er linære, men er det egentlig så dumt? Begge har da side-quests og slik, men det er hovedhistorien som teller, og den er iallefall knallbra. Det var like før jeg ga opp å spille Morrowind,der blir man bare kastet ut i en kjempe-verden og overlatt til seg selv. Jeg foretrekker å i det hele tatt runne spill, istedenfor å trave rundt å holde på med side-quests :wee:

Jeg synes det er dumt. Det som gjør ett RPG stort i mine øyne er at må tenke selv, ikke bli holdt i handa hele veien. Og at man har muligheten til utforske verden man spiller i. Utforskningen er det elsker mest i RPG'er. Og der feiler KOTOR så totalt! Gadd aldri spille igjennom det engang. Såvidt jeg orka å fullføre NWN. :no:

Lenke til kommentar
Jeg synes det er dumt. Det som gjør ett RPG stort i mine øyne er at må tenke selv, ikke bli holdt i handa hele veien. Og at man har muligheten til utforske verden man spiller i. Utforskningen er det elsker mest i RPG'er.

Når du sier dette, får du meg til og glede meg noe så sinnsykt til Fable! Ingen håndholding der nei :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...