Fedayakin Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Er ikke helt inne på hvorfor så mange fjerner fjerene på bilene for å få den lavest mulig? Det er jo ikke helt lovlig? Blir det ikke litt ukomfortabelt? Blir det ikke litt vanskelig å kjøre over fartshumper, kantstener osv? Ser det virkelig så mye kulere ut?
Patience Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Er ikke helt inne på hvorfor så mange fjerner fjerene på bilene for å få den lavest mulig? Det er jo ikke helt lovlig? Blir det ikke litt ukomfortabelt? Blir det ikke litt vanskelig å kjøre over fartshumper, kantstener osv? Ser det virkelig så mye kulere ut? En fjerner ikke fjærene. Enten setter man på senkefjærer som er lavere, eller så bruker man spesielle klemmer og klemmer dem i sammen.
ikkeno Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Personlig så synes jeg at senking av biler er ser "tøfft". Det endrer en del av utsene, men det er jo omtrent flere negative ting enn positive når det gjelder senking. Smaken er som baken. Den er delt
Thorsen Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Er ikke helt inne på hvorfor så mange fjerner fjerene på bilene for å få den lavest mulig? Fordi de som gjør det synes det er kult og føler de får status hvis de har en stilig senket bil, noe de også får.
HåkonN Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 - Ikke ulovlig (hvis man holder seg innenfor visse rammer) - Bedre kjørekomfort på svingete vei/sportslig kjøring - Bilen får en bedre "profil" - Felger virker noe større enn de er, og ser penere ut på bilen (kapping og såkalte fjærklemmer er ikke tatt med i betrakning, da det er både ulovlig og har dårlig effekt)
trra Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Senking gir stort sett bedre kjøreegenskaper, men det spørs hvordan du gjør det. kappefjærer, eller bare senkefjærer gir ikke veldig mye bedre kjøreegenskaper og du ødelegger de orginale demperene fordi de jobber annerledes enn det de er beregnet for. Med et senkesett med dempere\fjærer vil du få bedre kjøre egenskaper, justerbare og coilovers kan gi enda bedre kjøreegenskaper, men for mye senking gir dårligere kjøreegenskaper så lenge du ikke kjører på en bane med en helt slett asfalt.
Thorsen Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Kult me lave biler Helt til du kommer til en fartsdump
tor_erik Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Kult me lave biler Helt til du kommer til en fartsdump ...Fikk erfare det i kjøreskolebilen... ...*Bump*... ...
ClawHammer Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Men hvorfor kjøre over fartdumpene når man kan bruke dem som hopp
Thorsen Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Men hvorfor kjøre over fartdumpene når man kan bruke dem som hopp Nei det er ikke lett å si, kanskje fordi fartsdumpene er der fordi du må kjøre sakte for å få en behagelig tur, er ikke serlig behagelig å hoppe over humpene.
Demonfudge Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Kult me lave biler Helt til du kommer til en fartsdump ...Fikk erfare det i kjøreskolebilen... ...*Bump*... ... Haha, samme her "Brems ned litt Torstein..." *BUNK* "Ikke så fort over fartsdumpene Torstein.."
Thorsen Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 "Brems ned litt Torstein..."*BUNK* "Ikke så fort over fartsdumpene Torstein.." Jaja så lærte dere ihvertfall noe...
dalri Skrevet 16. juli 2004 Skrevet 16. juli 2004 Mye bedre bremseeffekt særlig i svinger . Det er viktig når jeg senker bilen min.
Magnum p.i. Skrevet 16. juli 2004 Skrevet 16. juli 2004 Kjekt med mindre luft under bilen når du suser avgårde i svingene.
Pomfri Skrevet 20. juli 2004 Skrevet 20. juli 2004 (endret) , eller så bruker man spesielle klemmer og klemmer dem i sammen. Det vi kaller "jallasenk"? Endret 20. juli 2004 av Pomfri
dj_j0tul Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 1. Senkefjærer er stivere enn standardfjærer, derfor krenger ikke bilen like mye i svingene, og du kan kjøre raskere. 2. Skal man først senke, og vil ha sportslige kjøreegenskaper..BYTT dempere til sportsdempere også, ellers blir det bare tull. Standardfjærene tåler dårlig senking..spes når de er 5 år gamle PS!: Bytter du først demperene, så, for all del.. bytt demper-toppene! Disse har sans sittet der siden tidenes morgen, og VIL ødelegge egenskapene til en ny og bra demper. 3. Senking er lovlig, men du må ha TÜV-godkjente senkesett, ellers tar de deg på Eu-kontrollen. GL M8;)
dj_j0tul Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 , eller så bruker man spesielle klemmer og klemmer dem i sammen. Det vi kaller "jallasenk"? Må forresten nevne at den typen senking, ikke stiver av bilen. Du klemmer bare sammen fjæra...
Mato Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 skal du ha stivere bil må du til med stabalisator stag og greier
insider Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 skal du ha stivere bil må du til med stabalisator stag og greier Du får en del stivere bil bare ved å sette på senkefjærer og evt nye dempere også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå