Gå til innhold

3395,- for radeon x800pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har kanskje ikke noe med topicen å gjøre men det er sikkert mange andre her som er enig med meg på dette jeg skriver nå.

 

Hvis man leser litt rundt så sier man at vi nordmenn ligger ganske høyt når det gjelder det og ha allt det nyeste og det beste.

Dette gjelder da pc og mobiler osv.

Greit det at vi er bare er ca 4 millioner i våres lille land men ser man pr innbygger så ser man at vi ligger ganske høyt når det gjelder elektronikk.

Men hvis vi ser, så er vi omtrent det siste landet som får varer av det nyeste og hotteste fra våres hardwarebutikker.

Dette synes jeg er litt synd for mange av norges befolkning som kjøper seg det nyeste bryr seg ikke om det koster 200 eller 300 kr mere fra ett sted til et annet så lenge man kan få kjøpt det med en gang,for vi er glad i å kjøpe på impuls så da bryr ikke de fleste seg om man kan spare en krone eller to så lenge man får god service selfølgelig.

Jeg trur at våres hardware butikker i Norge setter press på de stedene de får varene fra,men det ser ut som det ikke er nok.

Tilomed Gambia får Ati sapphire x800pro før oss :)

Det var kanskje litt å ta i men jeg trur dere mennesker på forumet kjønner hvor jeg vil.

Det som er egentlige problemet etter jeg har snakket med endel folk som jobber innen hardware butikker er det at det blir kalkulert hvor mange kort som vil bli solgt her til lands og den er som regel alltid feil,det blir faktisk mere salg enn det disse fabrikkene trur,så hvorfor tar de ikke lærdom av dette å få sendt litt flere kort med en gang så vi vanlige dødlige her opp i nord kan også få nytet litt av det siste innen hightech stuff :thumbup:

Hvis vi går litt på våres hardware sider så star det bare ubekreftet og atter ubekreftet,da er det ikke dermed sagt at det kommer inn ved den datoen.

det er fordi at vi nordmenn ikke er prioriterte kunder i verdenssammenheng at vi alltid blir satt på sisteplass og det er meget synd synes jeg.

Takker for meg :w00t:

Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 07/06/2004 : 12:46

  QUOTE (Dr3ad @ 07/06/2004 : 12:25)

Jeg begynner å lure på om jeg skal kjøpe x800pro-kortet siden prisen var så god.. Men hvis jeg skal kjøpe xt må jeg vel opp ca 1600,- Så spørsmålet er om ytelsen på xt-kortet forsvarer prisøkningen 

 

 

 

Tror nok ikke det er vits (hvis penger ikke betyr noe da) å oppgradere for de som sitter med 9800 pro/xt kort nå. Bedre å vente til systemene våre butter litt imot. Da har det sikkert blitt jul og hw.no's julekalender er gått igang...

 

des,OUT! 

 

Enig i den. Men for meg som sitter med en overklokket Asus Ti4600 (som har holdt bra lenge!) er det på tide å kjøpe nytt! :dribble: Gleder meg!

Lenke til kommentar
mitt spørsmål, er da, burde jeg kjøpe HIS Excalibur Radeon X800 Pro IceQ II til 4295kr eller et Sapphire Radeon X800 Pro til 3395??

 

er IceQ versjonen verdt de ekstra pengene, eller for å si det sånn, er den kjøleren verdt de pengene?

nei. Modd en cpukjøler på kortet hvis du skal ha bedre kjøling. Evt en 120mm i døra ;)

Lenke til kommentar
mitt spørsmål, er da, burde jeg kjøpe HIS Excalibur Radeon X800 Pro IceQ II til 4295kr eller et Sapphire Radeon X800 Pro til 3395??

 

er IceQ versjonen verdt de ekstra pengene, eller for å si det sånn, er den kjøleren verdt de pengene?

nei. Modd en cpukjøler på kortet hvis du skal ha bedre kjøling. Evt en 120mm i døra ;)

Enig, HIS kortet er rett og slett vanvittig overpriset i forhold til Sapphire Kortet. Er nok heller neppe realistisk at HIS kortet har en 30% ytelsesforbedring.

Lenke til kommentar

syntes det er morsomt å se alle som klager og syntes det er "synd" osv at prisene går ned når de har kjøpt det til høyere pris da det nettopp kom ut. Dette er jo bare ren logikk, at prisene går nedover etterhvert som ting har vært på markedet en stund... så slutt å sutre over det og heller vent litt med å kjøpe ting om prisen er så viktig for dere. (Skulle ikke tro det når dere kjøper skjermkort til 4k+ men)

Lenke til kommentar

--------------------------------------------------------------------------------

 

Sapphire Radeon X800PRO 256MB DDR AGP,ATI X800PRO,DVI-I,TV-Out, Full-Retai

Vårt varenr.: 300413 / 21034-00-40

Tilgjengelighet: 450 stk 2004-07-01 (ubekreftet kr 3.395,-

 

allså de har tatt in så mange kort! /459\, ikke rart at kortet vart billigere, d.v.s at komplett.no vil ikke tape noe som helst på det vist alt går bort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...