Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nei, har ES. Fins det flere varianter av tpc? Jeg kjører den aller nyeste nå, 0.44-rc1. Dog uten hell sålangt, men tror det er noe galt med permissions (må kjøre med sudo i tillegg til det som står i dokumentasjonen til tpc). Får reboot etter ca et minutt ved bytte av frekvens, og hverken frekvens eller spenning settes faktisk, det ser jeg lett ut fra strømtrekket på veggen. har postet det i 0.44-rc1-tråden på [H], så får vi se hva som skjer. Hvis du har noen tips, fyr løs.

 

Hvis du kjører 10.10, bør du sjekke om du trenger å oppdatere kernel. Kjør:

grep MemTotal /sys/devices/system/node/node[0-9]*/meminfo

Det bør gi noe slikt som:

/sys/devices/system/node/node0/meminfo:Node 0 MemTotal: 4192232 kB

/sys/devices/system/node/node1/meminfo:Node 1 MemTotal: 4194304 kB

/sys/devices/system/node/node2/meminfo:Node 2 MemTotal: 4194304 kB

/sys/devices/system/node/node3/meminfo:Node 3 MemTotal: 4194304 kB

/sys/devices/system/node/node4/meminfo:Node 4 MemTotal: 4194304 kB

/sys/devices/system/node/node5/meminfo:Node 5 MemTotal: 4194304 kB

/sys/devices/system/node/node6/meminfo:Node 6 MemTotal: 4194304 kB

/sys/devices/system/node/node7/meminfo:Node 7 MemTotal: 4177920 kB

 

Hos meg gav det bare:

Node 0 MemTotal: 3536872 kB

Etter at jeg oppdaterte kernel (og bare den) med:

sudo apt-get install linux-generic

Gikk ting mye bedre.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tempsensorene på akkurat disse ES'ene er deaktivert/ædelagte - viser 0 grader. Men fikk det til å virke med 0.44-rc1, hadde bare glemt å switche p-states. Kjører 3GHz 1.35v nå, så får vi se... pusher den litt mer utover kvelden. Blir et solid strømtrekk, ja... tenker nok jeg lander på 600w totalt, og PPD blir neppe mer enn 200k, hvertfall før jeg får montert vannkjøling på den.

Lenke til kommentar

Du skal kjøre tears utgave som du henter her, osv:

 

wget http://darkswarm.org...64-tear2.tar.gz

 

Ifølge tear, skal man nå bare bruke denne: http://hardforum.com/showthread.php?t=1734321 som er den KnopflerBruce kjører nå. Men hvis det ikke fungerer, så kjør den Alias peker til.

 

Jeg sliter med å overklokke mine 6282 2.6GHz brikker over 2.8GHz. Det var en skuffelse, men de vil rett og slett ikke overklokkes mer enn det, men skal prøve tear's nye versjon bare for å ha prøvd alt. (Har skiftet til Corsair 1200AC PSU og fått lånne ECC/reg minne av alias uten at det hjalp). Har forsøkt alle kombinasjoner av vcore og freq.

 

Tempsensorene på akkurat disse ES'ene er deaktivert/ædelagte - viser 0 grader. Men fikk det til å virke med 0.44-rc1, hadde bare glemt å switche p-states. Kjører 3GHz 1.35v nå, så får vi se... pusher den litt mer utover kvelden. Blir et solid strømtrekk, ja... tenker nok jeg lander på 600w totalt, og PPD blir neppe mer enn 200k, hvertfall før jeg får montert vannkjøling på den.

 

Hvilke MC brikker spesifikt bruker du?

Lenke til kommentar

Bruker 1.6GHz engineering samples. Tror disse er enda eldre enn de mer "vanlige", da de ser litt annerledes ut - ingen batch-informasjon osv.

 

Dette er en som ligner i det store og hele:

 

http://www.videospasm.com/photos/VideoSpasmUc5yRB.jpg

 

2.8 høres snaut ut, er det vanlig å ha trøbbel med OC på IL? Mine 16c ES kjørte jeg lett på 3.8 i Windows, med 1.2v såvidt jeg husker. Neppe foldingstabilt, men wprime/ucbench/cinebench-stabilt om ikke annet - og de bruker alt de kan av tråder...

Lenke til kommentar

Alias klokket sine IL til 3,7, så tror nok at det er bare jeg som har vært uheldig med mine ES brikker. Litt surt siden de var dyre (490 USD pr stk), tenkte de måtte være bra til å klokke da. :) på den positive siden, så yter de veldig bra uansett på 2.8.

 

Forresten, hvilket minne bruker du?

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Bruker 1.6GHz engineering samples. Tror disse er enda eldre enn de mer "vanlige", da de ser litt annerledes ut - ingen batch-informasjon osv.

 

Dette er en som ligner i det store og hele:

 

http://www.videospas...SpasmUc5yRB.jpg

 

2.8 høres snaut ut, er det vanlig å ha trøbbel med OC på IL? Mine 16c ES kjørte jeg lett på 3.8 i Windows, med 1.2v såvidt jeg husker. Neppe foldingstabilt, men wprime/ucbench/cinebench-stabilt om ikke annet - og de bruker alt de kan av tråder...

 

Jeg trodde faktisk det var dine "nye" IL ES (som jeg mener å huske var bestillt) du var i gang med. Med MC ES ble jo TPC jeg linket til feil, men ser at du fikk det til. IL skal etter det tear sier være lettere å klokke til høy frekvens enn MC.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Nei, IL'ene skal inn i et 4P. :)

 

Noe som er rart er at bare ved å åpne vinduet har TPF'en min dalt betraktelig, selv med lusne 1.3v på CPUene virket det som om det var noe thermal throttlig - dette med Noctua NH-U12DO A3 montert med 2 1500rpm vifter i push/pull på begge. 21min30sek på en P8101 nå, mot 27.xx før. Har planer om å gå opp på frekvensen senere, hvis sjebnen vil sikter jeg meg inn på 3.4GHz. Da sniffer jeg nok på 200k PPD med akkurat denne WUen.

 

Er P8101 god eller dårlig ift PPD, forresten? Sammenlignet med andre bigadv-16.

Lenke til kommentar
Er P8101 god eller dårlig ift PPD, forresten? Sammenlignet med andre bigadv-16.

 

8101 er en djevel av en WU som krever mye av maskinen, og den bruker mer strøm enn noen annen WU. Den kan sammenlignes med 2684 hvis du husker den. Slik det er nå så må man justere seg etter 8101, men håpe at man får ned 8102 som på Xeon E5-4650 gir nøyaktig 50% mer PPD. Det ble også annonsert at da 16core regimet kom ville vi få ned 6904, 6905 og 6906. Disse er det ingen som har sett, kun 6901 kommer ned en sjelden gang, og gir PPD omtrent som 8101, men er mye snillere med maskinvaren.

Lenke til kommentar

Da tar jeg kvelden. Har akkurat satt opp en 3930k med mitt andre 670 dcII, et 670 ref som tilhører er kjøpt for en kamerat (nå blir den testet skikkelig før den sendes nordover), og mitt gamle 570. Dette gir 110.000 PPD, og det med standard klokkefrekvenser, selv på CPU. Regner med å kunne øke produksjonen til 125-130000 i morgen når jeg skal fikle mer med systemet. Tilsammen skulle det bli omtrent 300.000 PPD ekstra fra min side de siste 11 dagene frem mot neste år, så vi burde ha sjans på milepælen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...