Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes du ikke 3 stk dual holder det blir jo 6 GPUer med sånn ca minimum 1500W varme ut bare fra GPUene? Fins det gode nok PSUer for slikt? Og kaldlufttilførsel blir avgjørende!

 

Jasså Fahcore 14 er på vei, da blir det vel bråk igjen!

 

EDIT Nei nå tullet jeg 3 x 295 blir jo fra 750 W til 1050 W pluss plsuss, men det fins det vel brukbare PSUer til!

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Velvel, da er det jo bare en plass for en slik rigg, kaldluftinntaket til badstua. men badstua brukes jo ikke så ofte!!??

Vet du at du får til multigpu på tesla? Er det ikke bedre å prøve å få det til på de kortene som folding først og fremst er beregnet på, kortene som først og fremst går til spillmarkedet. De er jo mange flere og derfor prioritert ved softwareutviklinga (hos Stanford).

 

Dessuten er det jo prisen, Tesla C1060 koster jo 4-5 ganger så mye som et likeverdig GTX foldekort!

 

Edit Jeg har rettet på strømforbruket ovenfor.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Denne må være en folders våte drøm, 8 x GPU og 63000PPD:

post-53451-1235310906_thumb.jpg

 

Består av:

4 EVGA GTX295 GPUs

1 MSI K9A2 Platinum motherboard

2 1-GB DDR2 RAM sticks

1 AMD Phenom 9950 CPU

1 Sunbeam CR-CTTF “Core Contact Freezer” CPU cooler

1 CoolerMaster 1,250 Watt PSU

1 Western Digital 80GB Hard Disk

 

Les mer her: http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=38&t=8343

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
NB! Ikke kjøp V2 utgaven selv om det er billigere, de har fjernet litt godsaker på det.

Fant det ut selv! V2 utgaven har færre usb, sata og ingen e-sata. Det har jeg ikke bruk for så jeg tenker jeg sparer 2 - 3 hundre der. Ut over dette så er de helt identiske.

Tror også de har fjernet en SAS kontroller om jeg ikke husker feil. Men du har rett asså dette er ting man ikke trenger for å folde.

 

 

Asus P6T6 WS Revolution

Endelig et nytt framtidsrettet hovedkort uten PCI, PCI-X, IDE, floppy-kontakter og annet gammeldags dilldall, hurrah. Håper bare at Asus har lyktes med sammensettinga, valg av komponenter og biosløsninger denne gangen på et revolusjonerende kort. De har bommet på prestisjekort før.

 

Her er hele 6 PCI-e spor! Noe for foldere?

Dette er mitt nye HK som ligger i eske ved siden av meg og skal monteres i et monster av et kabinett i dag, Coolermaster Cosmos S. Men det har ikke plass til 4-dualslot kort, dette fordi portene ligger for tett. MSI kortet er bedre der(+1/4 av pris), parret med en PHII. Men jeg har ikke kjøpt Revo for folding, da hadde jeg heller kjøpt et kort som MSI sitt(som jeg har eid). Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hehe den skal nok folde litt også med i7 920 og GTX 285, men kommer ikke til å GPU-farme på den :). Akkurat nå har jeg fått montert opp det nye høyttalersettet Z-2300 (på gammel PC) og dæven for en kvalitet og lyd selv via Spotify, godt å være alene i rekkehuset nå :p

 

Men blir spent på temp, klokk og PPD på 920en.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Men skjermkortets kjøler dekker fortsatt alle kontaktene til venstre for streken. Jeg vil gjerne spre mine kort med en lang slibru, kan ikke pga de kontaktene. Kanskje en 90grader vinkel på kontaktene hadde vært en løsning.

 

Her ser man det går så vidt, men ikke med 295 kortene/eller gigabyte kortene

sli_twocards.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar
Her ser man det går så vidt, men ikke med 295 kortene/eller gigabyte kortene

Du har jo god plass ennå :!: Her er det skikkelig trangt:

post-53451-1235328951_thumb.jpg

 

Litt bedre bilde enn sist, og jeg har bestillt dette hovedkortet. Men min rigg blir jo noe puslete i forhold til denne.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Kan jeg ha i 4 kort og spille med 2 i sli selv om de andre to sitter i?

Isåfall bygger jeg en slik rigg også, setter bare alle kortene i en maskin.

Er de ikke bedre å bruke en egen maskin til spilling? Jeg blir helt satt ut når jeg leser hva han som eier denne maskinen har i gang til folding, les bare, han har flg. antall disponibelt:

  • 19 nVidia GTX295 at 1.788 TeraFLOPS each for 33.972 TeraFLOPS total (38 individual GPUs, two per board)
  • 5 Quad Core processors at ~247.2 GigaFLOPS

Total Computing Power: 34.219 TeraFLOPS

 

Vi snakker om en PPD på ca. 250 000 hvis alt blir brukt til folding. Strømregningen snakker vi ikke om, men les mer her: http://atlasfolding.com/?page_id=148

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Grøss, synd vi må ut med 5000 for de evga kortene i norge.

 

Legger inn xp nå men får error ved lesing av cden.

ins txtsetup is korupt><

 

Hvordan er det på xp-32bit igjen

Hvilken driver er den "beste" til folding.

Neppe vits i å legge inn den nyeste, heller en god utprøvd gammel en.

Lenke til kommentar

Ser ut på temp at jeg folder på 2 kjerner igjen da 2 er 84C og 2 er 70C

folder på 1 kjerne pr kort og nabokjernen blir bare varm av kjøleren.

 

4 klienter på 2 kjerner><

 

 

cpu 4k

 

Det får være bra nok for idag, 40.000 PPD

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...