Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er jo en god ide. Det var litt mer styr enn forventet å få opp en pc som har ligget i deler i snart 2 år. 100x tur / retur bod / loft for å finne den nest siste kabelen jeg trengte osv...

 

Lurer på om det bare er pci-e 2.0 på den maskinen, så da holder det kanskje med en 980 :)

Lenke til kommentar

Har kun 2 maskiner i gang, men de går snart av. Skal fikse inne, nytt kjøkken, nye vinduer, bad, bil osv.

Kommer kanskje tilbake til vinteren.

I dag gikk 10 460, 5 285 + ørten hk, ram skjermer på dynga og ga vekk 2 1080 kort.

Resten blir lagret til vinteren så ser jeg hva jeg gjør.

For meg er dette trist, men har ikke noe valg.

Og nei, ikke noe er til salgs sorry. 8 1080 og 4 1080ti.

Lenke til kommentar

Har kun 2 maskiner i gang, men de går snart av. Skal fikse inne, nytt kjøkken, nye vinduer, bad, bil osv.

Kommer kanskje tilbake til vinteren.

I dag gikk 10 460, 5 285 + ørten hk, ram skjermer på dynga og ga vekk 2 1080 kort.

Resten blir lagret til vinteren så ser jeg hva jeg gjør.

For meg er dette trist, men har ikke noe valg.

Og nei, ikke noe er til salgs sorry. 8 1080 og 4 1080ti.

 

Kanskje det kunne lønt seg for deg å solgt all hardwaren din da siden du skal være så lenge borte? Så bytta det ut med "billige" AMD Ryzen 3000 CPU'er og et eller annet skjermkort på 7nm når de har kommet.

Lenke til kommentar

PCIe'en på maskinen brukes vel bare for å sende data til og fra GPU'en før eller etter at GPU'en har prosessert dataene? Hvorfor er PCI 3 bedre enn 2 for den overføringen?

Åh... Trodde folding @ Nvidia brukte en del båndbredde mellom CPU og GPU. Søkte litt for å finne ut, og det så ut som hovedkortet bare støttet 8x + 4x pci-e 2.0 hadde håp om 2 ganger 8x.

 

Men jeg får det ikke til å fungere med to kort i uansett. Så da kjører det ene på 16x. Det er intet hinder.

 

Noen som har tips? Hovedkortet støtter crossfire men ikke sli. Kun ett kort dukker opp i enhetsbehandling, men finner begge i f@h. Kort nr to laster ned wu, men starter ikke. Står fast på "ready". Hovedkort: p7p55 LX

Lenke til kommentar

Åh... Trodde folding @ Nvidia brukte en del båndbredde mellom CPU og GPU. Søkte litt for å finne ut, og det så ut som hovedkortet bare støttet 8x + 4x pci-e 2.0 hadde håp om 2 ganger 8x.

 

Det kan hende jeg er helt på viddene men jeg har hatt PCIe 2.0 på maskinen jeg har brukt til folding frem til nå. I forrige uke bygget jeg ny maskin med PCI 3.0 og har ikke sett for meg det vil ha noe særlig å si for selve dataprosseseringen under foldingen da jeg har sett for meg alt har skjed på GPU'en. Med et 1070-kort og gammelt HK har jeg ligget på 547,558 poeng i uken cirka. 

Lenke til kommentar

Kan man bruke ASUS B250 Mining Expert eller lignende hovedkort til folding også?

Jeg har snakket med flere Curecoin foldere som sier dette lar seg gjøre så sant man kjører Linux.

Opp til 6 skjermkort går i alle fall uten problemer på Ryzen, altså 24 lanes totalt fordelt på 6 skjermkort.

 

Nå skal det sies at det ikke er alle som får dettte til, men kan i alle fall gjøres

 

Darthmouse og Sikotik(Dim) kan sikkert hjelpe deg. Darthmouse var i alle fall veldig grei med meg og hjalp meg over 6 timer i en helg for ca 6 mnd siden

Lenke til kommentar

Er det viktig? Er viktigere at du kjører folding.

 

Definer viktig så skal jeg svare hva jeg mener.

 

Ser det er tilbud på komplett.no i dag, men mini Titan kortene er og forblir dyre. 

Tenkte egentlig på skaffe meg et Radeon 7 kort visst de hadde kommet med en tredjepartskjøler

Lenke til kommentar

Er det viktig? Er viktigere at du kjører folding.

 

I bunn og grunn er det viktigste at en bidrar. Alle bidrag mottas med takk.

 

Men det er jo flere som uten tvil lar seg motivere av statistikk, og det er som tidligere nevnt ett forsøk på å gjenspeile betydningen av forskningen de antall poeng vi mottar i PPD. Så det burde motivere til f.eks. å folde GPU fremfor NacL, som igjen gir ett større bidrag og større gevinst pr watt og pr minutt osv både i form av PPD og i form av faktisk nytteverdi for F@H.

 

Skjønner deg meget godt jeg xSotte, kjør på  :thumbup:

Lenke til kommentar

Hehe, NacL bidra også, men skjønner poenget.

 

You are contributing to project 9019.

The Src family protein tyrosine kinases are enzymes that play key roles in transducing cellular signals regulating cell growth, differentiation, proliferation, migration and survival. These enzymes are responsible for diseases such as cancer in which the cells undergo uncontrolled differentiation. Crystallographic x-ray structures of human c-Src in the inactive and active conformation allow clear structural distinctions to be drawn between the inactive and active states. Those x-ray structures, though rich in information about the two end-points of the activation event, do not show how the activation occurs and how it might be regulated. Simulations and computational models, at different levels of approximation, can complement some of the missing information about Src and help address these important questions. Characterizing conformational transitions in large biomolecules such as Src is challenging, however, because the slow processes are not easily observed during simple unbiased.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...