Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter jeg bare fikk 21 merket jeg betydelig høyere coilwhine enn tidligere. Nesten så jeg hadde lyst til å finne alternativ plassering for stuepcn. Men så smalt det i psu. Det var i psu lyden kom fra.

 

Jeg er avhengig av å en oppegående pc når jeg er hjemme. Begge PCer har psu fra Corsair. Og begge er utenfor garanti.

 

Er høylytt coilwhine tegn på at ting er på vei åt skogen?

 

Er bortreist en uke nå men satser på å få tak i ny(e) til neste uke og kommer sterkere tilbake da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan skal jeg gå frem med denne rmaen? 

1080x2 og ppd c21 ca 1.6mill. 

Står sånn ett døgn ca, så sjekker jeg pcen og ppd er 700k , men begge slottene folder, ene med ferdig om 1 time og den andre om 20 timer. 

 

Ser samtidig at evga presicion viser ett kort og gpu-z viser ett kort. 

Reboot og begge er tilbake. 

 

De som tester kortet kan benchmarke det kanskje ett døgn uten at det feiler og de kjører vel bare en 3dmark og reutrnerer med ok  :hmm:

Lenke til kommentar

Oppdaterte driveren på gaming pcen. Nå folder pcen med 1515 på gpu istedenfor 2025. Det utgjør 600K PPD på core 22

Jeg har noe lignende på 2080Ti. Når jeg avslutter twitch desktop appen så downclocker kortet seg fra 1875 til 1350Mhz. Dette skjer enda F@H appen går i bakgrunn på fullt.

 

Regner med det er flere programmer som kan ha tilsvarende innvirkning. 

Lenke til kommentar
Jeg har noe lignende på 2080Ti. Når jeg avslutter twitch desktop appen så downclocker kortet seg fra 1875 til 1350Mhz. Dette skjer enda F@H appen går i bakgrunn på fullt.

 

Regner med det er flere programmer som kan ha tilsvarende innvirkning.

[/quoteDet ordnet seg med en restart av pcen. Byttet skjerm nylig så kan ha noe med det å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg har noe lignende på 2080Ti. Når jeg avslutter twitch desktop appen så downclocker kortet seg fra 1875 til 1350Mhz. Dette skjer enda F@H appen går i bakgrunn på fullt.

 

Regner med det er flere programmer som kan ha tilsvarende innvirkning. 

 

Hadde samme problemet nå nylig med 2070 kortet mitt, når skjermen gikk av ved inaktivitet. Løsningen for meg var å sette strømplanen til "Høy ytelse" Har ikkje hatt problem siden.

 

Kan ellers si at eg har nå begynt med f@h igjen etter flere års opphold. Det som eg syns er veldig morsomt er hvis eg nå er aktiv i 15 dager, så har eg doblet poengsummen min. Fristet nesten å kjøpe en til GPU.

Endret av Bobby1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er dere inne og sjekker ståa på alle serverne daglig? Jeg har etter noe plunder fått opp 1060 på windows-maskinen i kjelleren, men vet fra tidligere at foldeklienten jenvlig stopper opp og ber om interaktivt klikk på "Ok" eller lignende, ved div. situasjoner. Det er ganske irriterende, for jeg logger vanligvis ikke inn på den maskinen særlig ofte; det kan gå mange uker mellom hver gang.

Hadde håpt å ha et system som bare tikker og går for seg selv...

Forsøkte også å sette GPU i en av linux-boksene, men fikk ikke installert driver.

Noen som vet om Ubuntu finner rett driver ved (re)installasjon, eller om jeg fortsatt må plundre og jævles med driver-driten etterpå? Å reinstallere en ubuntu-maskin (Ubuntu desktop) tar liksom 20 minutter eller så ...

Endret av Roar F.
Lenke til kommentar

Noen som vet om Ubuntu finner rett driver ved (re)installasjon, eller om jeg fortsatt må plundre og jævles med driver-driten etterpå? Å reinstallere en ubuntu-maskin (Ubuntu desktop) tar liksom 20 minutter eller så ...

nVidia driver PPA for Ubuntu :
- sudo apt-add-repository ppa:graphics-drivers/ppa
- sudo apt update

Så bruker du bare driver install verktøyet som følger med Ubuntu, velger driver versonen du ønsker, installer og reboot.

Lenke til kommentar
nVidia driver PPA for Ubuntu :
- sudo apt-add-repository ppa:graphics-drivers/ppa
- sudo apt update

Så bruker du bare driver install verktøyet som følger med Ubuntu, velger driver versonen du ønsker, installer og reboot.

 

Ok, dette må testes! :-)

Lenke til kommentar

Er dere inne og sjekker ståa på alle serverne daglig? Jeg har etter noe plunder fått opp 1060 på windows-maskinen i kjelleren, men vet fra tidligere at foldeklienten jenvlig stopper opp og ber om interaktivt klikk på "Ok" eller lignende, ved div. situasjoner. Det er ganske irriterende, for jeg logger vanligvis ikke inn på den maskinen særlig ofte; det kan gå mange uker mellom hver gang.

 

Hadde håpt å ha et system som bare tikker og går for seg selv...

 

Forsøkte også å sette GPU i en av linux-boksene, men fikk ikke installert driver.

 

Noen som vet om Ubuntu finner rett driver ved (re)installasjon, eller om jeg fortsatt må plundre og jævles med driver-driten etterpå? Å reinstallere en ubuntu-maskin (Ubuntu desktop) tar liksom 20 minutter eller så ...

 

De fleste Windows-maskinene jeg har sett på kjører som en klokke. Bare når HW holder på å daue at jeg ser issues.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...