Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk nå tom server på beta, så verdt ett forsøk

 

fikk ikke jobb på advanced heller 

WU01:FS01:Uploading 1.74MiB to 155.247.166.220 ( får ikke til å sende ferdig jobb engang) 

Failed to connect to 155.247.166.219:80

 

Edit fun-fakta 

Sendt jobb som ikke sendes mister 9 credit pr sek ^^ 

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg har en fullført wu som programmet har prøvd å laste opp den siste halvtimen  Ser ut til at den ikke finner server på ip 155.247.166.220:80

 

Heldigvis fikk jeg en stor WU etter denne så det kanskje bedrer seg til neste WU skal lastes opp.

 

edit: har dere ip blokkert noen work servers?

edit2: Ser ut til at jeg får fra en server, men en annen er nede

14:56:42:WU01:FS01:Connecting to 155.247.166.219:8080
14:56:42:WU00:FS01:Connecting to 140.163.4.231:8080
14:56:43:WARNING:WU01:FS01:WorkServer connection failed on port 8080 trying 80
14:56:43:WU01:FS01:Connecting to 155.247.166.219:80
14:56:45:WU00:FS01:Downloading 16.52MiB
14:56:48:WU00:FS01:Download complete

edit3: ser ut til at jeg ikke har fått stopp i WU utdeling. Kanskje jeg har vært heldig.

Endret av ikek
Lenke til kommentar

Hva er gæli med pcen når alt ser bra ut så oppdager man at pcen har fryst bare og klokka står stille og tw viser den som offline.

 

Akk den maskinen varer bare 5 dager før det skjer og har vært sånn gjennom 2 os , 8 drivere og uansett gpuer.

 

Begynner å tenke ssd/hk_psu nå

Lenke til kommentar

PSU virker litt usannsynlig iom at den kjører i dager før det skjer noe, men er enkelt å bytte hvis du har en reserve. SSD/HDD virker også usannsynlig, men kan sjekkes med div. diagnoseverktøy.

 

Hvis maskinen er i stand til å kjøre noen timer/dager før det skjer noe så ville jeg automatisk tenkt dårlig overklokk som gjør maskinen ustabil. Enten gpu eller cpu. Eventuelt at gpu eller cpu begynner å skrante for så å lage ustabilitet. For cpu vil et produkt som intel burn test fort avdekke ustabilitet. Hvor gammel er cpu?

 

Alternativt at det er noen dårlige sektorer (eller hva man kaller det) på ram. Det finnes det verktøy for å sjekke. Hvis du har mer enn en rambrikke i systemet ta ut den ene og se hva som skjer. Windows har innebygd ram diagnose verktøy alternativt kan et produkt som memtest86

 

Hvis maskinen kjører win10 så kan du sjekke "view reliability history" for å se hva slags feilkode som oppstår. 

Lenke til kommentar

PSU virker litt usannsynlig iom at den kjører i dager før det skjer noe, men er enkelt å bytte hvis du har en reserve. SSD/HDD virker også usannsynlig, men kan sjekkes med div. diagnoseverktøy.

 

Hvis maskinen er i stand til å kjøre noen timer/dager før det skjer noe så ville jeg automatisk tenkt dårlig overklokk som gjør maskinen ustabil. Enten gpu eller cpu. Eventuelt at gpu eller cpu begynner å skrante for så å lage ustabilitet. For cpu vil et produkt som intel burn test fort avdekke ustabilitet. Hvor gammel er cpu?

 

Alternativt at det er noen dårlige sektorer (eller hva man kaller det) på ram. Det finnes det verktøy for å sjekke. Hvis du har mer enn en rambrikke i systemet ta ut den ene og se hva som skjer. Windows har innebygd ram diagnose verktøy alternativt kan et produkt som memtest86

 

Hvis maskinen kjører win10 så kan du sjekke "view reliability history" for å se hva slags feilkode som oppstår. 

Den er nede igjen, skal se om jeg fåt sett på den snart. 

Det er nytt hw, typisk ddr4 og i5 cpu av siste gen z170hk osv. 

Endret av War
Lenke til kommentar

Er det bare meg som synes frekvensen på de core-21 feilene som War får er høy?

 

Jeg tror jeg har hatt 2 slike på omtrent 3 måneder. Når kan man ikke sammenligne et skjermkort med et par dusin eller mer, men det virker mye. PPD daily virker også ustabil slik at det kan se ut som det er et daglig problem.

 

Kan det være beta WU? Jeg kjører advanced, men ikke beta.

Lenke til kommentar

Det kan hende, kjører beta på alt ja. 

Kan jo prøve å bytte til advanced

 

Kjører det på en pc hjemme nå noen uker, gikk ned 200k i snitt på den maskinen. 

 

Siden jeg lånte ut 14 9-serie-kort, så falt jo ppd med 8-10mill pr dag, men watt gikk ned en del også. 

Heller ta igjen de poengene siden med moderne gpuer. 

 

Nr 1 på curecoin begynte for 10 mnd siden og har 15 milliarder. 

Jeg begynte for 12 år siden og har 22 milliarder , så med fremtidens gpuer så er det ingen sak å "ta igjen" poengene. 

 

For å sette det enda mer på spissen, så hadde vi gjort mer for forskiningen om vi alle nå la ned og sparte strøm, eller minet bitcoin og kjøpe nye gpuer om 5 år og foldet ett år da for de pengene  :rofl:  :rofl:  :rofl:

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg kjører advanced og har inntil 400k i variasjon på PPD på et skjermkort (1080ti). Noe som er forbanna irriterende. Iom at jeg benytter pc til andre ting så vil det naturlig være litt variasjon fra dag til dag, men 400k virker mye.

 

Hadde dedikerte foldere hoppet fra fah til mineing på cpu og gpu basert krypto når dette kom ut i markedet for 8-10 år siden så kunne det gitt en fin slump med penger. Som igjen kunne vært donert til ønsket formål. Etterpåklokskap er nice, men ikke spesielt nyttig.

 

Når det gjelder hva som er best i forhold til forskning så er jeg ikke sikker på hva som er best av f.eks en pengedonasjon eller å drive med fah. Det kan derimot kanskje skrives av på skatten, det tror jeg ikke fah kan gjøres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...