Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hæ? Hvilket 980ti er det du har som er 82-85c? Mine ligger på ca 70-75 grader overklokket til 1240 base.

EVGA GTX 980 Ti SC, men de gjør ikke det nå som sagt.

Endret av Chavalito
Skrevet

Min erfaring (msi , evga sc)

Støy, msi best

Viftekvalitet evga 

Har 2x 980ti evga sc i denne maskinen. 

Om jeg bare folder på ett kort , så er kortet 75-76c på 1500rpm 

Skrevet

Jeg føler det er mye mer coilwhine på EVGA enn på ASUS Strix. Ikke at det er direkte plagsomt på EVGA-kortene, men jeg merker forskjellen om jeg skrur av folderiggen. ASUS 980 Strix gir jeg glatt toppkarakter og en sterk anbefaling. MSI-kortene husker jeg faktisk ikke, men jeg mener de var CW-frie da de kjørte her.

Skrevet

Hvordan forsvinner coilwhine ved WC? (jeg kan se ett argument: lavere effektforbruk ved lavere temperatur, men er det nok?)

Jeg trodde dette hadde med coilene og strømforbruk å gjøre, og de endres jo ikke med kjølemetode. Er ingen ekspert, kan ta grovt feil - føles bare intuitivt rart basert på det lille jeg vet.

Skrevet

Snodig, for CW er hos meg selv om jeg stopper viftene.

Med mindre kjøleren montert på kortet hadde betydning /kontakt ol. 

Skulle jeg ha vannet alt måtte jeg bladd opp ca 1 mill 

Skrevet

Wc har ingen ting å si for coilwine. Tvert imot så hører du cw bedre med wc siden lyden av viftene er tatt bort fra kortet. Det er støyen jeg plages mest med når gpu vannkjøles.

Skrevet (endret)

Da døde ene vifta på mitt fars 780Ti så kommer nok en rma da gitt. nå som vi var så godt igang også :p

Kortet er kjøpt hos komplett.no og ene vifte henger liksom ned et par mm enn de andre :p

Hva vil jeg få tilbake av komplett? 970, 980? 

Endret av Snusmumr1kk1
Skrevet

Da døde ene vifta på mitt fars 780Ti så kommer nok en rma da gitt. nå som vi var så godt igang også :p

Kortet er kjøpt hos komplett.no og ene vifte henger liksom ned et par mm enn de andre :p

Du vil få tilbake et GTX 980. Det gjorde jeg. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du vil få tilbake et GTX 980. Det gjorde jeg. 

Kanon! :-D

Da skal jeg kreve det eller refund. kommer ann på hvor mye kortet kostet nytt :)

Like greit jeg ga far mitt tredje 980 da tenker jeg ^^

Endret av Snusmumr1kk1
Skrevet (endret)

Sørg for at du får en tilsvarende kjøler, Komplett har i noen tilfeller gitt referanse-kjøler til de som har levert inn ikke-referanse. 

Jeg vil anbefale SC-kjøleren siden det er bearless-kulelagere, så holdbarheten på selve kjøleren vil jo være langt lengre enn tilsvarende konkurrenter. 

Bearless-konseptet ble introdusert på 780 Classified en stund tilbake. 

Endret av Sermoni

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...