Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen forklare meg hvorfor/hvordan 980Ti korta ligger stabilt på samme MHz, temp og vifte hastighet under folding i Linux. Mens i spill i Windows så hopper disse tallene over hele linja? Jeg vet jo at man ikke kan sammenlikne spill og folding sånn, men håper dere skjønner hva jeg sier her. Er det en driver sak?

 

I Linux og folding ligger GPU1 på 1151 Mhz og GPU2 på 1177 Mhz (boost 1392 står det på begge i driver kontrolpanelet). Dette skjer helt automatisk. Og det er sånn hele tida mens jeg folder. I Windows og spill som jeg sa, så hopper den opp og ned som en jojo. Wft!?

Lenke til kommentar

 

 

Load temps? Er ikke det bare 80C som firmwaren er programmert til å la være max temp?

nVidia har koda inn 83C

Men det virker som at boost går ned ved ca 73 grader på 980 vanlig etter det jeg kan huske ?

 

 

Jeg dobbelt sjekka nå. 80C så faller boost. Så 7 grader høyere grense for 980Ti da. Hos meg er temp det som stopper overklokkinga uten tvil.

 

Edit : Hmm den faller i steg. Hos meg først 1440 - 1427 - så nedover. Mulig den holder 1440 Mhz opp til 73C, så faller til 1427 ved 80C og sist 83C enda mer. Noe sånt.

 

Edit 2 : Dette her er i Windows og gaming da.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

Kjetil har faktisk rett, det er rykte som sier at Nv ska sette ned prisene noe  for å gjøre kortet enda mer obvious choice foran Fury X :)

 

 

Mulig det, bare ikke forvent for drastiske endringer. Dessuten gjør nVidia det, så tar det vel ikke lang tid før AMD gjør det samme.

Jeg er ikke typen som koker suppe på gml bein i håp om at prisen skal falle. Hardware er enkelt og greit ferskvare.

 

Gleder meg til Amd kommer med avløser for 295x2, det skal sies. Også blir det spennende å se hva Nizzen får ut av Fury X :)

Lenke til kommentar

Strek i regningen.. nå står det 17 juli på G1 kortet.. da kan det tenkes jeg må gå for ett annet  :ph34r:

 

Da ville jeg gått for MSI

 

Edit : 1100 kr mer for det enn MSI referanse kortet jeg valgte... Så går man for 2 kort, så sparte jeg 2200 kr. Det er mye penger man betaler for den supre kjøleren (+ fabrikk overklokken).

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har faktisk vurder å bytte ut 4 970 med 2 980Ti. Da vil strømforbruket gå ned litt. Men 14k er mye penger for to kort.

10k er ok.

 

780Ti er acx 1.0, de jeg har nå er acx 2.0, de nye er acx 2.0+

 

Sett to kort i så støyer 780ti mye i forhold til 2x980 acx 2.0. Ja jeg vet det er litt juks, forskjell på 2x250w og 2x178w.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...