Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Gitt opp ubuntu-folderigg foreløpig. Ville ikke starte opp til slutt. Uvante og dermed tungvinte greier. Installerer windows nå mens jeg sover. Nytt forsøk i morgen. Bruker et r9 290 jeg fikk for 1500kr nesten ubrukt fra i år.

Hva synes du er vanskelig med Ubuntu da?

Alt gikk veldig tregt. Sleit med å få installert drivere til skjermkort. Skjønte ikke hvor jeg fant ting. Og så nektet det å starte etter jeg tror jeg installerte skjermkortdriver. Ikke i recovery mode heller.

 

 

Den beste måten jeg har funnet for å installere skjermkort drivere i Debian/Ubuntu er ved å bruke et script som heter sgfxi.  Web siden finner du her. For å bruke det må du ut av det grafiske grensesnittet. Enten ved å trykke CTRL + ALT + F1 eller starte Ubuntu i recovery mode (som root med network). Deretter kjøre disse kommandoene :

- cd /usr/local/bin && wget -O sgfxi smxi.org/sgfxi && chmod +x sgfxi && sgfxi
- xgfxi -o xxx.xx

Der xxx.xx er driver versonen du ønsker. For GTX 6xx serien funker det best med legacy 304.125 driveren. For ditt GTX 980 kort anbefaler jeg 346.72 versonen. 

 

For å få FAH klienten til å finne 980 kortet under Linux trenger du nyeste GPUs.txt fra stanford også, men det vet du vel? Hvis ikke er disse kommandoene jeg bruker for det :

- cd /var/lib/fahclient
- sudo wget https://fah-web.stanford.edu/file-releases/public/GPUs.txt
- sudo chown fahclient GPUs.txt

Ellers skal ikke Ubuntu være treg da. Du testet vel med Ubuntu 14.04.2 LTS?

Selv bruker jeg Debian 8.0 KDE på min hovedmaskin og Kubuntu 14.04.2 LTS på min sekundære folde maskin (skal vel legge inn Debian 8 her også etterhvert, men Kubuntu har vært fjellstabilt så langt så)

 

takker for bra info. Kan godt være jeg gir Ubuntu en sjangs til om en stund. 

Lenke til kommentar

Tja. På 9 maskiner blir jo det en del watt(Ja jeg er opptatt med watt)

Har kun byttet på en, de andre tørr jeg ikke på grunn av at de 6 ligger på max 2000w, og er lei varmen de produserer. Derfor dårlig ppd denne uken. PS: Det kommer jeg til å gjøre mye i sommer.

Men 0 skal du ikke få se på mitt alias, hint hint til de som har det. :w00t:

Lenke til kommentar

 

Tok vekk 171.64.65.105 fra firewall, da fikk jeg iallefall en jobb, dog core 15 

 

Typisk 6000 ppd

Hæ? 6000 PPD. Hvilket kort kjører du på da mann? 460? :hmm: Må være en leif ute å gå her :rofl:

 

Det var ppd for den jobben, ppd er ca 67000 viste v7 , gadd bare en jobb. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...