Gå til innhold

Anbefalte innlegg

7 som folder på core 17

3-4 rigger? med i5cpuer

 

15K i rigger + gpuene? om alt er nytt.

høres ut som en 30K-jobb , men så kan jo alle få core 18 og levere 600.000ppd totalt

 

 

Ville ha sett på de slappeste 4p-riggene og sett på kostnad for å erstatte en og en og regne inn watt og utstyr man har fra før.

Det eneste man må tenke på er at 2 nvidia helst vil ha en i5 på 1150

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dyrere en 2x løse kort, men de er stille og leverer ca 400-450K? Et par her inne som har de som sikkert vet mer nøyaktig.

 

Ser for meg at det kun lønner seg om man skal ha 2 stk og på den måten slippe å kjøpe en rigg til.

Ellers har amd en fordel med at de folder på cpu til under halve prisen og samme med Hk, ikke nødvendig med min pci3.0 x8 som minimum , men holder med x4 .

Lenke til kommentar

2 stk 295x2 i 1 rigg burde gi ca 800k -1mill. I teorien that is...

 

Du trenger en CPU som har 4 kjerner eller mer, da fah krever 1 CPU kjerne pr GPU, og 2 stk 295x2 teller som 4 stk GPU.

 

Du vil få 800k + og neppe noe særlig mer enn 900k PPD.

 

Ikke like enkle å klokke de kortene da det ikke er noe uber mode. Men jeg har bestilt meg Noctua NF-F12 vifter jeg skal montere i Push - pull (bytter ut vifter som følger med 295x2 orginalt) på maskinen min her hjemme. Da tipper jeg vi snakker gode muligheter ettersom øvre terskel er 75 Grader for de kortene vs 95 for single kort på luft.

 

Det er et røverkjøp til 6k uten tvil. Men vær beredt på at de ikke er særlig godt støttet i crossfire hva spill og applikasjoner angår. Så er du advart på den fronten.

 

Men det er en helt ekstrem ytelse sammenliknet med det meste annet du får. Bare ett slikt kort er mye morro :)

 

Edit: Kortet mitt her hjemme produserer nå 440k PPD, og det er ganske vanlig. Det er uten klokk. Er ikke noe stress å klokke det til 1040 på core selv med stock, men jeg har ikke brydd meg da jeg folder 24/7 og dama er med på leken så lenge det ikke støyer masse.

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Noe folk skal kjøpe idag da? ^^

Har ikke nok til å handle mye hw, men switcher blir det nå.

 

Gå for 295x2 du, men litt synd hvis riggen går ned. Plopp, 1mill ppd borte :p

 

Nei var bare regnestykke 2013 vs 2014 kr pr ppd som var litt insane.

 

Har veldig lyst å bestille men desverre litt for mye å bruke penger på for tiden.

 

Men hvem vet hva som skjer ila dagen :-)

Lenke til kommentar

Takk for alle svar og forslag, men jeg tenker også mest mulig PPD pr. Watt så 295x2 blir uaktuelt på grunn av strømforbruket. Fem slike kort i 3 rigger drar mellom 2.5 og 2.8KW under full load hvis jeg regner riktig, kostnad innkjøp inkl. alt ca. 36.000. Mine 2 stk. 4P rigger drar kun 1350W til sammen fra veggen. 8 stk. gtx 970 fordelt på 4 rigger høres mer riktig ut, koster omtrent det samme i innkjøp, og drar samme mengde strøm som mine to 4P servere gjør, innkjøp inkl. alt ca. 35K.

 

Jepp, Kjetil der tenkte vi likt!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Er det noe som er bortkastet når det kommer til 980, så er det vannkjøling. De blir jo knapt varme på luft. Og som regel er det annet enn varme som stopper ytelsen slik jeg har erfart 9xx serien sålangt.

 

Vannkjøling vil være bortkastet penger for folding stort sett. Slik som 295x2 er det nærmeste jeg kommer fornuftig pris på vannkjøling av GPU ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...