Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Bra fart på den ene Xeon-serveren nå med godt over en million PPD. :w00t:

attachicon.gifBraPPDpå4650Serveren.jpg

Klikk på bildet for å forstørre!

 

Mange CPU kjerner/tråder + GPU'er er det i den serveren?

 

Kan nesten spørre meg selv om det er vits å folde med min 5960X CPU + 2 stk GTX 670 kort i den ene maskina, og kun en i7 2600K @ 4500 Mhz i den andre maskina, hvis jeg skal se på ytelse per watt....men men bidrar iallefall da :p

 

Cpu nei, gpu ok. Vurderte selv den cpuen. Men nei takk, kjøper heller 3 x 980 for det beløpet. :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Bra fart på den ene Xeon-serveren nå med godt over en million PPD. :w00t:

attachicon.gifBraPPDpå4650Serveren.jpg

Klikk på bildet for å forstørre!

 

Mange CPU kjerner/tråder + GPU'er er det i den serveren?

 

Kan nesten spørre meg selv om det er vits å folde med min 5960X CPU + 2 stk GTX 670 kort i den ene maskina, og kun en i7 2600K @ 4500 Mhz i den andre maskina, hvis jeg skal se på ytelse per watt....men men bidrar iallefall da :p

 

Det står 4 slike i serveren http://ark.intel.com/products/64622/Intel-Xeon-Processor-E5-4650-20M-Cache-2_70-GHz-8_00-GTs-Intel-QPI tilsammen 64 tråder, og den bruker omkring 650W. Som forrige taler skrev, alle monner drar, og GTX670 er ikke ille, heller ikke i7 2600 er dårlig (spesielt klokket til 4.5GHz) som jeg hadde 6 stk. av da jeg var på det værste i antall maskiner. 5960X høres ut som en extrem-prosessor så den burde tygga unna noe.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Nå kjøpte jeg ikke 5960X kun for bruk av FAH da. X99 plattformen ellers er bra også. Jeg vil ha maskiner jeg kan bruke til alt, så ikke rene folde maskiner. Blir nok nye skjermkort på meg etterhvert også, men venter å ser det an (nVidia GM200 brikken).

Hvis du klarer å overklokke din i7 5960 til 4.2 - 4.4GHz og så lure f@h til å tro at den har 24 kjerner så vil den klare å folde samtlige bigadv innen fristen. Jeg har gjort dette med mine 2 gamle i7 980X og også med i7 2600. Sistnevnte klarte riktignok ikke P8101 da. Jeg antar at din 5960 vil klare omkring 100 - 120KPPD hvis du klarer å klokke den stabilt til 4.4GHz.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg kjører den på 4.0 GHz (L3 cacha/Uncore også). Kjøleløsninga mi som stopper meg. Trenger custom vannkjøling på disse beista skal man klokke høyt. Hvordan lure FAH til å tro den har 24 kjerner?

 

Som jeg skrev noen sider tilbake i denne tråden, så kan jeg bare folde med 12 tråder på CPU når begge skjermkorta er i aksjon her. CPU klarer alene ca 73K PPD sist jeg sjekka (varierer sikkert).

Lenke til kommentar

 

Men nei takk, kjøper heller 3 x 980 for det beløpet. :w00t:
Du får ikke 3 x 980 kort for 8500 kr ;)

 

Sant. Vil du da gi meg 4 ddr 4 brikke + Ett hovedkort. Slapp av har sjekket og jo får ca 3 980 for det.

Min i7 3770K@ ligger på ca 33K og bruker ikke mye strøm i forhold til 5960X på 4000 MHz.

Prisen skal vi ikke snakke om. Du/jeg har ikke brukt for x99 og 59XX serien.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Jeg kjører den på 4.0 GHz (L3 cacha/Uncore også). Kjøleløsninga mi som stopper meg. Trenger custom vannkjøling på disse beista skal man klokke høyt. Hvordan lure FAH til å tro den har 24 kjerner?

 

Som jeg skrev noen sider tilbake i denne tråden, så kan jeg bare folde med 12 tråder på CPU når begge skjermkorta er i aksjon her. CPU klarer alene ca 73K PPD sist jeg sjekka (varierer sikkert).

I linux er det script, men det er fyfy og de ser det.

Lenke til kommentar

War, tror ikke de kan se det, men de visste nok om at det foregikk. Og jeg kan ikke se hva som var galt med det heller, det var jo en vinn vinn situasjon for alle! Min SR2 klarer heller ikke bifgadv hvis jeg ikke overklokker den, men klokket til 3.6GHz så folder den inn 245K PPd med P8104.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jepp, du finner det her: http://www.overclock.net/t/1048365/ubuntu-setting-up-big-bigadv-p6903-for-dedicated-2600k

 

Det var opprinnelig laget for i7 2600 og den første serien av BA som het P690x, men fungerer helt fint på dagens utgaver også. Jeg sluttet da jeg kjøpte 2P og 4P servere som var bedre på PPD/Watt.

 

Edit: Det må modifiseres litt, ved foreks. å endre denne setningen TARGET_NCPUS=12 til TARGET_NCPUS=24, eller hvor mange tråder man vil ha. :green:

 

Og man er avhengig av å bruke den gamle versjonen 6.34 av f@h, forøvrig samme som jeg bruker på alle 2P / 4P serverne.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Husker bare de skulle slå ned på det. Lurer isåfall på hvordan^^ du har vel scriptet enda? Var umåtelig avansert

 

Dette er etter hva jeg husker en av årsakene til endring av krav for BigAdv i sin tid. Da de kalte det en inflasjon av Cpu kraft eller noe ettersom i7 osv kom på markedet og gjorde det mulig å kjøre BigAdv ved hjelp av script osv.

 

Det var i utgangspunktet ikke meningen for å si det på en annen måte :)

Lenke til kommentar

Hehe, men jeg tenkte mere på noe ala denne: i7-4790K. Til spill er denne litt raskere og koster ikke ca 35% av en måneds lønn.

Joda, men jeg hadde aldri oppgradert fra en 2600K @ 4500 Mhz til en 4790K som klokker kanskje til 4700 MHz. Greit at Haswell har IPC forbedringer, men hadde ikke giddi det fordet. 5960X har ikke bare dobbelt så mange kjerner, men den har også en diger L3 cache på 20MB. Men...det er jo galskap å bruke så mye penger :p

Lenke til kommentar

Ser ikke ut til at vi får qrb av 78xx jobbene, men 9202 gir "normalt" med poeng. Men likevel gir 78xx jobbene mye bedre utbytte enn x16 jobbene jeg fikk før beta flagg. Startet ut fint med flere 9202 jobber, men ser nå at flere av kortene nå har 78xx jobber. De går heldigvis unna rimelig kjapt, og uten CW.

 

Men vi får folde i vei, og så får dere si i fra hvilke flagg som lønner seg etterhvert. Jeg klarte meg veldig fint lenge uten flagg på mine AMD kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...