Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

980GTX kortet kverner i veg med ca 250k ppd, så den trur eg fungerer fint no.

 

Er virkelig 980 så mye raskere enn selv to 670 kort i SLI altså? Jeg trodde ikke det var stor forskjell fra Kepler til Maxwell. I følge spill tester så skal mine 670 kort i SLI yte omtrent det samme som ett 980.

 

 

Han snakker ikke om spill!

Sjekk hardware.no og anandtech.com har testet kort med med FaHbench som sier en del om folding. Der vil du se 980 mer en firedobler ett 670 og da kan man selv tenke seg forskjellen mellom to 670 og ett 980. For ikke snakke om strømforbruket.

 

 

Jeg ordla meg visst feil, for jeg vet han snakket ikke om spill.

Lenke til kommentar

 

Som er modda til windows 7 64bit også her
Har ikke hatt no problemer med den til nå værtfall på windows 7 64bit
Bruker forresten nyeste Display Driver Uninstaller (DDU) og CCleaner på register hver gang jeg bytter vis noen har problemer.
Ja jeg sjekka i loggen på tid + linuxforge bonus point calculator siden.
å jeg vet min v7.4.4 er ganske nøyaktig etter maks 5%, sjekka på mange wuer. så trenger ikke HFM.

 

Har og sett det på to av mine kort med p9206, over 310k.

Liker å se folk rydder på pc, ccleaner er bra, men liker revo uninstaller og Eusing Free Registry Cleaner/Defrag.

Lenke til kommentar

 

980GTX kortet kverner i veg med ca 250k ppd, så den trur eg fungerer fint no.

 

Er virkelig 980 så mye raskere enn selv to 670 kort i SLI altså? Jeg trodde ikke det var stor forskjell fra Kepler til Maxwell. I følge spill tester så skal mine 670 kort i SLI yte omtrent det samme som ett 980.

 

SLI har ingen betydning med hensyn til folding, hvor bare kun det enkelte korts ytelse teller.

Lenke til kommentar

Årsaken til at SLI ikke har noen funksjon i Fah er begrensningene i overføring på SLI grensesnittet. Det ville vært en gedigen flaskehals for å si det enkelt :)

 

Er vel bedre å la dei kjøyre kvar for seg? 2 oppgåver på likt?

 

Eg tok jo ut 2 stk 580 gtx som eg hadde... men er vel best å selge dei korta.

Lenke til kommentar

 

Årsaken til at SLI ikke har noen funksjon i Fah er begrensningene i overføring på SLI grensesnittet. Det ville vært en gedigen flaskehals for å si det enkelt :)

 

Er vel bedre å la dei kjøyre kvar for seg? 2 oppgåver på likt?

 

Eg tok jo ut 2 stk 580 gtx som eg hadde... men er vel best å selge dei korta.

 

Det man gjør, men bruker samme bussen til å snakke med cpu.

På 3.0 og 780ti bruker kortet 33% av en x16 og 70ish % av en x8. X4 blir da forliten.

Har ikke sett noen tall på 980 ennå, noen som gidder å hake av bus usage på 980 i for eks evga presision?

Lenke til kommentar

 

290x min fikk en wu på over 320k med den nye opencl 2.0 driveren,
Men la inn driveren i går så kan hende jeg bare var heldig med wuen,
Men har aldri sett så høye tall før så må kan hende den nye opencl version kan hjelpe på noen type wuer.
siden på wu 9201 fikk jeg bare 230k
greit å prøve vis noen har 290 serien å folder litt fler wu er meg om dagen.

 

Testet dette ut og kan bekrefte at denne gir mere ytelse! 9206 kan variere mye, men 9202 er ganske stabil. Før fikk eg 176K PPD i snitt på mitt 290 m/9202, nå har eg 194K 205K (hadde glemt å beregne bonus basert på frame time) :w00t:

 

Dette er på Win8, men kan vel ikke si noe annet enn: Anbefales! ;)

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

 

Det kan virke som at GeForce 640 kortet blir for slapt!

3 dager? Klarer vel så vidt tidsfristen

 

Det viktigste poenget for alle som har kort under Nvidia 780 (770, 680, 670, 640 osv) er å bruke denne driveren. 327.23

 

Alle nye drivere ødelegger for ytelsen i Fah.

 

 

Men ødelegger for ytelsen i FAH med hvor mye? Har du en link til en test? Dessuten flere her inne som spiller spill også, og da kan nyere drivere være kjekt å bruke.

Lenke til kommentar

 

Men ødelegger for ytelsen i FAH med hvor mye? Har du en link til en test? Dessuten flere her inne som spiller spill også, og da kan nyere drivere være kjekt å bruke.

 

 

Jeg kan ikke vise til tester osv. Dette er veldig god kjent i miljøet for alle som folder. Om jeg ikke tar feil, står det også på Fah sinne sider.

 

Med nyeste driver på 680 får du ca i underkant av 30k PPD og med 327.23 får du ca 115k PPD.

 

Så du kan si ihvertfall 3 ganger så dårlig score med ny driver. De sier ca 80 - 90k PPD for 670 (pr kort) med 327.23 driveren.

 

Vil ikke overraske meg om de også kan være bedre på annet enn bare fah. Nvidia har fått mye kritikk for å utvikle de nye driverne uten å ta hensyn til 6xx serien osv.

Lenke til kommentar

Alltid fint gratis driver ytelse arve, merka også at varmen jeg gikk ned med 2-3 grader. fra 75 til 72-73 på full last, ikke at det har noe si med min sapphire kjøler men for dem med stock kjøleren så kanskje.

Har ikke fått noe annet en 9201 wuer som ligger på 230k,

Men håper å få ned en 9406 etter vært å se om dem ligger på over 300k igjen eller om det bare var den run-clone-gen som var bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...