Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I see.

 

Eventuelt, kan jeg kjøpe 2x Corsair CX750W PSU'er og drive 3x skjermkort på hver av disse? Den har en enkelt 12V-rail, så det bør vel fungere fint. Den har også 4x pci-e kabler.

 

Da sparer jeg nesten 500 kr istedet for å kjøpe en svær 1200W-PSU, og får til sammen 1500W.

Hvis hver GPU får 200W å bruke, har jeg en total kraft per PSU på 600W, og pluss CPU på den ene blir det 720W.

 

Det er i grenseland, men det kan vel funke?

Helt ærlig så hadde jeg ikke satset på CX serien til Corsair da de har fått et litt "frynset" rykte for å si det sånn. Men kommer jo an på om du skal ha de PSU'ene en stund eller ikke. Du kan jo stikke innom PSU tråden og se der litt før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ingenting nå jeg.

 

Får 3000 PPD med mitt 7970 GHz Edition.

 

Men skjermkortet surrer og går i eningen.

 

Hva skal jeg gjøre?

 

Har kun tjent rett over 50k poeng på flere døgn :(

Du er sikker på at kortet går hele dagen, både nattestid og når du selv bruker maskinen. Du kan se at passkey ligger inne i clienten. Du har et tredjeparts programm som viser ~100gpu load. Står det noe spesielt i loggen? Hvilken maskin står kortet i?

 

Kan du poste tilbake hva clienten viser av prosjekt og tpf?

Endret av Crawler123
Lenke til kommentar

 

I see.

 

Eventuelt, kan jeg kjøpe 2x Corsair CX750W PSU'er og drive 3x skjermkort på hver av disse? Den har en enkelt 12V-rail, så det bør vel fungere fint. Den har også 4x pci-e kabler.

 

Da sparer jeg nesten 500 kr istedet for å kjøpe en svær 1200W-PSU, og får til sammen 1500W.

Hvis hver GPU får 200W å bruke, har jeg en total kraft per PSU på 600W, og pluss CPU på den ene blir det 720W.

 

Det er i grenseland, men det kan vel funke?

Helt ærlig så hadde jeg ikke satset på CX serien til Corsair da de har fått et litt "frynset" rykte for å si det sånn. Men kommer jo an på om du skal ha de PSU'ene en stund eller ikke. Du kan jo stikke innom PSU tråden og se der litt før du bestemmer deg.

 

Jeg har en CX-serie psu fra Corsair som har stått å gått i 2år i strekk uten å slå seg av eller gitt problemer. Forstå meg riktig, jeg anbefaler den ikke og jeg mener ikke den er god!

Lenke til kommentar

 

Hvis vi holder trykket oppe ut måneden så setter vi kanskje ny rekord med over 600 millioner poeng selv om april bare har 30 dager.

 

Blir spennende å se om vi bryter gjennom 600 denne mnd, det ligger ann til å gå akkurat :)

Ha en fin dag alle!

 

To dager igjen nå, "bare" 19,25 mil PPD så er vi der :w00t:

Lenke til kommentar

 

Skjønner ingenting nå jeg.

 

Får 3000 PPD med mitt 7970 GHz Edition.

 

Men skjermkortet surrer og går i eningen.

 

Hva skal jeg gjøre?

 

Har kun tjent rett over 50k poeng på flere døgn :(

Du er sikker på at kortet går hele dagen, både nattestid og når du selv bruker maskinen. Du kan se at passkey ligger inne i clienten. Du har et tredjeparts programm som viser ~100gpu load. Står det noe spesielt i loggen? Hvilken maskin står kortet i?

 

Kan du poste tilbake hva clienten viser av prosjekt og tpf?

 

 

 

Har ikke sjekket at kortet går hele dagen, men det står på 100% der og da når jeg har sjekket de fleste ganger, men ikke i går. I går slappet kortet av selv om foldingen var satt til maks. Prøvde å starte et dataspill og grafikken funket som bare det med en gang.

 

Kortet throttler heller ikke og makstemp med custom kjøleløsningen min blir 62 grader ved 100% load i en romtemp på 24-25 grader.

 

Foldinklienten står på fullt, passkey og team er lagt inn.

Alt fungerer riktig, men den folder bare ikke som den skal.

Lenke til kommentar

Etter å ha sjekket kortet ditt var det mange slike tilfeller da kortet kom.

7970 fail folding

 

Ville først ha forsøkt å slettet v7 4.4, ikke hak av slett data under uninstallen.

Så legg inn en eldre utgave. 2-3 sider tilbake er det direktelink til 7.3

 

 

Til dere luringer som skal bruke 2x psu på skjermkortene, husk at 20% av watten psuen trekker forsvinner i effektiviteten så med 2x psuer som trekker 1000W kan 350W ca forsvinne i effektivitet og da betaler man på 3 år 9000 i strøm man ikke får utbytte av.

Noe å tenke på :dremel:

 

EN effektiv psu lønner seg alltid om man regner inn strømmen og skal folde mer en et år.

Endret av War
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Hvis vi holder trykket oppe ut måneden så setter vi kanskje ny rekord med over 600 millioner poeng selv om april bare har 30 dager.

 

Blir spennende å se om vi bryter gjennom 600 denne mnd, det ligger ann til å gå akkurat :)

Ha en fin dag alle!

 

To dager igjen nå, "bare" 19,25 mil PPD så er vi der :w00t:

 

Det ser ut som at vi skal klare det, men for å være sikker fyrer jeg opp SR-2en ut måneden, som burde gi oss ca. 400K ekstra hvis den er heldig med type WU som kommer ned. Det vil jo være kjedelig hvis vi bommer med noen få usle poeng. :green:

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har talt til redditfolket, og virker som at 2x 850W-PDU'er er the-way-to-go, når man tenker på strømeffektivitet osv.

 

Får tvilsomt serveren opp før om 1-2 måneder, pga eget kabinett, en del modding, penger - og eksamener.

 

Edit: tenker meg en XFX 850W. 85% strømeffektiviteg, så dette blir nok bra.

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Da var SR-2en fyrt i gang og ned kom en P8103 som normalt gir omkring 215 - 220K PPD, men denne er av den seige typen med bare 203K. Mulig den får bedre gli etterhvert, men det gjenstår å se. Hadde det kommet ned P8104 ville den klart å folde ferdig 2 stk. innen kl. 06.00 1. mai, men nå blir det bare omkring 300K totalt fra denn hvis jeg går over til standard SMP de siste 10 timene av foldingdøgnet 30. april.

post-53451-0-20693500-1398765320_thumb.jpg post-53451-0-63223600-1398765571_thumb.jpg

 

Edit: Etter 6% er TPF falt til 18:36 som gir en PPD for SR-2 mer lik normalen med 216500, så kanskje vi rekker å levere 330K poeng extra herfra før fristen. Temperaturen på kontoret med 1850Watt i folding har steget til 24C, og da er dørene til vaskerom og hall åpne. PPD/Watt (2744K/2535) for riggene (samme område) i oversikten er 1082p som må sies å være et bra snitt selv om SR-2 maskina drar det veldig ned.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Angrer alltid på at jeg ikke brukte komplett når det blir rma.

Nettonnet var noe svenske greier hvor man må snakke på flere språk og sende kortet til nye land osv^^

Blir spennene opplegg.

Komplett er alltid bra, man burde egentlig bare handle der for å være med støtte dem og være sikker på at de holder seg i live lenge!

 

Forøvrig så ser jeg at du har fått skikkelig fyr på lampa nå og nå leverer omkring 1 mill mer (siste døgn) enn jeg klarer pr. dag, helt kanon. :thumbup:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Har talt til redditfolket, og virker som at 2x 850W-PDU'er er the-way-to-go, når man tenker på strømeffektivitet osv.

 

Får tvilsomt serveren opp før om 1-2 måneder, pga eget kabinett, en del modding, penger - og eksamener.

 

Edit: tenker meg en XFX 850W. 85% strømeffektiviteg, så dette blir nok bra.

Det du skal se på er dette:

80 Plus Platinum. Les mere om det her: 80 PLUS Platinum efficiency.

AX760 delivers up to 92% energey efficiency under real-world load conditions. Better efficiency means lower energy usage, less excess heat, and lower operating costs. Since less heat is generated, the fan doesn’t have to work as hard, so there’s less noise, too. It’s a great choice for smart, efficient power delivery. http://en.wikipedia.org/wiki/80_Plus

Lenke til kommentar

AX760 koster 1400, penger jeg ikke har mulighet til å bruke på slikt :p

 

Tar meg lang nok tid å få fatt i Chavalito's greier :/

Du må ikke somle for lenge fordi om ca 2 uker stikker jeg til Kina for å mønstre på båten min og kommer ikke tilbake før midten av juli. Altså tilbake til jobben igjen. :dremel:

Lenke til kommentar

Ja det er kanskje mer poeng i å sette one unit og "miste" la oss si 2timer med workload pga QRB? Da må oppetiden ca tilpasses tiden pr. jobb, noe som er litt vanskelig mht stor variasjon mellom ulike prosjekt.

 

Er det noen som har prøvd dette før med schedual før? Den vil jo sikkert "hard" lukke programmet og da må noe foldet data gå tapt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...