Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tja, jeg solgte GTX 580 kortene til en butikk som kjøper stort sett alt som har med data, spill, film, mobil etc å gjøre. Meeen tror nok jeg vil prøve å selge Titan kortene på brukt markedet denne gangen. I Spania vil det si for min del.

 

Hvis det blir noe av dette da, madamen har jo litt å si også slik sett. :rofl:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, nei, erru gal? Hun skal få et EVGA Classified 780. :tease:

 

Edit: Dessuten er jeg ikke så sikker på at det lønner seg å shoppe Black Edition. Fant en review av det kortet, og med kun 3 - 10 fps mer enn stock Titan, er jeg ikke sikker på det er noe å satse på. Men får se når det dukker opp flere tester av Black.

 

Jeg kjører med Gigabyte OC BIOS.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Hmm, basert på http://images.anandtech.com/graphs/graph7764/61468.png

 

så burde 750Ti få ca 60-65 000 PPD på ca 60W. Kanskje mer, kanskje mindre.... Men snakker vi tilsvarende tall for topp-modellene når de kommer, så har GPU blitt et ekstremt attraktivt foldeprodukt!

Det er synd at ikke fler tester foldeytelse, for Anand og Tom viser ulikt og de har ikke samtidig sammenlignet f.eks. 760 på samme driver. Hvis 750 klarer det samme som 760 men mindre strøm og nye driver som faktisk forbedres innen folding, har jeg noen trillinger jeg kunne byttet ut :)

JA, GPU ER et attraktivt foldeprodukt :)

Lenke til kommentar

 

Den grafen der sa meg fint lite. Hvordan i alle dager kan du lese så mye av den? Millisekunder pr dag? Også plutselig watt? Har du lyst til å tegne og forklare litt? :mrgreen:

 

 

Beklager, var litt sliten når eg postet, så orket ikke å produsere så mye forklaring :p

 

Okay, FAHbench (som er brukt til å lage grafen) er FAHCore17 i en benchvennlig forkledning. (Faktisk så skal du kunne bytte ut XML-filene med et vilkårlig core 17 prosjekt, så kan du benche det spesifikke prosjektet!)

 

Så millisekunder per dag er en annen beskrivelse av hvor lang tid et kort vil bruke mellom hver ramme, eller om du vil TPF, med FAHCore17. Så jeg tok forholdstallet mellom 750Ti og 260X, og sa dette forholdet vil være det samme for TPF for de to kortene. Jeg har et 260X selv, så da var det ikke så vanskelig å regne ut forventet PPD for 750Ti kortet :)

 

Så utregningen min blir 21.1/24.3*(6min20s)=(5min30s). HFM gir da 65000 i PPD for P8900!

 

60W hentet eg fra selve testen hos Anand! ;)

 

 

Forresten noen her inne som har for mye penger og trenger inspirasjon?

http://www.hardocp.com/images/news/139281866384ilZzEF8U_1_1_l.jpg

Endret av Arve1234567890
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor stor interesse dette har for almenheten, men jeg skriver en liten oppdatering så får dere bare hoppe til neste post.. :)
Jeg har nå fått igang EN av mine to 12-kjerners Ivy-baserte E5 Xeon ES-CPUer med en 2GB ECC minne-modul. Virker som selger på eBay kan ha hatt rett når han skrev "ECC memory is a must" Jeg har nå bestilt opp 8 moduler, så jeg fårhåpentligvis får full fart på begge CPUer. Guestimated levering fra Dustin er 3. mars. Vet mer etter det.
Virker som det er noe ala Xeon E5-4657L v2 jeg har fått (det stod 4650 eller noe med tusj på dem før jeg vasket dem med teknisk sprit) Om de kan kjøre 4 i SMP vet jeg ikke men i7z rapporterer at den kjører 2400MHz native, og den kjører nå 2700MHz med alle kjerner i full last. Det stemmer bra med E5-4657L v2.

 

Jeg kjører nå en 9005-WU med 37sec TPF, noe som skal gi 60 000 PPD. Det er vel ikke så ille for en CPU, er det? :) Hovedkort er fortsatt ASUS Z9PE-D8

On other news så ga Nvidia 780-Ti-kortet mitt ganske stabilt 217 000 PPD uten Beta-flag. Med varierte det så mye at jeg ikke vet, og det ga ikke så mye mer at det var verd variansen. Jeg så vel 265 000 som maks.

Er sikkert greit å gjenta her at jeg kjører Linux på denne maskinen (Ubuntu-something)

Endret av oyoygard
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Forresten noen her inne som har for mye penger og trenger inspirasjon?

 

Snakker 18mill PPD her, med rette kortene og pci-e-flex-kabler.

18Pcer

Ca 750K i innkjøp og mer lyd en 654 F16.

Og det beste av alt....... 30.000W pr time som vil bli ca 24kr timen..... 600kr dagen eller 200.000 kr året..

 

130A sikring, ville ikke kunne foldet med strøm fra 2 eneboliger engang :tease:

 

 

Restartet med nyeste driver, -5K PPD ja.

Verdt det for min del da det også er spillpcen min.

 

Hadde lett ønsket meg en foldetest i GPU-tester.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fant et program som heter Display Driver uninstaller. Sikkert kjent for de fleste her. Fjernet driverene bra, så da gjelder det å få igjen foldingen igjen :)

 

 

Har det som jeg oppfatter selv som et helt utrolig merkelig problem.

Har to GPUer, NVIDIA som kun folder og AMD som folder og er skjermGPU.

Tenkte å oppgradere driveren på NVIDIA kortet mitt..

 

Begynner med å fjerne den gamle NVIDIA driveren..

Går inn i innstillingene til "avinstaller et program", velger NVIDIA Grafikkdriver.

Venter.

Skjermen går i svart / litt grønt "nordlys".

AMD GPUen min har sluttet å sende bilde til skjermen.

Restarter. Samme feil.

Kort fortalt, alle GPUer, inkludert intel3000 integrert får samme feil.

 

Gjennoppretter windows til et gjenopprettingspunkt, alt fungerer igjen... Prøvde på nytt å fjerne NVIDIA driveren, samme skjedde.. Hvordan kan jeg bli kvitt den gamle driveren uten å tilsynedlatende ødelegge hele windows sin forståelse av GPUer??

 

Har også prøvd å først fjerne AMD driveren. Det gikk fint. Men alt krasjet da jeg skulle fjerne NVIDIA driveren igjen.

Endret av rousp
Lenke til kommentar

27 petaFLOPS i dag.

 

Så det varierer en del.

 

Registrerer at antallet som folder under Linux stadig synker. Så den delen av statistikken skulle jeg tro har sammenheng med bigadv?

 

Ellers er statistikken på en måte 50 dager på etterskudd for de som eventuelt har sluttet å folde permanent om jeg tolker det rett? I så tilfelle vil det gi et litt skjevt inntrykk av en eventuell flukt?

post-326544-0-17292200-1392929077_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har du rød og grønn i samme PC (???), og skal kjøre minst en av dem på maks?

Eh..går det an da?

 

Funket fjell det, helt til jeg ville fjerne NVIDIA driveren. :p

 

Ble krøll når jeg prøvde å installere begge driverne igjen. Foldingen bare feilet. Så kjører kun på AMD nå.

 

Kommer nok til å prøve igjen. Men på lenger sikt tror jeg at jeg kommer til å velge en GPU leverandør, hvertfall ha forskjellig leverandør i forskjellige rigger. Om jeg kommer dit hen at jeg har flere foldingrigger.

Endret av rousp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...