Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ville heller valg denne: http://www.komplett.no/noctua-nf-a9x14-pwm-92mm-vifte/770805

Jeg tror denne er bedre og ja litt dyrere.

 

De du peker til tror jeg er for montering i rack, eller der det er dårlig med plass siden de er bare bygger 14mm. De har en

Airflow på 50,5 m³/h / 38,1 m³/h, uten /med L.N.A.

 

Mens de jeg fant har Airflow 64,3 m³/h og Airflow with L.N.A. 52,6 m³/h som jeg mener må være et bedre valg. Spørsmålet er om de likevel er gode nok.

 

Jeg har kikket litt nærmere på SNK-P0050AP4 fra SM som står i som har en max hastighet på 3.800 RPM, mens Airflow ikke oppgitt noen steder, men med over det dobbelte i hastighet tenker jeg at den nok leverer like mye, eller kanskje mer luft gjennom kjøleren enn Noctua sine som sykler med max 1.600 RPM. Og som War er inne på, kjøleren er kanskje ikke tilpasset Noctua sine vifter. Mulig jeg bestiller 4 stk. bare for å teste det ut, og skal gi tilbakemelding hvis det skjer.

 

 

-Alias-, tenker du på å bytte ut med Noctua-vifter på SM-kjøleren?

Vent i såfall litt med å bestille. Jeg tenkte akkurat samme tanken selv og kjøpte nye Noctua-vifter, men de passet ikke helt pga de 2 hempene i SM-kjøleren som viften legges ned i.

 

Jeg kan sjekke hvilke Noctua-vifter jeg kjøpte (og som jeg ikke bruker) når jeg kommer hjem.

(Jeg mener det var NF-B9 PWM jeg kjøpte 4 stk av).

 

 

I tillegg bør du også tenke på antall m^3 i timen som viftene klarer å dytte. Husker jeg rett fant jeg ut at viftene på SM-kjøleren dyttet ca 105 m^3 i timen, og 120mm Noctua-viftene dytter 93,4 m^3.

92mm Noctua-viftene dytter kun 64,3 m^3 i timen, så man må være klar over at det vil gi en økning i temperatur på prosessorene.

 

Det var tanken ja, og det er samme benevnelsen som du oppgir jeg fant hos Noctua, og da passer de ikke dine så er det nok likt her, så den ideen er da lagt død. Takk for at du sa fra, men det begynte å ane meg da jeg så RPM verdiene.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noctua NF-F12 PWm er faktisk laget for radiatorer også, så kanskje det blir 2 stk slike neste gang. De har en airflow på 93,4 m³/h / 74,3 m³/h, uten /med L.N.A. Maks hastighet 1500 rpm, min 300 rpm.

 

-alias-, snakker du om NF-B9 PWM eller? Ser ut som samme airflow i det minste.

 

Den derre SNK-P0050AP4 er ikke akkurat lydløs da, 38 db(A) er mye i forhold til NF-B9 PWM er på 17 db(A).

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Jeg har 780 som kjører på 1045, og det gir ca 130 - 145k ppd i snitt.

Det er bare 2304 cuda kjerner mot 2880 i Ti kortet. Går ikke ann å ta igjen det spranget bare ved å klokke.

Vil bare slippe å gi inntrykk av at man kan få 200k ppd for 4200 kr :)

Er det på base eller boost? Boost er på mine ca 1163? War sier 176 - 182 og han har stadar kort som kjører på 876. Stemmer det war?

Uansett så for vi svaret i mars.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...