Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det jeg trenger er et script som sjekker om porten reagerer, hvis ikke så disable og enable igjen.

Prøv dette:

 

#!/bin/bash

if ping -c 2 -q 8.8.8.8 | grep -q '100%'

then
sudo service networking restart
echo "Restarted network: $(date)" >> /home/BRUKERNAVN/network_restart.log 2>&1
fi

Kan legges inn i crontab slik at det kjøres automatisk med jevne mellomrom. Jeg har ikke testet det, men vil tro det fungerer hvis du ikke har et hardware problem.

 

Edit: Legg det inn i en fil, men bytt ut BRUKERNAVN med ditt brukernavn. gjør 'chmod +x <filnavn>' for å gjøre den eksekverbar.

 

Legg den inn i crontab ved å kjøre 'sudo crontab -e' og legg inn en linje som ser slik ut på slutten:

 

30 * * * * /home/BRUKERNAVN/FILNAVN

 

Bytt ut brukernavn og filnavn med ditt brukernavn og filnavnet du brukte for scriptet.

 

EDIT2: Byttet ut "sudo /etc/init.d/networking restart" med "sudo service networking restart" da det er en mer oppdatert måte å restarte nettverket på.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Jeg lurer på å skifte ut skjermkortet i madamen sin PC, et GTX 660, med et som gir en god del bedre PPD. Så hva er best å satse på, R9 290 eller GTX 780? 290X og 780 Ti blir det ikke snakk, så mye spanderer jeg ikke på den PC'en (ikke si noe til henne da).

 

PSU er en Gigabyte Odin GT 850W hvis jeg ikke husker feil, begynner å dra på årene, men burde vel gå bra eller.

 

Alt for Hardware.no og folding sier jeg!! :dremel:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så det jeg trenger er et script som sjekker om porten reagerer, hvis ikke så disable og enable igjen.

Prøv dette:

 

#!/bin/bash

if ping -c 2 -q 8.8.8.8 | grep -q '100%'

then
/etc/init.d/networking restart
echo "Restarted network: $(date)" >> /home/BRUKERNAVN/network_restart.log 2>&1
fi

Kan legges inn i crontab slik at det kjøres automatisk med jevne mellomrom. Jeg har ikke testet det, men vil tro det fungerer hvis du ikke har et hardware problem.

 

Edit: Legg det inn i en fil, men bytt ut BRUKERNAVN med ditt brukernavn. gjør 'chmod +x <filnavn>' for å gjøre den eksekverbar.

 

Legg den inn i crontab ved å kjøre 'sudo crontab -e' og legg inn en linje som ser slik ut på slutten:

 

30 * * * * /home/BRUKERNAVN/FILNAVN

 

Bytt ut brukernavn og filnavn med ditt brukernavn og filnavnet du brukte for scriptet.

 

Takker Nilsch, det legger jeg inn i morgen så skal jeg melde tilbake hvis det fungerer, og slik jeg kjenner dine forslag fra tidligere så gjør det nok det!

Lenke til kommentar

AMD gir mest PPD/innkjøp - men finner du 290 med ordentlig kjøling? Selv er jeg skeptisk til Hawaii ennå siden anmelderne sier for hver nye produsentkjøling som kommer ut "ENDELIG er potensialet tatt ut".

Gode gamle Tahiti, 280X, med betadriver er nå på ~120K uten overklokking hos meg - samme gjør forøvrig en fersk brukt ASUS 7970 DCUII.

Lenke til kommentar

Kjører uten cpu.

Reinstall kanskje.

 

Gpu-load 99% , alt som før bare vips 70K PPD på alt VS 160-190K

 

Reinstall, vil ikke engang folde

 

19:20:40:WU01:FS00:0x17:Completed 0 out of 2500000 steps (0%)
19:20:40:WU01:FS00:0x17:Temperature control disabled. Requirements: single Nvidia GPU, tmax must be < 110 and twait >= 900
19:57:29: <!-- Folding Slots -->
19:57:29: <slot id='0' type='GPU'>
19:57:29: <client-type v='beta'/>
19:57:29: <extra-core-args v='-tmax=100 -twait=1'/>
19:57:29: </slot>
19:57:29:</config>
19:58:29:WU01:FS00:0x17:Completed 0 out of 2500000 steps (0%)
19:58:29:WU01:FS00:0x17:Temperature control disabled. Requirements: single Nvidia GPU, tmax must be < 110 and twait >= 900
Hjalp ikke legge inn heller.
Merk at hjemmesiden bruker annen font så ` må kopieres og erstates fra selve fila.
19:58:50:WARNING:Exception: 8:127.0.0.1: Send error: 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine.
19:58:56:WARNING:Exception: 11:127.0.0.1: Send error: 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine.
Rart det kan fungere for å så klage av seg selv automatisk.
rører ikke foldingen på denne pcen.
Endret av War
Lenke til kommentar

Har hatt beta flagg i flere dager nå, men har hatt fullstendig P9401 tørke..... Kun P8900. Men jeg har også pause-on-start og next-unit-percentage flagg på slot'en. Syntes å huske noen andre her inne hadde problemer med å få P8900 en gang i tiden med tilsvarende flagg? Er det noen andre som kjenner seg igjen i dette?

 

Jeg har nå prøvd å fjerne disse ekstra flaggene og restartet hele klienten, men har ikke fått ned ny oppgave enda. Det skal vel være sånn ca 1/3 sjanse for å få P9401 i Windows hvis jeg tolker server-statusene riktig... Så jeg får vente et par dager og se hva som skjer!

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si noe fra eller til og P9401 kontra P8900. Men om en måneds tid eller litt til blir det nok startet opp folding igjen i hjemmet, da med 2 x GTX Titan og 1 x GTX 780 Classified. Strømforbruket skyter vel i været, men litt må man jo ofre.

 

Dessuten har jeg et "lite" håp om at 780 kortet vil folde mens jeg er vekke også da det skal inn i madamen sin PC. Og hun bruker jo PC'en stort sett hele tiden, så det burde bli noen PPD ekstra for meg og Hardware.no. :dremel:

Endret av Chavalito
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...