Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått et XFX 280X inn i maskinen.

Strømforsyningen ser ut til å holde stand, enn så lenge. Får se om den til og med klarer noe OC etter hvert. Kan ikke forstå annet enn at jeg er helt på grensen av de 600W den er ratet til nå..

 

Ser ut til at ting stabiliserer seg på 215k PPD. En bra forbedring fra 60k. Får se etter hvert som jeg prøver å overklokke / deaktivere CPU etc.

 

En litt morsom greie. Ser ut til at FAH klienten har forvekslet 280Xen og 7850en. Så den rapporterer for øyeblikket at 7850 kortet drar inn 152 521 PPD. Verdens råeste 78-serie kort? ;)

 

Edit:

@Flashie/Arve1234567890, I'm coming for you :mrgreen:

Endret av rousp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer med ny hardware rousp.

Blir spennende å se hva det stabiliserer seg til. OC er ikke så mye å hente på. Blir mye varme og lite ekstra PPD til sammenlikning. Særlig når du har 2 kort i samme maskin.

I verste fall blir det ustabilt, og da taper du fort den lille fortjenesten du har fått med OC.

 

Blir en bra økning fremover nå :)

Lenke til kommentar

Hvis dere ikke vil ha P10465, så er det bare til å fjerne beta-flagget (eller sette det til advanced) siden det bare finnes som betaprosjekt! P10464 er nå forresten blitt P10465 med mer poeng. Prosjektet har vært igjennom et par iterasjoner med endringer basert på ymse tilbakemeldinger. Kanskje poengene er mer riktig nå? Base-points er hvertfall økt ganske mye! https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=66&t=25844

 

Edit: Ser ut som poengene nå har havnet på riktig nivå!

 

 

@Flashie/Arve1234567890, I'm coming for you :mrgreen:

God damnit! :p Var sikker på du ikke var en trussel! Nå bør Dustin sende 280X'en min fort som fy! :green:

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Gratulerer med ny hardware rousp.

Blir spennende å se hva det stabiliserer seg til. OC er ikke så mye å hente på. Blir mye varme og lite ekstra PPD til sammenlikning. Særlig når du har 2 kort i samme maskin.

I verste fall blir det ustabilt, og da taper du fort den lille fortjenesten du har fått med OC.

 

Blir en bra økning fremover nå :)

 

Takker, blir litt mer fart i sakene nå ja. :)

 

Har hatt en del å hente på OC av 2500K og 7850en, men tenker det heller er unntaket enn regelen.

Må nok uansett leke litt, er jo tross alt litt hobby i det. :) Blir det for høye temperaturer / for mye viftestøy så blir det ikke permanent. Gjerne like sannsynlig at jeg prøver å undervolte kortet litt for at det skal gå kjøligere. Handler mest om å ha noe å tweake på. "Set and forget" er litt kjedelig i lengden. ;)

 

 

God damnit! :p Var sikker på du ikke var en trussel! Nå bør Dustin sende 280X'en min fort som fy! :green:

 

:tease:

Når jeg tenker meg om så bør jeg vel overklokke det jeg kan.. :D

Jeg turde ikke håpe på mer enn 110k PPD med 280Xen, så er veldig fornøyd med 150k. Gled deg ;)

Er et gigantisk kort da.. Måtte ommøblere på vannkjølingen for å få plass.. Heldigvis hadde jeg litt tubing til overs.. Tenkte ikke over den problemstillingen før kortet var på postkontoret :mrgreen:

 

 

------Skille---------

 

Noen andre som har prøvd AMD 14.2 Beta driveren?

 

Oppgraderte fra 14.1 (også beta) samtidig som jeg puttet i det andre skjermkortet. Ser at begge skjermkortene regelmessig, men ikke nødvendigvis samtidig, tar en pause på noen sekunder før de begynner på igjen. Flere som opplever det?

 

Om ikke får jeg gå tilbake til 14.1 og teste når det passer seg sånn.

Lenke til kommentar

Noen andre som har prøvd AMD 14.2 Beta driveren?

 

Oppgraderte fra 14.1 (også beta) samtidig som jeg puttet i det andre skjermkortet. Ser at begge skjermkortene regelmessig, men ikke nødvendigvis samtidig, tar en pause på noen sekunder før de begynner på igjen. Flere som opplever det?

 

Om ikke får jeg gå tilbake til 14.1 og teste når det passer seg sånn.

 

 

Det er core17 som gjør dette, hadde samme problemet med GTX Titan kortene, de tok seg en liten pause på ca. 3 sekunder av og til. Så det er ikke noe feil med dirveren din, det er absolutt core17 sin skyld.

Lenke til kommentar

Det er ikke driveren som er problemet, jeg har det samme. Tror det er core 17 som er problemet.

 

.......

 

Det er core17 som gjør dette, hadde samme problemet med GTX Titan kortene, de tok seg en liten pause på ca. 3 sekunder av og til. Så det er ikke noe feil med dirveren din, det er absolutt core17 sin skyld.

Takk for svar begge to. Da styrer jeg ikke med driveren. Ser ut til at 14.2 er like stabil som 14.1. :) Endret av rousp
Lenke til kommentar

Ser ut til at 14.2 er like stabil som 14.1. :)

 

 

 

så du ingen forbedring fra 14.1?

 

Vanskelig for meg å kommentere på, for mange variabler.

 

Samtidig som jeg gikk fra 14.1 til 14.2 installerte jeg 1 ny GPU, klokket ned CPU til stock og klokket ned gamle GPU til stock.

Lenke til kommentar

Antall aktive foldere (les antall CPU + GPU) er igjen økende for Folding@home globalt, så det ser ut som trenden med nedgang har snudd. Det som skjer er at antall GPU har øket sterkt, spesielt for Nvidia Fermi hvor antall GPU har steget fra 20031 (17.02.2014) til 36297. Antall aktive kjerner for samme har gått opp med 77041 i samme tidsrom. Her er jeg imidlertid usikker på om utgangspunktet er korrekt siden aktive kjerner er likt aktive GPUer for 17.02.2014.

 

Aktive CPU under Linux har for samme tidsrom falt med 2578 (antall kjerner ned 7802). Dvs. at vi som folder under Linux nå er i et veldig lite mindretall. Aktive CPU & GPU samlet har totalt har øket med 25140 enheter på de siste 12 dagene.

 

x86 TFLOPS har øket med formidable 17495 i samme periode, så konklusjonen må bli at den negative utviklingen for f@h totalt sett, har snudd.

post-53451-0-41891000-1393667965_thumb.jpg post-53451-0-53228100-1393667982_thumb.jpg

Fra 17.02.2014 Fra 01.03.2014

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Antall aktive foldere (les antall CPU + GPU) er igjen økende for Folding@home globalt, så det ser ut som trenden med nedgang har snudd. Det som skjer er at antall GPU har øket sterkt, spesielt for Nvidia Fermi hvor antall GPU har steget fra 20031 (17.02.2014) til 36297. Antall aktive kjerner for samme har gått opp med 77041 i samme tidsrom. Her er jeg imidlertid usikker på om utgangspunktet er korrekt siden aktive kjerner er likt aktive GPUer for 17.02.2014.

 

Aktive CPU under Linux har for samme tidsrom falt med 2578 (antall kjerner ned 7802). Dvs. at vi som folder under Linux nå er i et veldig lite mindretall. Aktive CPU & GPU samlet har totalt har øket med 25140 enheter på de siste 12 dagene.

 

x86 TFLOPS har øket med formidable 17495 i samme periode, så konklusjonen må bli at den negative utviklingen for f@h totalt sett, har snudd.

attachicon.gif17022014 aktive CPUer.jpg attachicon.gif01032014 aktive CPUer.jpg

Fra 17.02.2014 Fra 01.03.2014

 

Den nye appen man kan installere i Chrome browseren er muligens en årsak til at aktiviteten øker.

De kommer stadig nærmere enkle løsninger som flere kan benytte seg av :)

 

Se mer info i link under:

 

https://folding.stanford.edu/home/adding-a-completely-new-way-to-fold-directly-in-the-browser/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

 

 

Slik ser den nye klienten ut i browser:

 

eL9syK5.jpg

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...