Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Update: Har avinstallert alt av FAH-pakker samt fjernet fah's mapper og FAHClient i init.d.

 

Update2: Prøvde å reinstallere med GDebi package installer, men fah fungerer fortsatt ikke og la ikke til en eneste mappe i /etc/ eller init.d.

 

Prøvde også å installere med Software Manager, samme problem. Prøver en kjapp reboot av serveren for sikkerhets skyld.

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke hjelpe deg med det, men har ett spørsmål? ER det amd eller nvidia kort du har?

Husker jeg rett så må du ha nvidia for å kjøre v7 klienten på linux?

er nvidia kort.

 

Men problemet mitt er at FAH ikke vil koble til i det hele tatt, og kan ikke folde.

 

 

 

Skal prøve å installere v7 via terminal :p

 

Update: fulgte instrukser på FAH-siden, og begynte å installere fahclient. Feil, feil feil..:

xxxxxxx@xxxxx-server-FOLDING:~$ sudo dpkg -i --force-depends fahclient_7.3.6_amd64.deb
[sudo] password for xxxxxxx: 
Selecting previously unselected package fahclient.
(Reading database ... 129150 files and directories currently installed.)
Unpacking fahclient (from fahclient_7.3.6_amd64.deb) ...
usermod: no changes
Setting up fahclient (7.3.6) ...
update-rc.d: using dependency based boot sequencing
update-rc.d: error: cannot find a LSB script for FAHClient
dpkg: error processing fahclient (--install):
 subprocess installed post-installation script returned error exit status 1
Processing triggers for desktop-file-utils ...
Processing triggers for gnome-menus ...
Errors were encountered while processing:
 fahclient

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Okai, hva med å prøve ubuntu? Mangen som kan hjelpe deg da med v7 clienten. Jeg selv har ikke prøvd v7 på fedora, jeg gidder ikke enda. Jeg tenker, hvorfor prøve noe annet en det jeg har, det funker jo?

PS: Ikke missforstå meg, kommer nok til å teste linux på v7 klienten. Men nå kjører jeg v6 som funker på smp/big wu.

 

Edit: Så du folder nå på v7 clienten på gpu og smp?

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Okai, hva med å prøve ubuntu? Mangen som kan hjelpe deg da med v7 clienten. Jeg selv har ikke prøvd v7 på fedora, jeg gidder ikke enda. Jeg tenker, hvorfor prøve noe annet en det jeg har, det funker jo?

PS: Ikke missforstå meg, kommer nok til å teste linux på v7 klienten. Men nå kjører jeg v6 som funker på smp/big wu.

 

Edit: Så du folder nå på v7 clienten på gpu og smp?

Har brukt Debian så lenge at jeg er såpass vant med det så..

 

Nei, folder ikke. Når ett problem er ferdig så kommer et nytt et. Får ikke foldet på gpu, tror det har noe med at jeg ikke har installert nvidia-driveren enda - men når jeg kjører filen i terminal, får jeg følgende feilmelding:

 

You appear to be running X server. bleh bleh bleh.

 

Googler, intet resultat enda :p

Lenke til kommentar

Har prøvd i en ekstern TTY, har prøvd å kjøre installeringen i recovery mode, men funker fortsatt ikke.

 

Denne gangen er det en og annen Kernel-driver som må deaktiveres men som jeg ikke aner hvordan og som nVidia ikke klarte å deaktivere.

 

Er på nippet til å gi opp ;;-; En ting jeg har lært meg det siste året jeg har jobbet med Linux er at om man skal få ting selv den enkleste ting så kan det ta flere uker. Ikke rart folk rømmer til Windows og Mac :p

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Vurderte å kjøre nesten klienten min på linux.. (om den går i boks)

Har ikke undersøkt noen detaljer ennå, men kjenner at jeg er litt skeptisk til å prøve nå. Linux er helt nytt for meg, om en ser vekk fra litt eksperiementering med å bruke en gammel PC som router for flere år siden..

Lenke til kommentar

Vurderte å kjøre nesten klienten min på linux.. (om den går i boks)

Har ikke undersøkt noen detaljer ennå, men kjenner at jeg er litt skeptisk til å prøve nå. Linux er helt nytt for meg, om en ser vekk fra litt eksperiementering med å bruke en gammel PC som router for flere år siden..

Linux gir deg bare problemer imo.

 

Får fortsatt ikke foldet. Fant ut at OpenCL ikke var installert (why?), installerte OpenCL og restarte - men den starter fortsatt ikke. "Waiting on: FahCore Run".

 

Gir opp for i kveld.

 

Blir nok ikke mye folding her i huset :p

Lenke til kommentar

 

Vurderte å kjøre nesten klienten min på linux.. (om den går i boks)

Har ikke undersøkt noen detaljer ennå, men kjenner at jeg er litt skeptisk til å prøve nå. Linux er helt nytt for meg, om en ser vekk fra litt eksperiementering med å bruke en gammel PC som router for flere år siden..

Linux gir deg bare problemer imo.

 

Får fortsatt ikke foldet. Fant ut at OpenCL ikke var installert (why?), installerte OpenCL og restarte - men den starter fortsatt ikke. "Waiting on: FahCore Run".

 

Gir opp for i kveld.

 

Blir nok ikke mye folding her i huset :p

 

Jeg testet for noen uker siden GPU-folding under Linux (samme versjon V7 går både til Ubuntu og Debian) og startet med å laste ned denne: fahclient_7.3.6_amd64.deb Jeg fulgte i hovedsak denne guiden, og installasjonen i Ubuntu gikk automatisk omtrent som under Windows, og etter å ha installert nvidia-driveren fungerte foldingen med en gang.

 

Min test kan du se her, først under Windows: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=254688&page=1193&do=findComment&comment=21339204

Blar du litt ned gjør jeg det samme under Linux (les Ubuntu), link: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=254688&page=1194&do=findComment&comment=21342390

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Problemet mitt er at FAH ikke vil folde :/ Skjermkortet kjører pent og fint, og har bekreftet at det er nvidia drivere som er i bruk.

 

Litt usikker på om det er 100% riktige drivere, leste meg litt opp og skal prøve å installere noen andre.

 

Ser ikke helt hvordan å bytte til Ubuntu skulle løse noe som helst da de bruker samme pakke og drivere.

 

Ja, jeg har prøvd å slette WU, fjerne og legge til GPU, reinstallere FAH, restarte serveren osv osv osv uten resultat.

 

Hvorfor må ting være så vanskelig i Linux :/

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...