Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kanskje lanseringen av den nye appen har krevd sitt den siste tiden?

Skulle tro det blir en del ekstra jobb for de som driver prosjektet, samt behov for ekstra hardware fra Stanford sin side. Kan forstå at dette kan oppstå i en overgangsperiode som nå.

 

Eller så har det helt andre sammenhenger. Mulig det står noe på forumet en plass?

Endret av Sn1ken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

P13000 er "samme" som P10464 (eller kort og greit "samme" som P10461-65). Så hvordan er poengene nå? Vil tro den ligger litt over P8900?

 

 


One more iteration: I've upgraded the project number to 13,000. This project will be one of many kinase projects.

https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=66&t=25844&start=45

 

Forresten veldig rart at det ble laget nytt prosjektnummer for hver gang det ble gjort justeringer. Kan ikke huske å ha sett det før?

Lenke til kommentar

Satt å tenkte litt idag.

 

En 8P server med da 8 Xeon E7-8870 ville vært koselig.

 

Uansett, lite nytt på foldefronten. Har hatt mye å gjøre i det siste, så har ikke hatt tid til å hente ut loggen til FAH på min trøblete gpu-server som akkurat nå står på og gjør ingenting :p

 

"If I had fifty billion dollars..."~~

Lenke til kommentar

En 8P server med da 8 Xeon E7-8870 blir veldig kostbar både i innkjøp og drift.

 

Vi har regnet på dette tidligere og kom til at 2 stk. 4P Xeon E5-4650 servere er rimeligere både i innkjøp og drift, og yter betydelig bedre enn en 8P E7-8870. Men det hadde selvsagt vært kanon og hatt en slik gående i laget!

Lenke til kommentar

En 8P server med da 8 Xeon E7-8870 blir veldig kostbar både i innkjøp og drift.

 

Vi har regnet på dette tidligere og kom til at 2 stk. 4P Xeon E5-4650 servere er rimeligere både i innkjøp og drift, og yter betydelig bedre enn en 8P E7-8870. Men det hadde selvsagt vært kanon og hatt en slik gående i laget!

Jøss ^^

 

Men sannelig skal jeg spare til en 4P Xeon E5-4650. Har vel råd om 10 år :p

Lenke til kommentar

Gratulerer til nilsch med å ha nådd plass 50 på verdenslista, og samtidig gratulere til War med å ha passert 900 millioner poeng!

 

Dette betyr at hardware-teamet nå har 3 donorer inne blant de femti øverste på lista, og 4 blant de hundre øverste, som ikke er ille for et lite lag som vårt. Gratulerer til oss alle sammen. :thumbup:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

30-35K vil jeg tippe for en 4P / intel.

Cpuer på ebay , resten nytt.

 

Handle alt på nextron, 200K

 

8P hadde blitt stilig, men uten ny kjøling vil denne vindtunellen ende på 854DB og drepe alt liv

Hvis man handler CPUer og minne på ebay, og resten nytt fordelt på Nextron (hovedkort og kjølere) og CDON (kabinett, SSD og PSU) så klarer man en 4P E5-4650 for under 25K. Prisen er nå kommet ned til omtrent samme nivå med en Komplett Gamer Extreme https://www.komplett.no/k/cl.aspx?bn=11106 som det forøvrig er salg på akkurat nå, men er billigere enn denne. https://www.komplett.no/komplett-xtreme-i90/10841

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Javel ja, ser vi er blitt flyttet til en ny del av Forumet. Kanskje dette vil føre til at det blir flere som finner teamet eller??

Får håpe det ^^

 

Blir spennende dette :) Men håper virkelig ikke at denne tråden blir mindre aktiv av den grunn.

 

 

----

Ellers en update fra min side: Min folding består idag av 5-7K PPD som kommer fra min laptop. Kjører 4 threads med SMP (har 8 threads totalt), som fungerer perfekt med dagligdagse gjøremål. Skrur den stort sett av om jeg skal spille.

 

Snart kommer jeg vel med rundt 15-20K som nok kommer fra min 560Ti, og senere prosjekter vil nok innebære en ny server når jeg får råd ^^ Kanskje jeg får mitt andre 560Ti-kort i gang også. Da snakker vi rundt 30-45K PPD som er en grei start.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...