Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For varmt over lengre tid. Selv om du har kjørt det slik lenge så tror jeg det ikke er sunt 24/7.

Ingen som spiller 24/7 war.

Skal du prøve å få nytt på garantien? Om du får velg 780Ti sc.

Ikke foldet et år engang, 100% fan i nedkjølt rom.

Mener temp ikke bikket over 65C

 

Kort med egen bakplate for kjøling over spenningsregulatirene.

Nedklokket er de også pga 2x 580 på ett kort.

 

Prisen var 5300kr så får vel tilsvarende kort i dagens priser tenker jeg.

 

Kortene nvidia lager kan gost stå i simuleringsmaskiner 24/7 de og regne på atomer og vær så de må da tåle slik bruk.

 

 

Skrevet 13 minutter siden

Hmm, ser at F@H kommer til å øke bigadv threshold til 24 cores i februar 2014 og i april vil det øke igjen til 32 cores. Da må man altså ha 4 Xenon CPU'er med 8 kjerner for å kunne kjøre bigadv.

Kan fortsatt fake cores så lenge man har kraften, men det er den vegen det går ja derav kun 4P jeg bygger.

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E5-2650 kan vel max konfigureres som 2P, se intels datablad her: http://ark.intel.com/products/75269/

 

For 4P må du over på foreks. 46xx serien. Men for å forsøke å besvare spørsmålet, med 2 x 2P E5-2650 vil jeg tro du havner opp mot det samme som min 4P E5-4650 3.1GHz yter, eller helst noe lavere. Jeg ser på lista som ligger ute at foreks. E5-2660 V1 2.7GHz klarer 310K med P8102, som er et heller daft resultat, men V2 versjonen er vel kanskje noe sprekere på samme frekvens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prisene på E5-4650 som ligger på ebay faller stadig, og det er ingen fare med å kjøpe de rimeligste hvis man handler hos de som har vært der en stund og har en positiv historikk. I tillegg kan man ta kontakt med selger og faktisk prute prisen enda lavere (noe jeg selv med hell har gjort flere ganger) når man kjøper et antall eksemplarer. Hvis man studerer det som ligger der ser man at det er lengre og lengre mellom hvert salg av disse nå, noe som nok skyldes at V2 også er på gang for disse. Jeg jakter selv på V2 ES eksemplarer av 4650, men har hittil ikke funnet noe jeg har tatt sjansen på å kjøpe.

Lenke til kommentar

Kondensatorveske renner ut på sidene.

Heldigvis slår en pc seg selv av når sånt skjer.

En opplagt RMA-sak det der!

 

 

Hmm, ser at F@H kommer til å øke bigadv threshold til 24 cores i februar 2014 og i april vil det øke igjen til 32 cores. Da må man altså ha 4 Xenon CPU'er med 8 kjerner for å kunne kjøre bigadv.

Da ser det ut som min 2P E5645 vil pensjoneres fra 17. april, noe som kan være like bra siden den har et veldig dårlig PPD/Watt forhold. :green:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ja kanskje det, men sc kjører 980 classified kjører 1020. Forskjellen er minimal på PPD.

Det andre kortet vet jeg ikke, men mye mere i strøm bruker det.

Har selv prøvd og er ikke verd varme og støyen, og ppd er liten i forskjell.

Så er det og nesten 1000 kr i forskjell, det er mye for 40MhZ.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Du glemmer at Classified kan overklokkes mye, opp til 1200 MHz har vel noen oppnådd på luft, og det vil nok gi en god del mer PPD. Og 780 Ti Kingpin kan nok greie enda mer. Du kan oppnå opptil 1400MHz med Classified på vann, men dette vil medføre at volten må opp til 1,2V eller 1,25V, men det fikser Classified visst uten større problemer.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...