Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har prøvd meg litt på folding, å det går greit så lenge min slappe cpu jobber (phenom x4)

men så snart jeg lar mitt HD7970 jobbe litt så får jeg blåskjerm etter 10-20 minutter.. What gives?

Alt av spill smuser avgårde på full pupp uten noen problemer, så skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan folde på skjermkortet :hm:

Lenke til kommentar

Om amd sin fx 8 core er god til folding og er det slik at mer ram er best

Den er ikke best til folding da ytelse per krone og strømforbruk per ytelse er dårligere enn Intel sine alternativer. Har du en FX/AMD prosessor må du gjerne folde på den, men ikke kjøp en FX prosessor hvis du skal dedikere PCen til folding. Da er Intel en bedre investering*. Har man andre behov utenom folding kan selvsagt AMD være et gunstig valg :) Det er ikke nødvendig med mye RAM for folding så lenge man snakker vanlige maskiner (altså én prosessor). Raskere RAM kan derimot gi mer ytelse, men om det står til prisen vet jeg ikke :hmm:

 

*Et unntak: hvis du ønsker å bygge en folde-server med 4 prosessorer er AMD et prisgunstig alternativ, dog fortsatt høyt strømforbruk i forhold til Intel.

 

men så snart jeg lar mitt HD7970 jobbe litt så får jeg blåskjerm etter 10-20 minutter..

Er kortet overklokket? Hvilke drivere bruker du? Og bruker du beta-flagg (har du gjort noen endringer i standard-innstillingene)?

Lenke til kommentar

Neste generasjon av Xeon E5 kommer i september 2013, og dette ser bra ut, som ser ut til å få betegnelsen: Xeon E5 v2 Link: http://en.wikipedia....sors#Xeon_E5_v2

 

Vi snakker alt fra 6 til 12 ekte kjerner, som betyr 12 til 24 tråder, og veldig bra for folding, sannsynligvis! Men billig blir disse ikke, tror nok vi snakker omkring $1000 pr. enhet for de råeste.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

P8900 (GPU/FAHCore17) er nå flyttet til advanced!

 

Edit: Lurer egentlig litt på hvordan E5-V2 legger seg i pris, det er jo et ganske stort hopp fra dagens 8-kjerner 2687W til 12-kjerneren 2697 i spesifikasjoner; Skal en regne med at topp-prosessorene prises likt for både Ivy og Sandy, eller har Ivy gitt en forlengelse av produktserien og dermed pris? Vil tro det er mest realistisk med siste alternativet :)

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Jeg har en stund lurt på å oppgradere skjermkorte(t/ene), men klarer ikke å finne ut hva jeg skal gå for.

Hadde nesten landa på et GTX 780, men nå finner jeg ut at jeg kan få 2 stk 7970Ghz ed. for samme pris...

 

What to do...?

 

Så vidt som jeg husker er nVidia kort generelt bedre enn AMD. Ett kort vil veller være mer strømgjerrig enn to :)

 

...om jeg vinner i et lotteri snart blir det helt klart 4P maskin ^^

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Jeg har en stund lurt på å oppgradere skjermkorte(t/ene), men klarer ikke å finne ut hva jeg skal gå for.

Hadde nesten landa på et GTX 780, men nå finner jeg ut at jeg kan få 2 stk 7970Ghz ed. for samme pris...

 

What to do...?

 

Tror jeg ville sett på x2 7950; litt overklokk vil gi over 200 000 PPD for ca 4000kr.-

Uten overklokk vil x2 7970 havne på det samme og de kan jo også overklokkes selvfølgelig.....

Lenke til kommentar

Hvor mye PPD ligger nvidiaen på da?

 

På p8900 ligger 680kortene på rundt 85-90k per kort, med litt overklokking vil de runde 100k.

Titan kort sies og runde 150k per, har ikke så mye informasjon ang de nye 700 serien kortene desverre.

 

Skal teste ut litt med 670 kort og tidligere 500 serien kort iløpet av uken så kan rapportere tilbake med mer informasjon da :)

Endret av Nif
Lenke til kommentar

 

 

På p8900 ligger 680kortene på rundt 85-90k per kort, med litt overklokking vil de runde 100k.

Titan kort sies og runde 150k per, har ikke så mye informasjon ang de nye 700 serien kortene desverre.

 

Skal teste ut litt med 670 kort og tidligere 500 serien kort iløpet av uken så kan rapportere tilbake med mer informasjon da :)

Herlig! Mine to 560Ti overklokket klarer ikke mer enn 60k :(

2500K intel i5 klarte 10k overklokket til 4.2ghz så sammenlagt fikk jeg 70-80k PPD hvis jeg var heldig. Det er en av grunnene jeg stoppet å folde; lite kraft og mye støy. Jeg starter opp igjen når jeg har samlet sammen litt annen HW som kan stå i et annet rom, evt. utendørs under tak ^^

 

 

Jeg lurer på om jeg evt. senere vil tilby serverplass for de som ikke har noe egnet serverrom med kjøling, hørte jo noen som hadde 24 grader sist vinter med alle vinduene åpne. Tenker det muligens ville være en grei avlasting for sommerferien for noen, om de bor i nærområdet da :)

 

Hadde jeg hatt noen millioner i banken hadde jeg anlagt privat svømmebasseng oppvarmet av servere som kjører F@H.

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Virker ikke som ASUS-kortet mitt er spesielt begeistret for A1-chippene mine. Virker som det er minent som er problemet... noen av dere 4P-gutta som har 4 ECC-brikker jeg kunne lånt litt? :)

 

Kan poste 16+ ECC 1333Mhz jeg har liggende,

 

KINGSTON 2GB 1333MHZ DDR3L ECC REG CL9 DIMM SR X8 1.35V W/TS SERVER HYNIX C

 

Gratis , free frakt.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...