Gå til innhold

ati 9600pro 256 er DÅRLIG


Anbefalte innlegg

Jeg har et 9800pro 128, 9600pro 256 og et 9500pro 128

 

Jeg laget denne posten bare for å si hvor DÅRLIG det 9600pro kortet virkelig er.

 

3dmark 03 resultater på samme pc(2400-m@2550, dfi nfII ultra b, geil 512 3200)

 

9800pro= 6218 klokket :thumbup:

9500pro= 3751 uklokket :wee:

9600pro= 2620 uklokket OMG! :no::thumbdown::hmm::ermm:

 

Hvis noen andre har noen tester av andre dårlige (nye) kort...POST DEM HER :w00t:

 

:scared: Crazy_Viking :scared:

Endret av Crazy_Viking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke misforstå, men 3dmark betyr lite i real life. Test heller på noen spill.

Jeg vet at 3dmark ikke er verdens mest pålitelige kilde, MEN jeg kjøret testen på alle kortene 2ganger og postet det beste resultatet! selv om 3dark ikke ruler så gir det jo en god indikasjon på hvor det ligger i forhold til andre kort?!!

Lenke til kommentar
Det kortet er ikke dårlig!

Det er helt greit.. (Ez og SE utgavene er vel mindre bra, men de andre er greie)

 

Hvis du ikke visste det så er faktisk 9600 dårligere enn 9500, men det er nærmest allmenkunnskap nå...

Sefølgelig viste jeg det...det var derfor jeg bestemte meg for å finne ut av HVOR mye dårligere det var!! Egentlig til egen kunskap, men følte bare at jeg burde advare mot dette... :D

Lenke til kommentar
Åja, det var et EZ-kort. Altså ikke bare Pro i navnet men ikke i virkeligheten ;)

Det heter faktisk 9600pro 256! det står på pakken, men noe sa til meg at de er en blanding av pro og ez! ikke vet jeg... :no:

 

Konklusjon fra min side: IKKE KJØP POWERCOLOR 9600pro 256! Det suuuger...

Endret av Crazy_Viking
Lenke til kommentar

Hva var klokke frekvensene på det da ... (PC 9600Pro 256 altså)

 

 

 

==================================================

 

PowerColor RADEON 9600 PRO EZ 256MB

AGP x8 , 256 MB DDR SDRAM memory in 8 chips on both PCB sides.

Elixir memory chips of 5ns access time, it corresponds to 200 (400) MHz, and the memory works at this clock speed. The GPU runs at 400 MHz. 128bit memory interface.

 

Conclusion

The slow memory onto the PowerColor RADEON 9600 PRO EZ 256MB had a really bad effect on its performance. Its speed is much closer now to the RADEON 9600, and the price, if it's not much higher than that of the RADEON 9600, can be a real ring-buoy.

 

http://www.digit-life.com

==================================================

 

 

Vanlig 9600Pro har 400/300 og 2.8ns minne .

Er det et slikt Pro EZ er det ikke rart med den scoren .

 

 

....

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
9600pro= 2620 uklokket

Hmm.. det var ikke veldig imponerende men som Robin B sier så er ikke 3d mark 03 det avgjørende for ett skjermkorts ytelse. Når det er sagt så slår til og med mitt fx5600 med 256 minne denne scoren og det er egentlig litt utrolig med tanke på at det kortet er noe av det verste jeg har vært borte i.

 

Er nok litt i det syar sier om tregt minne ja..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...