Gå til innhold

komplett har satt opp 939 prossesorer alt!


Anbefalte innlegg

Jeg håper de kommer med noen billigere verisjoner. Socket 939 er mye bedre enn 754 (cpu-ene), men jeg tror jeg må gå for 754. ALT FOR DYRT. Men en enorm fart!

Skjønnner ikke helt hvordan du kan påstå at socket 939 er mye bedre enn socket 754. I syntetiske minnetester som f.eks Sandra er socket 939 klart raskere p.g.a dual channel, men i vanlige programmer og spill er Athlon 3700+ (socket 754) fullt på høyde med Athlon 3800+ (socket939). I mange spill er faktisk socket 754 noen hakk vassere:

 

http://www.hardocp.com/article.html?art=NjI2

 

P.g.a socket 754's popularitet tror jeg også AMD ganske sikkert kommer til å lansere minst to hastighetstrinn til, slik at det ender på like over 4000+ (tipping fra min side). Selv har jeg valgt å gå for socket 754 denne runden p.g.a de stive prisene på socket 939 og den marginale ytelsesforskjellen. Har bestilt det nye Abit KV8 Pro hovedkortet (K8T800 Pro chipset) og en A64 3200+ CPU. Skal hente CPU og HK på posten om et par timer :D

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sånn jeg ser det skal du enten være litt idiot eller rik, kjøper du 939 foran 754 nå. ;)

akkurat ja, men har man tolmodighet til å vente til litt utpå høsten/vinteren så tror jeg nok at man kan få en socket 939 prossesor til rundt 2.000.-kr. AMD 64 3200+ på socket 754 kostet vel ca 4.000.-kr når den kom, jeg vet ikke om den koster under 2.000.-kr nå jeg, men den koster ihvertfall ikke så mye over 2.000.-kr. så ettetrhvert som det kommer ut nye prossesorer vil de andre 939 cpu'ene synke veldig raskt tror jeg da, sånn som det gjorde med 754. dessuten så jeg at AMD hadde satt opp liste for å lage en 939 cpu på 3300+ hastighet også, denne blir helt sikkert vesentlig billigere! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som sitter på gjerdet og venter på hva som skjer med prisene på socket 939 prosessorene. 4600kr for den minste av 939'en er 1 tusenlapp for mye spør dere meg. Hadde de ligget på 3500 ca så hadde det allerede vært på vei til meg :D

 

Blir enten 754 eller 939 på meg, spørs på prisen kontra ytelse + hva jeg har råd til. Så venter utover sommeren, til etter sommerferien, men tviler på at prisene har falt så mye til da.

Lenke til kommentar
Sant!..den linken gav bare antagelser om hva som KAN skje....

vel vel, jeg beklager visst det har gått litt for i svingene når jeg så over siden, men jeg så at de oppgav 3300+ der, så man får vel lov til å være optimist? ;)

 

men den 3500+ cpu'en er jeg ganske sikker på at vil synke ganske betydlig, da dette jo er den "dårligste" av alle de 939 cpu'ene de tar inn nå. kan tenke meg at den vil ligge på rundt 2.500 til 3.000.-kr om en 2måneders tid.

Lenke til kommentar

Socket 754 støtter ikke Dual Channel Memory, mens socket 939 støtter Dual. Så regner med at alle Socket 939 HK støtter det, såfremt det ikke lanseres noen kort som skal bli så billig som overhodet mulig. Men Dual Channel er en av de store fordelene kontra 754 da, så hvorfor lansere HK uten denne støtte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...