Gå til innhold

komplett har satt opp 939 prossesorer alt!


Anbefalte innlegg

jeg vet at kanskje dette er dumt men jeg har kjøpt meg en AMD 64 3400+ 2.2GHz 1MB cache ! går det da ant å bytte fra socket 754 til 939 når prisene er greie eller må jeg bytte prosessor også ? :ermm:

Du må nok bytte prosessor også, med mindre noen kommer på å lage en konverter fra 754 til 939, lite trolig (om det i heletatt er mulig).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (Lucas @ 10/06/2004 : 08:07)

jeg vet at kanskje dette er dumt men jeg har kjøpt meg en AMD 64 3400+ 2.2GHz 1MB cache ! går det da ant å bytte fra socket 754 til 939 når prisene er greie eller må jeg bytte prosessor også ? 

 

Du må nok bytte prosessor også, med mindre noen kommer på å lage en konverter fra 754 til 939, lite trolig (om det i heletatt er mulig).

 

Å skulle noen klare d, så hjelper d vel lite når d gjelder å utnytte 939'en sitt fortrinn med Dobble minne kanaler, siden den integrerte minne kontrolleren i 754 cpu'en kun støtter single channel (eller så har jeg hørt)

Lenke til kommentar

QUOTE (Lucas @ 10/06/2004 : 08:07)

jeg vet at kanskje dette er dumt men jeg har kjøpt meg en AMD 64 3400+ 2.2GHz 1MB cache ! går det da ant å bytte fra socket 754 til 939 når prisene er greie eller må jeg bytte prosessor også ? 

 

Du må nok bytte prosessor også, med mindre noen kommer på å lage en konverter fra 754 til 939, lite trolig (om det i heletatt er mulig).

 

Å skulle noen klare d, så hjelper d vel lite når d gjelder å utnytte 939'en sitt fortrinn med Dobble minne kanaler, siden den integrerte minne kontrolleren i 754 cpu'en kun støtter single channel (eller så har jeg hørt)

hmmm... 939 har 939 pinner, regner jeg med. 754 har 754 pinner. Spranget i mellom disse er jo da 185 pinner.

 

MEd tanke på at EN rambrikke har 184 pinner (blir en til overs..), så kan man vel ane at dette egentlig er en mulighet :)

 

Hadde venta og sett jeg... selv tror jeg ikke AMD ønsker å tape de pengene folk eventuelt måtte bruke på adapter kontra en ny prosessor de tjener mer på :p Hadde ikke jeg gjort hvertfal :p

Lenke til kommentar

Idiotisk dyre priser (men sånn er det).

Det kunne ikke falle meg inn å kjøpe så dyrt , en amd 754 holder koken (ytelsesmessing) i minst ett år og da er vel prisen på 939 nogenlunde vettug.

 

Så mye mer yter de da ikke, at prisforskjellen er verdt ytelsesforskjellen.

Men det er jo viktig for 3dmark resultatet da :)

Endret av airguard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...