Gå til innhold

Oj, hva har skjedd med ungdommen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er enig i det mange her sier ang. det negative i frykt som virkemiddel i oppdragelsen.

Vold o.l. vil lære barnet hva som skjer hvis han/hun blir oppdaget, når det barnet egentlig trenger å lære er hvor idiotisk han/hun var som gjorde [insert negativ handling].

Det handler om å fjerne motivene bak handlingen.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Har ikke lest hva trådstarter skriver før nå, men jeg kan i alle fall si meg enig med ham. Selv om jeg selv er en 18 år gammel gutt, har jeg ingenting til overs for gutter som ikke klarer å respektere jenter for noe annet enn sexobjekter. Selvsagt, gutter skal sikle etter jenter, men det holder med en flørtete kommentar eller en kosende hånd på korsryggen. Jeg kan aldri se meg selv stå og plukke en jente mellom bena, bare fordi jeg vil "tulle litt med henne."

Lenke til kommentar
Det må nok ha vært ungdomskole folk ja, tragisk at gentlemanns forbilde ikke står høyere hos enkelte.

 

Jenter/Damer bør behandles me respekt.

Hvorfor akkurat kvinner? Hvorfor ikke alle? Personlig så synes jeg hele gentleman greierne er patetisk.

Støttet, på en måte..

Man bør bytte ut utrykket gentlemann med gentlemenneske :)

Lenke til kommentar

Alt kommer som inspirasjon fra amerikanske filmer ! Åhåh jeg bare ler høyt når jeg ser ungdommer kommer med sånne "baggy" bukser og klær som er altfor store for de ! Så hører de på Eminem og tror de er så tøffe. Røyker Eminem hasj så gjør de det også !

 

Så på min skole er det sånn at de som har sett altfor mye på amerikanske filmer, de skal banke opp alt og alle hvis de går dem imot ! Uansett hva det er så skal du få bank ! Er så glad for at jeg er litt stor for da bryr de seg ikke så mye om meg, for da hadde jeg ikke hatt det bra !

Det er spesielt utlendinger som er voldelige !

 

Hvor ellers får de det fra at de tror det skal være sånn !?

Hver gang jeg ser noen sånne folk sier jeg bare "Faen du er teit ! Verden fungerer ikke sånn som på amerikanske filmer !"

Og det gjør den heller ikke !

 

Det har absolutt alt å si hvordan de barna har det hjemme også, men når de har det fælt og i tilegg ser på amerikanske filmer ! Det er da det skjer noe ! Hadde de bare hatt det fælt hjemme og ikke sett på amerikanske filmer så hadde de heller tatt seg en fiske tur alene og syntes syns på seg selv og heller prøvd å gjøre noe med problemet sitt !

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Tror det er ganske enkelt; Ofte hører vi eldre si at dagens ungdom er uforskammede, respektløse etc. Det som er tingen er at dagens ungdom er et resultat av det forrige generasjon har gjort oss til! Jeg er selv 30 år, men er super heldig og jobber masse med ungdom. Min erfaring er at ungdom ikke er så veldig mye verre enn man kanskje var før. De ungdom jeg jobber med er faktisk mye mer reflektert enn det jeg var da jeg var på deres alder, og det tror jeg gjelder generelt. Og når ungdom er mer reflektert, føler de ofte at de ikke får nok gehør og respekt i forhold til det de fortjener, så blir det en negativt trend.

 

Litt på sidelinjen, men tar det med for det:

Hver generasjon har statistisk høyere IQ enn generasjonen før. Og sånn har utviklingen vært lenge. Det betyr at en ungdom i dag i snitt er smartere enn det moren eller faren deres var da de var på samme alder. Så det å sammenligne fra man selv var ung blir helt feil. De var rett og slett dummere enn det du er, når dere var på samme alder! Til sammenligning. Det er like morsomt for en som er har 130 i IQ å prate med en "normal" person, som det er for en normal person å prate med en "åndssvak" person f.eks. IQ 69... Kanskje det er en av grunnene til at kommunikasjon ikke fungerer så godt mellom ulike generasjoner?

 

Vet at dette er litt på siden av tråden, men tok det med for det...

 

Ha en super dag

 

Thomas

Lenke til kommentar
Litt på sidelinjen, men tar det med for det:

Hver generasjon har statistisk høyere IQ enn generasjonen før. Og sånn har utviklingen vært lenge. Det betyr at en ungdom i dag i snitt er smartere enn det moren eller faren deres var da de var på samme alder. Så det å sammenligne fra man selv var ung blir helt feil. De var rett og slett dummere enn det du er, når dere var på samme alder! Til sammenligning. Det er like morsomt for en som er har 130 i IQ å prate med en "normal" person, som det er for en normal person å prate med en "åndssvak" person f.eks. IQ 69... Kanskje det er en av grunnene til at kommunikasjon ikke fungerer så godt mellom ulike generasjoner?

5323609[/snapback]

 

Må innrømme jeg syntes å huske jeg har lest dette selv. Men selvsagt blir eksemplet helt på jordet. Hvis det finnes en forskjell i målt IQ er den marginal. Du tror vel ikke foreldrene dine er på nivå med "åndssvake" (som du kalte det) personer i forhold til deg? Hvis det finnes en slik forskjell tror jeg uansett den har mer med hvordan man måler IQ å gjøre enn reell forskjell i intelligens

Lenke til kommentar

De som bygget pyramidene, det sixtinste kappelet, coloseum i Roma...var ikke dumme. De var svært svært svært inteligente. Til og jeg vet ikke hvor jeg skulle begynner.

 

MEN

 

Den akkumulerte mengden kunnskap hver generasjon har tilgjengelig er større. Den mengde kunnskap som barn lærer i grunnskolen/gymnas nå er større enn før. Men det sier ingeting om inteligens. Bare at allmenkunnskapen er videre.

 

Det er derfor man også nå fremover snakker om å lære hvordan man finner kunnskap enn å faktisk pugge det. Som våre foreldre og dem før det måtte gjøre. Nå er all innformasjon i verden bare noen tastetrykk unna. Hvorfor pugge?

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Tror dere overvurderer hva IQ faktisk er, og hvordan man måler den.

5328686[/snapback]

Noe som faktisk er litt rart er at de som mobber og er mest voldelige er ikke BARE de som har droppet ut av skolen/går på særskilt ol. men også noen av de mest intellektuelle på skolen.

Kanskje det er stempelet å vere nerd eller å vere så god at du ikke føler du får vist hva du er god for, eller at du rett og slett er for god så du må ta deg litt "ned igjen" som får disse "intelektuelle" til å mobbe eller oppføre seg voldelig...

Har selv et snittkarakter på rundt 5, hadde 5.0 ifjor, og jeg må si at jeg mobber folk (på et spøkende plan, går ikke bort til folk som jeg ikke kjenner driter dem ut/banker dem opp bare for å si de sånn :blush: ), det er ikke noe jeg går inn for, det er bare slik det er. Det miljøet jeg bor i på hybel er det vanlig å drite hverandre ut og få den andre mest satt ut. Vi som er med bryr ikke oss hva som blir sagt siden det bare er sagt på tull, men folk som ikke vet hva det handler om kan bli skikkelig satt ut og føle seg utenfor...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...