Gå til innhold

GUIDE: enkel anti-knekk på slanger.


Anbefalte innlegg

  • 10 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Jeg høres sikkert ut som en totalt noob (noe jeg forsåvidt er innen vannkjøling), men hva er farlig med å få en slik knekk på slangen? Bortsett fra hvis slangen bøyer seg helt slik at vannet stopper opp. Føler det er noe jeg ikke helt forstår her ;)

mvh en som sitter å venter på sitt første vannkjølingssett (Asetek waterchill :w00t: )

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg høres sikkert ut som en totalt noob (noe jeg forsåvidt er innen vannkjøling), men hva er farlig med å få en slik knekk på slangen? Bortsett fra hvis slangen bøyer seg helt slik at vannet stopper opp. Føler det er noe jeg ikke helt forstår her  ;)

mvh en som sitter å venter på sitt første vannkjølingssett (Asetek waterchill  :w00t: )

5713111[/snapback]

Når vannet stopper så stopper også kjølingen av komponentene dine som er avhengig av at vannet går runt og inn i radiatoren og blir kjølt ned...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Eh...Jeg vet ikke om jeg synes det lönner seg med ståltråd og greier med tanke på at 1/2tom silikonslange med instöppt rustfri spiral koster 30 kr metern på slangespesialisten her i moss...den er akkurat lik den vanlige klare pvc slangen bare veldig myk og böybar og spiralen flytter seg GARANTERT ikke og er ikke utenpåliggende så den tar imot om du skall tre slangen igjenom noe eller innenforliggende så den tar imot om du ska tre den på noe heller, men du trenger avbiter til sist når du kutter den da...men jeg mener du bruker uansett ikke mer en 3-5 meter uansett hva slags vannkjöling du bygger....og skangen finnes i dimensioner fra blyant-tykkelse til stövelskaft... så hvorfor spare noen tiere og få det til å se ut som en skraphandlerbinge i datan din ??

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Bare som et lite tips.......Knekk på vannslanger? Jeg driver med akvarier. Og har aldri opplevd knekk på vannslanger. Og dem er det mange av her. Det er Eheim vannslanger, jeg bruker. De er grønne, så de passer kansje ikke inn her? Kjøper du gjennomsiktige på Clas Ohlson, så er du garantert knekk. Det er noe billig ræl. Går du for Eheim sine vannslanger, så er man sikker, garantert............

Lenke til kommentar

Det hender man får noen ekle knekker på harde vinkler. For eksempel hvis man skal ha en slange fra GPU til CPU, så har man en 90 graders vinkel å lage på 10-15cm. Da blir det fort knekk - men den kan fikses med antiknekk.

 

Her er forresten noen fine, som ikke koster så mye:

http://www.aquatuning.co.uk/index.php/cat/c530_Plastic.html

 

De har i metall også, men de er kjedelige :p

Feser har forresten veldig gode og fleksible slanger.

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 10 måneder senere...
  • 2 år senere...

Noen som har prøvd og forme/bøye flexible slanger med varme? Ved bøying av akryl rør stikker man en slange/kabel el. inn i slangen for og unngå at den knekker, varmer og bøyer. Indre diameter på slangen må være lik eller ørlite større enn den du stikker inni. Varm slangen med varmt vann(ikke kokende, dette kan missfarve slangen) og bøy i vei. Får noe ekstra slange snart, skal prøve dette hvis jeg må for og få det til og passe.

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...