Gå til innhold

GUIDE: enkel anti-knekk på slanger.


Anbefalte innlegg

siden jeg ikke vil betale masse for "anti knekk fjærer" så fant jeg på en måte å lage det selv på..

 

 

Det du trenger

 

-din favoritt slange

 

-stål tråd (jeg bruker 0.5)

 

-litt teip

 

et stk. pvc slange fra biltema og stål tråd fra en blomster butikk.

1%20(Custom).jpg

 

 

en god knekk.

2%20(Custom).jpg

 

 

stål tråden surret rundt slangen med litt under 1cm avstand mellom.

3%20(Custom).jpg

 

 

klippet stål tråden og teipet endene.

4%20(Custom).jpg

 

 

nesten 0 knekk i slangen og du kan forme selve slangen også ;)

5%20(Custom).jpg

 

 

for dere som har sett worklogen min, så har jeg det samme på slangen som går fra cpu til chipsett ;)

 

 

håper dette hjelper mange :D

 

 

ps: sticky kanskje ?

Endret av Diablito2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Smart, absolutt! :thumbup:

 

Men uten å strø noe malurt i begeret, vil jeg allikevel nevne: Et kobberbend eller to gjør jo samme nytten, dessuten reduserer de også den mekaniske påvirkningen man _kan_ risikere, fra en forholdsvis stiv PVC-slange.

 

Men igjen; Godt tenkt! En grei løsning på et problem, for en billig penge.

Lenke til kommentar
takk takk :)

 

skrue: vil ikke kobberbend hindre flowen i systemet ?

Vel, i teorien vil de det. Men i (vår) praksis har det ingen betydning, med de beskjedne vannmengdene vi opererer med, i forhold til størrelsen på slanger / bend. (8 til 10mm innvendig)

Jeg gjorde for moro skyld et eksperiment for en tid tilbake; Jeg koblet sammen blokker og radiator kun med rette slanger, og målte flow.

Gjentok så forsøket, med "en drøss" med bend i oppsettet. Brukte stoppeklokke og en nøyaktig oppmålt vannmengde (10ltr), og klarte faktisk ikke å måle noen forskjell!

Men OBS! Jeg snakker om bend, og ikke albuer! En albue har jo en 90graders knekk, i motsetning til et bend som går i en pen bue.

Jeg har ikke gjort tilsvarende test med albuer som nok i større grad vil kunne påvirke flow, så der må jeg nok ta et lite forbehold.

Lenke til kommentar

Men kan du ikke redigere navnet på den please? Skal jo være en sticky, som varer. Er like irriterende hver gang jeg ser den.

 

GUIDE: Enkelt antiknekk-system!

 

Enkelt system

Anti som i å knekke, ikke snopet som kalles knekk, for da ville det hett anti knekk som vil si at en hater eller er imot godteriet smeltet sukker (eller.no).

 

Takk

 

Edit: Bra guide er det though!

Endret av Kauder
Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...