Gå til innhold

Maxtor MaXLine Plus II 250 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lydnivået på disken kan en vel til en viss grad justere selv ved å sette en lav AAM (Automatic Acoustic Management) verdi -via produsentens diskbehandlingsverktøy. Har i alle fall prøvd dette med hell på Hitachi-disker.

 

Da tenker jeg ikke på idle-støy, men en reduksjon av "knatre"-lyden. Dette vil også føre til at søketiden blir noe høyere.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Kan bekrefte at denne disken bråker bra når den jobber, <knattrer> temmelig tydelig. Hadde faktisk en liten periode hvor jeg vurderte å kvitte meg med den, siden WD120GB disken jeg hadde før denne heller ikke var lydløs (men stillegående i forhold på seek). Hadde håpet å fått ett lavere støynivå... Har hatt disken siden ca. september, og den har funka helt problemfritt. Husk at dette relativt sett er en litt eldre disk, og Hitachi sin 7k250 skal være både raskere og mer støysvak AFAIK.

Lenke til kommentar

Dere kan som sagt gjøre noe med knatringen dersom dere tåler en liten ytelsesreduksjon.

 

En test av en Hitachi disk (gjerne også 7k250) hadde vært på sin plass. På tide de får sin anerkjennelse, for det er helt klart supre disker ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...