Gå til innhold

X800Pro 16pipes MOD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
any way! Eg skal ha X800XT samma faen!

 

ATI opp!

Nvidia ned!

Jaja.. for meg er det ikke så viktig om det er nvidia eller ati. Jeg har bestemt meg for x800 pro fordi jeg følte jeg fikk mest for pengene da. Så får vi se om jeg modder kortet senere. Stygt redd for at det kan bli veldig fristende i alle fall. Dersom moddingen går bra vil en jo sitte med ett meget bra kort for ikke så aller verst mye penger.

Lenke til kommentar
ATI opp!

Nvidia ned!

Åsmund = Usakelig...

 

Jeg kommer til å velge nVidia fordi jeg synes jeg kommer til å få mest for pengene da. Jeg kjøper normalt bare grafikkort hvert 2. år, sitter nå på et Parhelia fra Matrox, fungerer glimrende for meg; grunn: overlegen støtte for flere skjermer og dual-dvi...

 

Kommer til å bli 6800GT tenker jeg, så setter jeg sikkert på vannkjøling. Har aldri klokket skjermkort, og kommer nok aldri til å gjøre det heller...

 

Hvis du da kjøper et X800 Pro kort for å modde det til XT blir det en kjempenedtur hvis 4 av pipelinene er ødelagt, og du ikke kan få aktivert dem... :thumbdown:

 

Den dagen ATi lager sikkelige OpenGL drivere, sikkelige Linux drivere, kort med dual-dvi kanksje jeg vurderer dem..

Lenke til kommentar
Se på det som en slags grafikk-prosessor som henter teksturer fra minnet og legger de på rett plass i forhold til strekmodellen.

Det er TMU'ene som leser fra texturene og genererer filtrerte texler (pixler i et texture).

 

Jo flere pixel pipelines man har jo flere pixler kan fargelegges med teksturer per sekund.

Det samme gjelder med flere TMU'er. Man har også "virtuele pipelines" som ikke fargelegger pixler med texturer.

 

Jeg husker ikke tallene på antall MHz og antall teksturer per sekund utenat men kanskje noen andre husker tallene for f.eks X800pro og X800XT?

R420 har en TMU per pipeline så det har like høy texel rate som pixel rate (teoretisk). 5700 texel rate for X800Pro og 8320 for X800XT PE.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Raptor' date='28/05/2004 : 13:18']
ATI opp!

Nvidia ned!

Åsmund = Usakelig...

 

Kommer til å bli 6800GT tenker jeg, så setter jeg sikkert på vannkjøling. Har aldri klokket skjermkort, og kommer nok aldri til å gjøre det heller...

 

 

øh..hva skal du med vannkjøling da??

Lenke til kommentar
Raptor,28/05/2004 : 13:18]
ATI opp!

Nvidia ned!

Åsmund = Usakelig...

 

Kommer til å bli 6800GT tenker jeg, så setter jeg sikkert på vannkjøling. Har aldri klokket skjermkort, og kommer nok aldri til å gjøre det heller...

 

 

øh..hva skal du med vannkjøling da??

Stillhet...

Lenke til kommentar
Raptor,28/05/2004 : 13:18]
ATI opp!

Nvidia ned!

Åsmund = Usakelig...

 

Kommer til å bli 6800GT tenker jeg, så setter jeg sikkert på vannkjøling. Har aldri klokket skjermkort, og kommer nok aldri til å gjøre det heller...

 

 

øh..hva skal du med vannkjøling da??

Stillhet...

:)

hehe.litt trøtt:)

Lenke til kommentar
Raptor,28/05/2004 : 13:18]
ATI opp!

Nvidia ned!

Åsmund = Usakelig...

 

Kommer til å bli 6800GT tenker jeg, så setter jeg sikkert på vannkjøling. Har aldri klokket skjermkort, og kommer nok aldri til å gjøre det heller...

 

 

øh..hva skal du med vannkjøling da??

Stillhet! :yes:

Lenke til kommentar

Det stemmer, du må skrape.. men vil tro at pen skraping får det til å se utsom det skal være sånn.. derav tror jeg ikke (feks) komplett legger merke til at du har skrapa litt.... bare en tanke egentlig..

 

Men ser det er mange på r3d som har fått det til... å det er verdt penga om det går.... 2000 points i 3dmark kommer godt med feks @ 1200 * 1600 @all stuff on...

 

Skal bestille kort nuh med en gang.. blir garantert å "modde" det dersom det ikke popper frem en masse "oh noe jeg faila" på forumet her.

Lenke til kommentar

Det går nok ikke utover butikken, men selskapet som lager kortene... Dersom du faktisk formulerer deg rett kan du faktisk få butikken til å prøve å reklamere på kortet for deg. Jobber selv med nettopp dette, gjør gladlig alt for at kunden skal få en ny ps2 tiltross for at garantien er gått ut...

På samme måte er jeg ikke sen med å hjelpe kunden med å finne en løning som kan hjelpe for at vedkommende skal få ny maskin eller nytt spill...

 

Tror du Ati går under om folk prøver seg? tvilsomt.

 

har btw bestilt kortet, fikk det til 3000 kroner :) kan nesten ikke vente! skal bruke det litt før jeg modder det :) men de hadde ofc ikke på lager enda >_< så får det ikke med det samme da -.-

Endret av Niclas
Lenke til kommentar

:blush: går det ikke med powercolor.

 

Chris_UK

Xtreme Recruit

 

 

Registered: Mar 2004

Location:

Posts: 19

18

everyone who has tried so far with a non sapphire card has failed, so if you have one of these cards its probably not worth the risk. Not too sure about other makes as not many people have them yet

Lenke til kommentar

Den BESTE måten å forbinde de to punktene på er med å bruke enten en vindusvarmer repair kit, eller en conductive pen. Begge deler er billig på clahs olson.

 

Det er lett å påføre, det er solid og veldig bra strømførende, og det er ikke mer permanent enn at du kan vaske det vekk med alkohol på en klut. En blyant derimot er veeeeldig sjansespill på om det fungerer. Da ville jeg ihvertfall hatt et multimeter for å sjekke at det faktisk vcar kontakt mellom punktene etter du var ferdig.

 

Bruk et par kroner på en sånn vindusvarmer repair kit. Den holder livet ut til slikt bruk, og er et omtrent like uvurderlig verktøy for en modder som artic silver. Glemte jeg å nevne at du kan voltmodde x800PRO (og XT sansynligvis) med samme teknikken? Trenger ikke resistorer engang.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...