Gå til innhold

X800Pro 16pipes MOD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både skjermkort produsenter og spill utviklere er ganske begeistret over PCIe, dette er neppe noe som kommer til å forsvinne med det første.

Merk at PCIe for skjermkort handler hovedsaklig om muliggjørelse av grafikk og funksjoner og ikke umiddelbar ytelseøkning. Det er opp til spill utviklerene å dra nytte av det.

 

In my opinion, PCI-E will have a major impact on how games are designed because you should be able to finally read from the graphic chip memory without breaking the streaming of the transactions between the core logic and the GPU. PCI-E is a point to point bus meaning that it works just like HyperTransport (dedicated upstream/downstream). On AGP, when you switch between read and write, you have to turn around and that takes time.

 

This should allow a new range of algorithms to be possible (like on consoles). You could use the GPU to calculate very quickly zone of dangers when the player is throwing a grenade (physic blast shadowing). The information could then by passed to your AI and Physics engine to help the AI makes a good decision on how to react to this event and to find out which objects should be impacted (where and how) by the blast. This kind of shadowing algorithm may or may not be efficient (compared to distributed ray casting) but it gives some ideas.

 

So overall, PCI-E won't have direct impact on rendering but it will have a big impact on engine design (only programmers will notice but games are going to get better more quickly).

 

All of this can be done on the CPU but people are going to start looking at the GPU to do other things than just graphics. All of this because of PCI-E.

 

Dany Lepage

Lead Programmer

Splinter Cell - 3

UbiSoft Montreal

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Satser på å skaffe meg et x800pro selv, men kan ikke falle meg inn å modde det på noen som helst måte med det første. Modding er noe som jeg heller kommer til å tenke på å når kortet ikke strekker til lenger.

 

Så lenge spilla mine kjører fint så er jeg egentlig ikke særlig interessert i hva 3dmark viser. Disse poengene bruker jeg mer for å sammenligne systemet med andre system og for å se at det yter som forventet.

 

Når det er sagt så synes jeg det er morsomt å se hva andre klarer å presse ut av hardwaren sin ;)

Lenke til kommentar
Og plutselig var det ingen grunn til å velge noe annet enn X800Pro :thumbup: OK, for folk som tørr å modde kortet sitt, jeg er ikke en av dem (enda) :evil:

Tror jeg skal være fornøyd med default settings en stund. Er litt for mye penger til å kaste ut vinduet :p Dersom det viser seg at det er en enkel sak med svært høy success rate skal jeg vurdere det..

Lenke til kommentar

Dette er jo ikke noe avskrekkende i det hele tatt. Hvis du kan behandle kortet riktig, og har noengang gjort en AMD unlocking, så er jo dette barnemat egentlig. Mye værre med voltmods der man må lodde inn resistorer på kortet =)

 

Men jeg lurer litt på, finnes det ingen pro kort med samme memory som xt? Hittil virker det som om de har fått til å aktivere de ekstra 4 pipelinene, og få klokkehastigheter som er like gode som XT stock, og litt høyere. Hvis du finer et kort med samme ram, burde man ikke med denne modden kunne klokke den like høyt som man kunne klokket en ekte XT?

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Det må nok flere inngrep til en en enkel BIOS flash for å aktivere de siste pipelines.

 

x800Pro1.jpg

 

:)

 

AMD flashback anyone ? :yes:

 

EDIT :

 

Hvis noen er interreserte i slike ting, som meg f.eks, er det lurt å følge med på disse trådene :

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...=x800pro+x800xt

 

http://forums.overclockers.co.uk/showthrea...30&pagenumber=1

ja,ser ut som man må gjøre inngrep i selve gpu,noen har prøvd og

kutte av en av broene(1-4)slik at han fikk aktivisert alle pipelines(16)

 

sitat:

 

I know the first thing you'll ask is how I did it. Well, I got a very sharp knife and scraped off my previous conductive paintwork, then I used the knife to scrape away at the two points - we are using the right points after all. I scraped them away until there was some bare copper exposed, bright copper instead of the usual dull, then re-did the paint job, booted Windows up and ran ATITool, she now apparently has 16 pipes

 

da fikk han 526mhz på gpu(default)

og 573mhz(1146mhz)på rambrikkene

 

 

http://forums.overclockers.co.uk/showthrea...40&pagenumber=5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...