Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

techno er definitivt ikke representert der, ellers er det litt både og.. sånn som Probspot der går definitivt som prog trance (forøvrig en gammel favoritt den remixen hans der av Powerplant -Turn it into gold.. -med vokal riktignok) mens et par av de andre nok er over på house-siden.. men de ligger litt sånn i gråsonen i varierende grad alle, så hvis man bare kaller det "progressive" og ikke noe mer er man rimelig helgardert ;) nice liten mix ihvertfall

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar

Har blitt så utrolig glad i denne sangen her. :love:

 

http://www.youtube.com/watch?v=6zvBIb8hFTg

nydelig breakdown.. men.. @ 2:55.. stjerneeksempel på hvordan ødelegge noe som potensielt kunne blitt veldig bra, imo.. forøvrig klarer jeg ikke unngå å tenke at den minner meg no jævlig om et eller annet.. om det er Dutchforce -Deadline, Ferry Corsten -Made of love, Armin -Communication Part 2 eller Vincent de Moor -Eternity, eller en god blanding av alle 4 er jeg litt usikker på..

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar

nydelig breakdown.. men.. @ 2:55.. stjerneeksempel på hvordan ødelegge noe som potensielt kunne blitt veldig bra, imo.. forøvrig klarer jeg ikke unngå å tenke at den minner meg no jævlig om et eller annet.. om det er Dutchforce -Deadline, Ferry Corsten -Made of love, Armin -Communication Part 2 eller Vincent de Moor -Eternity, eller en god blanding av alle 4 er jeg litt usikker på..

Synes ikke melodien ødelegger nor særlig. Av de fire der kan den vel minne best om Communication.

Lenke til kommentar

Da var Big-Wheel-singelen lastet ned og hørt igjennom. Electronic Architecture mixen er helt klart favoritten. Duben er også fin. Eneste jeg ikke likte så godt var dub'en av smashing atoms mixen, uvisst hvorfor. Får forøvrig en litt sånn Andy Moor-Halcyon feeling av vokalen..er jeg den eneste?

 

Forresten, hva synes egentlig folk om Tiëstos oldskool-prosjekt Young Lions? For å være ærlig synes jeg det ikke var altfor ille. Absolutt ikke god gammeldags Tiësto men fremdeles hundre ganger bedre enn makkverket han produserer nå til dags. Han dementerer iallefall at han fremdeles kan om han bare vil.

Endret av Lucky Luciano
Lenke til kommentar
Får forøvrig en litt sånn Andy Moor-Halcyon feeling av vokalen..er jeg den eneste?

nop, jeg tenkte det samme selv, om ikke halcyon spesifikt, så ihvertfall andy moor-ish..:p har ikke rukket å laste ned singelen selv ennå, men hadde i utg.punktet tenkt å droppe begge smashing atoms-mixene utifra det jeg hørte av samplene.. men hørte vokal-versjonen i dag på nyeste episoden av solaris international og da funka den bedre, så kanskje.... forøvrig bra episode; Solaris International 255.. noterte meg mange nye titler, bl.a. denne:

http://www.youtube.com/watch?v=RREJ2XMyY1I

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=z66uGXQ6XlA

Exoplanet -Nothing Divides Us Here -deilig chill album på Proton Music (hadde jeg ikke visst at det var Proton hadde jeg kunnet vedde på at det var Mistiquemusic :p ).. sovna litt sånn halvveis mens jeg hørte på det -kroppen sov, men hørte musikken og klarte å tenke (trance bokstavelig talt..!? ) sinnsykt digg :D

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=Qpse2eoGOVQ

enda en godsak fra Proton Music^^

 

----

sitter btw og catcher opp på oppdrag sognefjorden, fikk først sansen for det nå de siste par episodene.. så nettopp ep.2 nå og der bruker de jo søren meg ATB -Searching for Satellite..! starter sånn ca rundt 04:30 og varer til 06:15 ish.. Sinnsykt nice sekvens det der, kjenner det kribler i magan og blir litt misunnelig når jeg ser de bildene der -jeg er jo ihugga fotograf og elsker vinter, ski og snø og alt sånn.. og når musikken er bra i tillegg, kan det nesten ikke bli bedre :p

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar

ville vel kalt det prog house -er det som står på fb-sida dems/hans og.. som du nevner, anjunadeep er vel der du finner mest sånn type prog.. kanskje noe på armada music sine lables, kanskje noe på Solaris Recordings m/ sublables.. Nick Stoynoff som det står link til i videoen der (er det han som er Suspect 44?), er jo delvis knyttet til Solaris. på solarstone-albumet jeg linket til her for noen dager siden, er både Stoynoff og andre låter som likner denne representert.. så hvis du tar utg.punkt i de navna du finner der, og de navna du liker fra anjunadeep og søker opp hva annet de har gjort utenfor akkurat de lablene, så finner du nok ganske mye.. Juan Deminicis er et navn som kan være verdt å sjekke ut og..

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar

Wow! det var saker det der :) så stilen går altså under house. argh.

vel, til å være house, ligger prog.house veldig nært prog.trance og liker man den ene av de to så liker man ofte den andre også, så det er ikke feil å poste det her ;)

 

solarstone-albumet går primært under trance, though, med innslag av prog.house, soft-tech, breaks og chill.. av de låtene der som kanskje er mest aktuelle i sammenheng med den du posta istad, er;

02. Matvey Emerson - Prizma (Reconstruction)

05. Daniel Mahuad - Winter Solstice (Sunn Jellie Remix)

10. Alucard - Sliver

11. Kazusa & Shingo Nakamura - Dice

12. Aerium - Icedive (Reconstruction)

13. Poonyk & Oxide - Weekend

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...