Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Armin van Buuren til Extrema. :D

fint at en del store navn begynner å ta turen til norge igjen, men i mange tilfeller, deriblant AvB så skulle jeg mye heller sett at de kom hit for 8-9 år siden når de var på topp -kvalitetsmessig altså, ikke målt i penger..

Synes fyren spiller bra jeg. I alle fall det jeg har hørt på ASOT500 så langt.

Lenke til kommentar

Det kan hende det eneste "trance" med denne grooven er supersawen. :p

er vel heller nettopp her at du bommer mest på sjangeren..

Erm, det er vel ikke akkurat sjeldent at trance-låter bruker en supersaw lead? :O

er ikke akkurat noen nødvendighet heller, og så er det noe med hvordan man bruker det også.. man kan ikke bare bruke et virkemiddel uten å ville oppnå noe med det, og skal man treffe en sjanger må man følgelig vite noe mer om hva man ønsker å oppnå i den sjangeren -bakgrunnen for at visse virkemidler tas i bruk..

blir ikke heavy metal bare fordi man bruker el-gitar heller, liksom.. kort sagt er mitt inntrykk etter å ha hørt dette at du (i likhet med altfor mange andre) sitter med feil oppfatning av hva trance er.. trance er sammen med techno musikkverdenens mest misforståtte og misbrukte sjangernavn imo..

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar

Armin van Buuren til Extrema. :D

fint at en del store navn begynner å ta turen til norge igjen, men i mange tilfeller, deriblant AvB så skulle jeg mye heller sett at de kom hit for 8-9 år siden når de var på topp -kvalitetsmessig altså, ikke målt i penger..

Synes fyren spiller bra jeg. I alle fall det jeg har hørt på ASOT500 så langt.

fyren har solgt sjela si for lengst og blitt popartist.. han har innrømmet selv for lengst at han ikke lenger spiller ting han selv liker.. samme historia finner du med mange andre store navn og.. armin går jo bare i fotspora til tiesto i praksis.. snart sier vel armin også at han er lei trance, som tiesto erklærte nylig..

Lenke til kommentar

Tiësto har jeg sagt i 7 år at er en fjott. Armin er i alle fall bedre. Likte som sagt det jeg hørte av han på ASOT500.

både tiesto og armin har en sånn før og etter periode.. hele perioden tiesto gikk for å være verdens beste DJ, mente jeg at armin heller fortjente den tittelen.. men når han til slutt fikk den var det altfor sent.. samme gjelder vel forsåvidt for alle de store som har hatt den tittelen.. ville personlig blitt bekymret hvis jeg var DJ og fikk den tittelen -da vet man at man har sine beste dager bak seg.. :p

Lenke til kommentar

Har personlig gått helt bort fra å høre på dagens trance, det som definerte sjangeren er borte for lengst.

på en måte håper jeg litt at det her trouse-greiene kan ta litt av, slik at det kanskje kan dra med seg en del av det kommersielle fokuset og all cheese'n vekk fra trancen, så de mer seriøse folka kan få rom til å lage ordentlig trance igjen.. litt som når den store kommerse bobla på slutten av 90-tallet sprakk; i åra etterpå da blomstra sjangeren veldig i noen år, før den bobla vi har hatt nå startet..

Lenke til kommentar

Armin van Buuren til Extrema. :D

fint at en del store navn begynner å ta turen til norge igjen, men i mange tilfeller, deriblant AvB så skulle jeg mye heller sett at de kom hit for 8-9 år siden når de var på topp -kvalitetsmessig altså, ikke målt i penger..

Synes fyren spiller bra jeg. I alle fall det jeg har hørt på ASOT500 så langt.

fyren har solgt sjela si for lengst og blitt popartist.. han har innrømmet selv for lengst at han ikke lenger spiller ting han selv liker.. samme historia finner du med mange andre store navn og.. armin går jo bare i fotspora til tiesto i praksis.. snart sier vel armin også at han er lei trance, som tiesto erklærte nylig..

Wow, noen som har skjønt det også! Tusen takk for det! Jeg er en trance fan selv og alt var mye bedre før 2008 imo!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...