Gå til innhold

Trenger tips til gratis brannmur ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Faktisk litt vanskelig å finne gratis firewall med støtte for All Windows version nå. Sygate er jo borte, og de andre kjente virker ikke på Win98 & WinME lengre. Leste om Kerio Firewall i en tråd her, lastet ned en eldre ver. fra filehippo.com med Win98/ME støtte, men under installasjon kom det beskjed om at den kun virket på 2000/XP

 

Fant dog en tilslutt på download.com; Filseclab Personal Firewall. Har innstalert denne, fungerer utmerket. :thumbup:

 

http://www.download.com/Filseclab-Personal...4-10421598.html

Lenke til kommentar

Ifølge en leak test jeg kom borti like før jul så var Comodo firewall den tetteste av alle . Den var til og med tettere en alle payware versjonene som var med i testen.

 

Jeg brukte selv sygate før , men har nå gått over til Kerio firewall

 

Her er forøvrig en liten gjennomgang/veiledning til kerio

Hvis du bruker Firefox , så ikke slå på web filtrering. Den struper hastigheten på internett. Bruk heller Adblock filterset (det er iallefall min erfaring ).

Endret av johome
Lenke til kommentar

Bruker ZoneAlarm free på laptopen med Windows XP og det fungerer greit. Men leste en artikkel for en stund siden at Zonealarm er et ganske lett program å komme gjennom for de som kan det. Men om en privatperson trenger å være redd for dette er noe annet. Tror ikke en person i Polen gidder å hacke seg inn på pc-en min. Det er nok heller automatiske program som prøver å finne åpne hull inn. Da er nok Zonealarm greit nok. På den stasjonære bruker jeg Linux. trengs ikke nærmere forklaring der.

Lenke til kommentar

Ok det er helt sikkert min PC det er problemer med, men nå har vsmon.exe som er en tjeneste fra ZoneAlarm hengt seg 2 ganger og CPU ligger på 100% hver gang. Dermed er ZA avinstallert. Får prøve Comodo igjen, selv om jeg hadde noen problemer med denne og Utorrent. Flere som har opplevd problemer med Comodo og Utorrent?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...