Gå til innhold

ATI jukser med Anistropic Filtering?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå anklager Gainward Tyskland ATI for juksing:

Har brukt balbelfish på hva de skrev etter at Ati utalte seg offisielt.

 

 

Since there is now an official explanation, we become our conclusion, a erkennungsmechanismus the discovery of colorierter Mip levels are at the work, only once take back here - as much we are guilty the Fairness.

That however a 500-Millionen-Dollar-Konzern strews ash on its head and reuig improvement praised not to however also expect was seriously. The statement of ATi sounds surprisingly similar from the tenor, as at that time nVidia the presence of the reduce-trilinear filter with the GeForceFX - naturally one is interested in it only, to the final customer the optimum visual experience with not perceptible visual losses to offer.

 

Nevertheless we would like to point out that we do not consider the introduction „of such an” improvement desirable, as long as the possibility is refused to the final customer of switching these off with Nichtgefallen.

 

Update, 18.05.2004:

After a small evaluation its that gives it otherwise still at statements concerning the texture filtering of ATis to side, we are the following pages in various pdf files encountered, the user also in the forum of Beyond3D gepostet.

Lenke til kommentar

Jeg har. Og har kommet til en konklusjon, nemlig at jeg ikke vil kalle dette for juksing, da det ikke er annet enn en generell optimisering for filtrering på alt av vanlige mipmaps, som gir lav fps-loss på høyere AF-nivåer uten at kvaliteten senkes i det hele tatt (i følge ati så vil den ikke senkes, Dave Baumann og Lars fra THG prøver å finne ut om det er kvalitetstap). Så om det ati sier er riktig, så er dette faktisk intet annet enn bra for grafikk og fps.

 

Men, det jeg derimot synes er dårlig, det er at denne måten å filtrere på har det IKKE vært opplyst om, ei heller er det en mulighet for å fjerne dette i kontrollpanelet. Dette burde ati ta selvkritikk på.

 

Summering: Juks? nei. Dårlig/skjult informasjon? Ja.

Lenke til kommentar

Egentlig så mener jeg at vi kan alle vente en uke tid før vi begynner å skrike ulv, la guttene på THG få gjøre jobben sin og se om di finner kvalitetstap, deretter kan vi begynne å trekke konklusjoner.

 

Selvsagt er det teit av ati å ikke inkludere i driveren opsjonen å slå av denne funksjonen, men di trudde vel at optimaliseringen ikke ville sees, noe som etterforskes akkurat nå, tiden vil vise.

Lenke til kommentar
Drop nvidia < ati diskusjon igjen PLEASE!

Når noen skriver negativt om ATI eller nvidia så blir det automatisk ATI vs nvidia diskusjon ut av det.

 

Liker du det ikke så er det bare å la være å gå inn på slike poster, du er ikke tvunget til å delta eller å lese slike poster.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar
Drop nvidia < ati diskusjon igjen PLEASE!

Når noen skriver negativt om ATI eller nvidia så blir det automatisk ATI vs nvidia diskusjon ut av det.

 

Liker du det ikke så er det bare å la være å gå inn på slike poster, du er ikke tvunget til å delta eller å lese slike poster.

Noen ønsker kanskje å diskutere slikt på en seriøs måte uten at det blir en diger vs-tråd, det er vel ikke for mye å ønske seg?

 

AtW

Lenke til kommentar

Alibrandi har et veldig godt poeng.

 

Interview with nVidia´s Luciano Alibrandi

 

I'd like to point out, though, that when our anisotropic quality was FAR better than the competitive product, no one in the website review community praised us for our quality of filtering – they only complained about the performance. In the future, we will plan to make a variety of choices available from maximum (as nearly perfect as we can make) quality to the most optimized performance. It's also interesting to note that although you can run tests that show the angular dependence of LOD for filtering, it is extremely difficult to find a case in a real game where the difference is visible. I believe that this is a good optimization, and benefits consumers.

 

http://www.3dcenter.org/artikel/2004/05-09_english.php

Endret av Robin B
Lenke til kommentar

Det er vell lov å poste nyheter om dette her? Det er tross alt nvidia som har fått kjørt deg i det siste, så hvorfor ikke poste noe negativt om ATI? Begge har nok ikke rent mel i posen tross alt...

 

Kan ikke se noe galt med å skape diskusjoner rundt dette her, det gjør bare dette forumet litt mer innholdsrikt. Litt rart at når noen poster negativt om nvidia så gosjer folk seg, mens når noen er i mot ATI så får vi slike som Aphard og deg :thumbdown:

 

Håper du ser "?" bakerst i overskriften.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar
Summering: Juks? nei. Dårlig/skjult informasjon? Ja.

I'll just borrow your words for a minute. :)

 

Jaja, kall det hva man vil, men jeg tror nok begge disse selskapene har solgt sjelene sin til mørkemennene for å vinne markedet.

 

Men at det her er juksing? vel, jeg tror faktisk ikke det er det.

 

 

 

edit: leifevirks

Endret av rasgar
Lenke til kommentar

Må bare nevne at Atis filter algorythm har vært der siden Catalyst 3.4 på Atis radeon 9600 . ingen har lagt merke til det før nå . Da merket de det ikke på det blotte øyet på et screenshot men ved af tester . Det positive Ati gjorde var å innrømme at de gjorde noe med trilinearen sin imotsettning til Nvidia som ikke innrømte at de brukte brilinear . Ati sier selv at de ikke kommer til å legge inn mulighet til å få full trilinear via reg hack eller nye drivere noe jeg mener er negativt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...