Gå til innhold

Hvordan fjerne lyd på f.eks Vg.no?


Anbefalte innlegg

Jeg har irritert meg grønn over denn "Velkommen til visning" reklamen på vg.no... det må da finnes en måte å hindre den i å spille av lyd. Jeg har ikke akseptert noe som helst som lar den spille av lyd på maskina mi. Jeg prøvde å uninstallere flash player, men flashreklamene er der enda... Noen som har en motgift mot denne dritten?

Bruker Opera nettleser :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et annet alternativ er å skrive e-post til rett avdeling, slik som jeg gjorde til TORO i Bergen.

 

Jeg skrev: Irriterende lydreklame på internett.

 

På bakgrunn av de utrolige irriterende lydreklamene dere har på Internett, så har dere mistet en potensiell kunde hva angår dette konkrete produktet..

 

Denne form for forurensing av et allerede forurenset internett fenger dessverre ikke meg. Det er ganske irriterende å sitte med lydutgangen på datamaskinen på halv styrke midt på natten, når man surfer, for så å få dette amatørmessige lydsjokket spredt over hele huset.

 

Jo da, det fungerte sikkert for tre år siden, men i dag har det gått ut på dato. Jeg tror mange med meg mener det samme.

 

Hilsen

XXXXX

 

 

Dette svaret fikk jeg etter et par timer:

 

Hei

Vi tar til etterretning at en del av våre kunder ikke ønsker lydannonser på internett og har nå fjernet lyden på vår Toro Risotto - annonse.

 

Vi håper du syntes dette var ok og at det fremdeles frister å kjøpe Toro-Risotto :-)

 

Med vennlig hilsen

 

XXXXXXXX

Rieber Forbrukerkontakt

[email protected]

Endret av BråStopp
Lenke til kommentar

Min klage:

 

Hei.

 

Viser til artikkelen dere skrev om en "Kongelig tisse-pause i Alicante", den 11. i 7. 2003, og vil gjerne påpeke en feil dere har begått. I overskriften (av alle ting), har den ikke fullt så talentfulle og anonyme journalisten deres prestert å plotte inn en bindestrek på villspor. Dette er feil! Jeg synes det rett og slett både er en synd og en skam at kanskje Norges største avis greier å rote til sakene på denne måten. Se bare på våre barn og fremtidige journalister som allerede har problemer med orddeling og bruk av bindestrek. Nå lar vi ikke være å lære dem lenger, nei, tvert i mot - vi lærer dem feil! Hva skal de da bli av oss unge med dere nesten-analfabete oppdragere? Sånn situasjonen er nå, går rettskrivingsnorge en dyster tid i møte.

 

Nok kjefting og smelling, og over til irettesettelsen:

For å gjøre det veldig enkelt, viser jeg bare til Norsk Språkråds sider om bindestrek: http://www.sprakrad.no/binde.htm

Her inngår ikke deres fatale tilfelle, hvor dere setter bindestrek mellom de to ordene, i det allerede innarbeidede ordet. Det blir vel omtrent som å skrive "tre-stamme", istedenfor "trestamme".

 

Jeg håper dere er store nok til å innrømme feilen som er begått, og samtidig gå offentlig ut og beklage og rette opp - gjerne på deres egne vevsider. Vil også påpeke at Dagbladet(.no) - deres kanskje største konkurrent (faktisk) har skrevet riktig, i form av "Kongelig tissepause". Dette er slik det skal gjøres, og jeg ser at dere har noe å lære av de tydeligvis mye mer erfarne Dagbladet-journalistene. Skal dere være med å konkurrere i toppsjiktet av journalistikk, kan ikke slike feil tolereres!

 

Mvh,

frustrert og oppgitt Daniel Eriksson.

 

=========================================================

 

Første svar:

 

Takk for tilbakemelding og for link til mer kunnskap.

 

Vi blir noen ganger av layoutmessige grunner tvunget til å legge inn bindestrek på fronten. På innside er det ikke nødvendig.

 

Noen ganger skjer det likevel, gjerne fordi vårt moderorgan har lagt inn bindestrek (av layoutmessige årsaker). Vi glemmer å fjerne den når stoffet overføres fra papirsystemet til vårt system.

 

Jeg er forøvrig helt enig med deg, men synes det tross alt er bedre med bindestrek enn delte ord, slik det blir mer og mer av i "konge riket".

 

mvh

 

Geir Terje Ruud

Nyhetsleder

VG Nett

 

=========================================================

 

Andre svar:

 

Forøvrig skal det godt gjøres å lage fatale feil på trykk, med mindre vi diskuterer kommaregler.

 

Heng ham, ikke vent osv

 

Heng ham ikke, vent osv.

 

mvh

 

Geuir Terje Ruud

 

=========================================================

 

Legg merke til typo i navnet hans.

 

Skrev den forrige sommer, btw. Morro med slikt.

Endret av sosohal
Lenke til kommentar
Slå av høytalerene eller saksøk dem for hørselsskader da den ikke har advart mot lyd på forhånd.

Kunne sikkert funket i USA :hmm:

haha, morroklumpene :p . Som jeg sier, jeg tar ikke dette så dønn seriøst som det hørtes ut, hadde bare vært fint å finne en måte å unngå det på...

men som sagt, avisen er tross alt gratis, så noe må man regne med...

 

takk for tipset, skal prøve å skru av "Enable Plugins" :D

Lenke til kommentar
Det er vel bare og la være å føre muspekeren over den.

lol, jeg vet, men jeg klarer alltid å komme borti en eller annen reklame innpå der... greit nok, litt må man ofre for å lese gratis avis, så reklame er greit, det er bare lyden jeg vil ha bort :dontgetit:

Turn down the volume.... :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...