Gå til innhold

"Fart" Cry


lqpl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

He,he.. ikke rart X800 kortene kom bra ut i testene til hardocp.com da dei ikke brukte " Cheatware 61.11" driverne som warp2search.net så fint kaller dei :roll:

 

Quote [H]:

The GeForce 6800Ultra came in third from the top in our testing, as it had only one game that it could run at 1600x1200 with AA and AF. The rest played best at 1280x1024 or 1280x960 with AA and AF. In the case of the new FarCry game that many folks is buzzing about, only 1024x768 MediumAA/4XAF was playable. That said, NVIDIA gave us a newer set of drivers that were outlined to improve FarCry frames per second by 20% by working out some Z culling issues according to NVIDIA. These new v61.11 drivers also were saddled with IQ bugs and we did not feel comfortable testing with them as we would not have suggested them for your gaming experience.

Lenke til kommentar

Jeg er nVIDIA fan 'myself', men jeg synes de begynner å sakte akterut etterhvert som tiden går.

 

Først så tar 6800 kortet to plasser, dernest skal det ha to separate strømkontakter, og i tillegg er nVIDIA nødt til å jukse på driverene for at de skal komme best mulig ut i de mest brukte testprogrammene.

 

At ATi nå egentlig tar rotta på nVIDIA i tester med full 'bells and whistles' (AA og FAA eller hva det nå heter) viser bare at nVIDIA har litt 'catching up to do'.

 

In the end - dette bør jo egentlig være bedre for oss forbrukere, siden det er vi som nyter godt av krigen mellom de to produsentene.

 

Skulle jeg valgt skjermkort idag - ATi, uansett hvor mye nVIDIA fan jeg er.

 

_

johanf

Lenke til kommentar

nå begynner jeg faktisk å bli ganske lei av all svada'n til Nvidia.

 

Nvidia har blitt tatt så mange ganger før i driverjuks, og nå ett par uker etter dem har lansert deres nye flaggskip så presterer dem å lage en ny driverpakke som fjerner noen effekter og introduserer IQ feil, bare for å prøve å redde ansikt og få ett noenlunde ok testresultat og ytelse sett opp imot konkurrenten.. lærer dem aldri?

 

sånn jeg ser det, viss det stemmer at Nvidia jukser i driverene sine (igjen..) så vil det sette Nvidia i ett veldig dårlig lys med tanke på at dem akkurat har lansert ett helt nytt kort. dette kan/vil føre til enda dårligere salg for Nvidia og flere kunder for ATI, rett og slett fordi Nvidia's løsninger er løsninger ingen vil ha. (les: størrelse, varme og driverjuksing)

Lenke til kommentar

Er enig, det er kjipt hvis dette er juks. Men Hardocp sier ikke at de fikk lavere bildekvalitet med 61.11, men IQ-bugs og det er i grunnen to forskjellige ting, men i dette tilfellet kan det hende at når de sier IQ-bugs, mener de rett og slett lavere bildekvalitet.

Lenke til kommentar

Med Beta drivere.

 

 

117597 [TWIMTBP]NV40,WinXP: Corruption when trying to take a screenshot with AA enabled in Far Cry.

 

117561 [TWIMTBP]NV38/40,WinXP: Corruption of some weapons in Far Cry.

 

117474 [TWIMTBP]NV40,WinXP: Fog broke in Far Cry.

 

113476 [TWIMTBP]NV38/40-WinXP: Lighting/shadow problem in FarCry.

 

117575 [TWIMTBP] NV40/38: Banding visible from wall in FarCry.

Lenke til kommentar

Ikke enda en gang :nei:

 

Dette begynner jo rett og slett å bli latterlig. Om de nå ikke klarer å lage et produkt som er like godt, eller bedre enn ATI, så burde de være "menn" nok til å godta det, og ikke begynne å jukse seg til seier.

Håper bare ikke at dette fortsetter og ender med at noen blir drevet ut av banen, for det tjener ingen på.

Lenke til kommentar
Dette begynner jo rett og slett å bli latterlig. Om de nå ikke klarer å lage et produkt som er like godt, eller bedre enn ATI, så burde de være "menn" nok til å godta det, og ikke begynne å jukse seg til seier.

Håper bare ikke at dette fortsetter og ender med at noen blir drevet ut av banen, for det tjener ingen på.

 

Enig. Det de heller kan gjøre når noe slikt skjer er å sette ned prisene, sånn at de blir bedre på Pris/ytelse.

Lenke til kommentar
Hmm.. Lurer på om jeg kan kjøre et X800 pro med mitt 350W PSU (MIST alias Foton/Source). Har ATI satt noe minstekrav til PSU forresten?

 

;S

Siden X800XT Platinum Edition skal bruke mindre strøm enn 9800XT, så regner jeg med at det går helt fint og kjøre et X800Pro (som sikkert nok bruker mindre strøm enn X800XT) på en 350W strømforsyning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...